מרווח מושלם בתדמית האטרקטיבית ביותר
הדור השני של מרצדס B קלאס יוצר בין השנים 2011 ל- 2018 בשנת 2014 התקיימה מתיחת פנים. הדור הראשון עבר שכלול מהותי בכדי להחיות את העניין הדועך ברכב, התופס עמדת ביניים בין האצ'בק קומפקטי למיניוואן. את מאמציהם העיקריים בעת פיתוח הדור השני המהנדסים ריכזו בעיצוב הרכב, וליוו זאת עם סלוגן מתאים – "מרווח מושלם בתדמית האטרקטיבית ביותר".
עיצוב נמרץ
מרצדס-בנץ קידמה את W246 בתור רכב פנאי ספורטיבי, המשלב מרווח פנימי גדול ומאפיינים דינאמיים של סדאן במרכב האצ'בק, והשתדלה לבטא זאת בהופעה החיצונית. הספורטיביות הודגשה, בפרט, על ידי קו צדדי סגולי – מכסה המנוע עבר בצורה חלקה לקורות, וקו הגג ירד בעדינות לספוילר. לרכב העניקו כנפיים מובלטות היטב, קצה מרכב התחתון התהדר בתוספות צד דינאמיות.
אולם ההישג החשוב ביותר של המהנדסים – הפחתת מקדם הגרר עד 0,26 וקירוב למדדים של דגמי E קלאס, מה שהיה סנסציה במידה מסוימת. במקביל, המפתחים פתרו בעיה סותרת – הגדילו את מרווח הגחון עד 1557 מ"מ, ועם זאת הנמיכו את תנוחת הישיבה ב- 5 מ"מ בהשוואה לדור הקודם. גובה המושבים ביחס לכביש הוקטן כמו כן (פחות ב- 86 מ"מ מהדור הראשון). דגם W246 הבסיסי היה 4359 מ"מ לאורך ו- 1786 מ"מ לרוחב.
מקדם הגרר של מרצדס B קלאס השני עמד על 0,26, ובכך התקרב למדדים של דגמי E קלאס. בעת הפיתוח המהנדסים הצטרכו בו-זמנית להנמיך את תנוחת הישיבה ולהגדיל את גובה הרכב.
מנועים ושאסי
עבור הדור השני של רכבי B קלאס לראשונה הוצעו מנועי 6 ו- 8 צילינדרים מסדרת BlueDIRECT. הבסיסיים היו 4 ציל' 1,6 ליטר – B 180 בהספק 90 קילוואט (122 כ"ס) ו- B 200 בהספק 115 קילוואט (156 כ"ס). מנוע דיזל 4 ציל' החדש עבור W246 בנפח עד 2,8 ליטר היווה מודרניזציה של OM651 המותקן בדגמי C ו- S קלאס דור 3 עם טכנולוגיית הזרקה ישירה Common Rail. גרסת B 180 CDI הפיקה 80 קילוואט (109 כ"ס), ו- B 200 CDI – 100 קילוואט (136 כ"ס). עבור דגם 246 פיתחו תיבת הילוכים דו-מצמדית 7G-DCT ותיבת 6 הילוכים ידנית חדשה.
את מדדי הדינאמיקה של הדור השני ל- B קלאס המפתחים ניסו לשפר בעזרת מרכז כובד המונמך ב- 20 מ"מ, סרן אחורי בן 4 זרועות חדש ומערכת בקרת יציבות אלקטרונית ESP חדשה. נוסף על כך, המתלים צוידו בבולמי זעזועים ספורטיביים עם ריסון סלקטיבי ומערכת היגוי ישיר.
בטיחות
הדור השני של רכבי B קלאס היו דגמים קומפקטיים הראשונים שצוידו כבר ברמת גימור הבסיסית במערכת מכ"ם להתרעת התנגשות בקומפלקס עם מערכת בלימת חירום אדפטיבית. המערכת הזהירה נהג מוסח באופן חזותי ועל ידי שמע על מכשול ובו-זמנית הכינה את מערכת בלימת החירום לתגובת בלימה מדויקת ביותר כאשר הנהג יתעורר וילחץ בחדות על דוושת הברקס.
נוסף על כך, לראשונה ברכבים מהסגמנט הנוכחי התקינו מערכת בטיחות נוסעים מניעתית PRE-SAFE, המספקת מתיחת חגורות רוורסיבית, סגירת חלונות צד וסאנרוף והעבירה את מושב נוסע הקדמי למצב אופטימלי בעת דינאמיקה קריטית. רמת גימור הבסיסית של W246 כללה קדם מותחנים, מגבילי מתיחה, ובקרת גובה מיקום החגורה. מהדור הקודם נותרו מושבי ילדים מובנים.
