ניסאן X-טרייל הוא הקרוסאובר הראשון של החברה היפנית שיצא לאור עוד בשנת 2000. זהו היה הרכב מוצלח מאוזן והוא עד היום נמכר בהצלחה בכל העולם. הדור הרביעי הנוכחי, הופיע לראשונה בקיץ בשנת 2022. ורק בשנת 2023 הדגם החדש הגיע סוף כל סוף לישראל. הכירו ניסאן X-טרייל החדש בישראל: תא נוסעים עם 5 או 7 מקומות, שני מנועים לבחירה, כול
ניסאן X-טרייל החדש: הכירו בישראל
AUTOBOOM

ניסאן X-טרייל החדש: הכירו בישראל

ניסאן X-טרייל החדש: הכירו בישראל

ניסאן X-טרייל הוא הקרוסאובר הראשון של החברה היפנית שיצא לאור עוד בשנת 2000. זהו היה הרכב מוצלח מאוזן והוא עד היום נמכר בהצלחה בכל העולם. הדור הרביעי הנוכחי, הופיע לראשונה בקיץ בשנת 2022. ורק בשנת 2023 הדגם החדש הגיע סוף כל סוף לישראל. הכירו ניסאן X-טרייל החדש בישראל: תא נוסעים עם 5 או 7 מקומות, שני מנועים לבחירה, כולל יחידת כוח היברידית רציפה ו-4 רמות הגימור. המחיר נע בין 198,990 לבין 247,990 ש"ח.

Nissan Rogue 2020. SUV 5-doors, 3 generation.

בארה"ב גרסת ניסאן X-טרייל דור רביעי הוצגה בקיץ בשנת 2020 תחת השם היסאן Роуг. הגרסה עם שם כלל העולמי X-טרייל הופיעה לראשונה באביב בשנת 2021 בסין.

עובדה מעניינת

העיצוב החיצוני

ניסאן X-טרייל החדש מגיע עם פנסים דו-שלביים בסגנון האופייני לדגם. הפלטפורמה שלו נשארה זהה לזו של הקרוסאובר הקודם, רק האורך גדל. התוספת עומדת על 41 מ"מ. כיום האורך "מהאף עד קצה הזנב" עומד על 4,681 מ"מ, הרוחב (1,840 מ"מ) והגובה (1,730 מ"מ) צמחו ב-2 ס"מ. בסיס הגלגלים נשאר ללא שינוי ועומד על 2,706 מ"מ. הדלתות האחוריות שינו צורה, זווית הפתיחה כעת היא רחבה יותר, שזה יתרון חד-משמעי.

עיצוב הפנים

כיום הקרוסאובר מאובזר בלוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ'. כברירת המחדל, מערכת המולטימדיה מגיעה עם מסך בגודל 8 אינץ' והתאמה ל-Android Auto ו-Apple CarPlay, בגרסאות המתקדמות - עם מסך בגודל 12.3 אינץ'. יש לציין במיוחד את טונל המרכזי דו-השלבי עם תא מרווח למפתחות וכן את ידית העברת הילוכים מתקדמת. המושבים הקדמיים הם חשמליים עם פונקציית זיכרון וחימום. שורת המושבים השלישית האופציונלית מתאימה לילדים בלבד: על כך רומזות גם משענות המושבים הנמוכות. בעוד שאין אפשרות להרכיב שורת המושבים המלאה לתא המטען בגודל 585 ליטר.

רמות הגימור

ניסאן X-טרייל ‏2022. תא מטען. רכב שטח 5 דלתות, 4 דור
בין האופציות יש דלת חשמלית של תא מטען.

