הדור השישי של יונדאי אקסנט הוצג באוגוסט של 2023. הסדאן נשאר בסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות אך קווי המתאר שלו החלו להזכיר ליפטבק. אקסנט החדש זכה לעיצוב אופנתי, לתא נוסעים "קר" מודרני ולשפע אופציות חכמות, כגון מניעת סטיה מנתיב וניטור שטחים מתים.
הדור השישי של יונדאי אקסנט: עיצוב אופנתי, תא נוסעים "קר" ואופציות חכמות
AUTOBOOM

הדור השישי של יונדאי אקסנט: עיצוב אופנתי, תא נוסעים "קר" ואופציות חכמות

הדור השישי של יונדאי אקסנט: עיצוב אופנתי, תא נוסעים "קר" ואופציות חכמות

הדור השישי של יונדאי אקסנט הוצג באוגוסט של 2023. הסדאן נשאר בסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות אך קווי המתאר שלו החלו להזכיר ליפטבק. אקסנט החדש זכה לעיצוב אופנתי, לתא נוסעים "קר" מודרני ולשפע אופציות חכמות, כגון מניעת סטיה מנתיב וניטור שטחים מתים.

הופעת הבכורה העולמית של הדגם החדש מבית יונדאי התקיימה במרץ השנה בהודו, שם המכונית נקראת ורנה. אקסנט הגלובלי יורכב במפעל ההודי שהפך לאתר הייצור הראשי של הדגם. ערב הסעודית הייתה הראשונה שקיבלה את הדגם הגלובלי, ומהגרסה הערבית אפשר לקבל מושג לגבי מה יציע האקסנט החדש עבור מדינות אחרות.

הבהרה

לפני זמן מה כבר כתבנו שהדור החדש של יונדאי אקסנט יהיה "חכם" יותר. וזה אושר: הרכבים הערביים קיבלו מערכות מניעת סטיה מנתיב וניטור שטחים מתים.

עיצוב חיצוני

המידות של יונדאי אקסנט החדש נותרו במסגרת אותה הקטגוריה: אורך 4,535 מ"מ, רוחב 1,765 מ"מ, גובה 1,475 מ"מ, בסיס גלגלים 2,670 מ"מ. אבל הסגנון והתדמית השתנו: יחידות תאורה דו-קומתיות בעיצוב מורכב, פס לד עליון המשמש בתור אורות יום ומורכב משלושה חלקים, פנסים אחוריים בעלי "ניבים" המחוברים באמצעות רצועה זוהרת. שפע הפינות והקצוות השבורים יוצרים דיסוננס קל על רקע קו הגג המשופע המעודן. קווי המתאר מזכירים תצורת ליפטבק, אבל עדיין מדובר בדגם סדאן.

תא נוסעים

תא הנוסעים הוא מודרני ו"קר". ההגה הדו-חישוקי מצויד בשני מקצבים של מקשים. מסך המולטימדיה מגיע בגודל "8,0 או "10,25. מפרט האבזור כולל מחוונים דיגיטליים, מזגן או בקרת אקלים, אוורור מושבים קדמיים, סאנרוף ועוד. מכלול מערכות העזר לנהג כולל: התרעה על סטייה מנתיב וסיוע בשמירתו, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על התנגשות חזיתית, ניטור מצב הנהג וכו'.

מערכת הנעה

יונדאי אקסנט. מרכב, צורה.

הדור השישי של יונדאי אקסנט שנת 2023/2024 מצויד במנוע 4 צילינדרים אטמוספרי בנפח 1,5 ליטר. הזרקת הדלק היא רגילה, ההספק עומד על 115 כ"ס בלבד. תיבות ההילוכים גם הן רגילות: 6 הילוכים ידנית או גיר רציף. כחלופה מוצע מנוע טורבו 1.5 T-GDI בעל הזרקה ישירה המפיק 160 כ"ס. מנוע זה מותקן באקסנט ההודי, תחת השם ורנה. אבל כרגע לא ברור אם הוא יופיע בשווקים אחרים. מנועי הדיזל הוסרו מההיצע.

מה דעתכם על התדמית של הדגם הקוריאני?
86 קולות