מבפנים
הודות לגובה מרבי בחלק הקדמי של 1047 מ"מ (ללא גג נפתח) B קלאס הפך לאחד הרכבים המרווחים ביותר בסגמנט. המושב המונמך הותקן באופן רציונאלי יותר מבחינה ארגונומית, דבר אשר בשילוב עם רצפה מונמכת בחלק האחורי של הרכב הוביל להרחבת מרווח הרגליים (976 מ"מ) למדדים גבוהים אפילו מדגמי E ו- S קלאס. יש לציין כי הדור השני של B קלאס צויד אופציונאלית במערכת EASY-VARIO-PLUS, שבעזרתה ניתן לארגן מחדש את המרווח להעמסת חפצים גדולים ומסובכים. המערכת כווננה את מיקום המושבים האחוריים ומושב נוסע קדמי כך שנפח תא המטען הוגדל מ- 488 ליטר הסטנדרטיים עד 666.
הדור השני של B קלאס שמר על רוויה מספיקה של מכשירי מולטימדיה. בין חידושים היה עיצוב צג מערכת האינפוטיינמנט אשר נמצא בחלק העליון של הפאנל הקדמי, המסך עצמו עוד לא נשלט באמצעות מגע, אולם היה רב-תכליתי. מערכת המולטימדיה COMAND Online כללה גישה לאינטרנט, מערכת שליטה קולית LINGUATRONIC, ממשק ניווט, אפשרות חיבור התקני שמע חיצוניים. באפליקציית אינטרנט נכללו שירותי Google Local Search ו- Weather, כמו כן, הורדת מסלול דרך Google Maps.
מתיחת פנים 2014
B קלאס במרכב 246 המעודכן הושק ב- 22 לנובמבר 2014. מודרניזציית מרכב ותא הנוסעים הייתה לא משמעותית – מעט השתנה העיצוב מבחוץ ומבפנים. בפרט, בפגוש נוספו כונסי אוויר גדולים, פנסי LED של אורות יום הועברו לפנסים הראשיים, בפגוש האחורי שילבו קצוות אגזוז. אך כל הרכבים הועברו לסטנדרטים של תקן זיהום האוויר יורו 6, מלבד דגם דיזל B 180 CDI BlueEFFICIENCY Edition. כתוצאה משכלולים המנועים הפכו יותר חסכוניים וידידותיים לסביבה. עקב מתיחת הפנים הדור השני חולק לשלוש גרסאות:
- Style — דגם בעל עיצוב מתקדם, למשל, גריל עם עיטורי כרום, אלמנטים מכרום על בפגוש, חישוקי סגסוגת קלה בעלי 10 חישורים בקוטר R16 ועוד.
- Urban — מעבר לאותו גימור הכרום נוספו מערכת פליטה בת שני אגזוזים המובנית בתוך הפגוש, הגה רב-תכליתי מצופה עור, לוח מחוונים משוכלל וכו'.
- AMG Line — כאן הופיעו תוספות קדמיות, צדדיות ואחוריות האופייניות לדגמי AMG של מרצדס, חישוקי AMG סגסוגת קלה R18, מתלים ספורטיביים עם מרכב מונמך והיגוי ישיר, דוושות ספורט.
חטיבות כוח
לדור השני של B קלאס היה דגם הפועל על גז טבעי. בשנת 2013 החברה השיקה רכב בעל מנוע B 250 המותאם לפעולה על גז. הנעת «B 200 Natural Gas Drive» הופעלה על ידי מיכל גז טבעי אחד גדול ושני קטנים הממוקמים ברצפה מתחת למושבים האחוריים, וסיפקה טווח נסיעה של 500 ק"מ.
באמצע 2014 מרצדס הציעה רכב חשמלי עם מנוע קדמי מותאם של Tesla Model S, מטען תלת-פאזי בהספק 11 קילוואט וסוללה בנפח יעיל של 28 קוט"ש. בתנאים עירוניים טווח הנסיעה המתוכנן ללא טעינה היה 200 ק"מ, אולם בפועל יצא לא יותר מ- 150 ק"מ. בשונה ממודל S של טסלה, B קלאס החשמלי לא כלל מטען כפול ואופציית טעינה מהירה, לכן מהר מאוד הורד מייצור.
מכירות
הצרכנים קיבלו היטב את הדור השני של B קלאס. מנובמבר 2011 עד יוני 2012 היקף המכירות באירופה עבר את נקודת 70 אלף, ובמהלך 2012 נמכרו 145,6 יחידות בכל העולם. נתון זה חרג מהביקוש המשוער והפך לגבוהה ביותר עבור B קלאס מאז 2005.
ובכל זאת, אי אפשר לקרוא לדור השני של B קלאס הצלחה גדולה של מרצדס-בנץ. המבוקשים ביותר היו דגמי דיזל B 180 ו- B 180 CDI בעל מערכת ניווט. דהיינו, בחרו את הגרסאות החסכוניות, והשדרוגים הספורטיביים לא הצליחו לרגש את הלקוחות. ובצורה זו הדור השני של B קלאס החזיק בשוק עד 2018, ותוצאה זה אינה רעה בכלל.