ניסאן X-טרייל החדש מוצע ב-4 רמות הגימור: הבסיסית Vision, Asante Top ו-Asante Tech היקרות יותר והגרסה הבכירה Techna. מפרט האבזור הבסיסי כולל: בקרת אקלים, בלם יד חשמלי, חישוקי סגסוגת קלה בגודל 18 אינץ', חיישני אור, גשם וחניה אחורית. רשימת האופציות כוללת מצלמה היקפית, גג פנורמי, בקרת שיוט אדפטיבית ProPilot (נהג אוטומטי רמה 2), מערכת שמע BOSE, תא מטען בפתיחה חשמלית, פנסי לד מלאים, תאורת פנים ותא הנוסעים מרופד בעור מלאכותי. רמת הגימור המובילה מגיעה עם תצוגת עילית, טעינה אלחוטית לנייד, בקרת אקלים תלת-אזורית. המחיר של הגרסה הפשוטה ביותר ניסאן X-טרייל 1.5 Turbo מתחיל מ-198,990 ש"ח. הגרסה כוללת 7 מקומות ישיבה, ברמת הגימור Vision. הגרסה ההיברידית הנטענת ניסאן X-טרייל e-4orce גם בעלת 7 מקומות היקרה ביותר ברמת הגימור Tecna תעלה כבר 274,990 ש"ח.

הבטיחות

ניסאן X-טרייל ‏2022. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 4 דור
גרסת הבסיס של הקרוסאובר מאובזרת במערכת שמירה על נתיב.

בנוגע לרמת הבטיחות, כבר גרסת הבסיס של הקרוסאובר מאובזרת במערכת שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית עם סיוע לנסיעה בפקקים, זיהוי תמרורים, מערכת ניטור שטחים מתים כולל תנוע מאחור ועוד. ברמת הגימור Asante Tech נוסף זיהוי חפצים היקפי, ו-Techna מגיעה בנוסף עם מערכת חניה אוטונומית.

המנועים

עבור רב המכר שלה ניסאן תכננה מנועים בעלי 3 צילינדרים. גרסת בסיס של ניסאן X-טרייל שנת 2023 צוידה במנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר מאת סדרת VC-Turbo עם רמת דחיסה משתנה שנעה בין 8:1 לבין 14:1. בזכות הקדמה הטכנולוגי הספק המנועה עומד על 163 כ"ס והמומנטום בסך 305 נ"מ. המנוע מגיע עם תוספת היברידית מתונה עם הספק 12 וולט. הגרסה הזאת מצוידת בוריאטור Xtronic שמפעיל את הציר הקדמי. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 7.1 ליטר ל-100 ק"מ לפי המחזור WLTC.

ניסאן X-טרייל ‏2022. מנוע. רכב שטח 5 דלתות, 4 דור

ניסאן X-טרייל e-Power זאת גרסה מעניינת: זוהי מכונית פלאג-אין היברידית רציפה שמונעת בזכות כוח חשמל המופק מסוללה. היא נטענת על-ידי אותו מנוע עם 3 צילינדרים שפועל בתור אלטרנטור. המנוע החשמלי מפיק 204 כ"ס ו-330 נ"מ ומפעיל את הגלגלים בזכות תיבת הילוכים חד-שלבית. יחידת הכוח e-Power מגיעה גם עם הנעה קדמית וגם עם כפולה. במקרה השני, המערכת נושאת את השם המיוחד e-4orce ומורכבת משני מנועים חשמליים. ההספק הכולל עומד על 213 כ"ס, אמנם המנוע האחורי יכול להפיק עד 128 כ"ס. צריכת הדלק הממוצעת של הגרסה בעלת הנעה קדמית עומדת על 5.8 ליטר ל-100 ק"מ, של הגרסה בעלת הנעה כפולה - 6.4 ליטר ל-100 ק"מ. התנהגות הכביש של הגרסה ההיברידית היא טובה יותר בהשוואה לגרסת הבנזין: הגרסה בהנעה קדמית מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-8 שניות, בהנעה כפולה - ב-7 שניות. המהירות המרבית מוגבלת ב-170 או ב-180 קמ"ש בהתאם.

איזה קרוסאובר מתוצרת יפן אהבתם יותר?
81 קולות