ב-19.09.2023 התקיימה הופעת הבכורה הרשמית של הדור השלישי לדגם הפופולרי ביותר מאת התאגיד הגרמני, פולקסווגן טיגואן. הקרוסאובר החדש קיבל צורות מעוגלות, אווירודינמיקה משופרת, "בקר מסתובב חכם" האחראי לא רק על הווליום, אלא גם על מצבי הנהיגה, וכן הרחיב את היצע מערכות ההנעה, שיכלול הרבה היברידים.
הדור השלישי של פולקסווגן טיגואן: קווים מעוגלים, אווירודינמיקה, "בקר חכם" והיברידים
AUTOBOOM

הדור השלישי של פולקסווגן טיגואן: קווים מעוגלים, אווירודינמיקה, "בקר חכם" והיברידים

הדור השלישי של פולקסווגן טיגואן: קווים מעוגלים, אווירודינמיקה, "בקר חכם" והיברידים

ב-19.09.2023 התקיימה הופעת הבכורה הרשמית של הדור השלישי לדגם הפופולרי ביותר מאת התאגיד הגרמני, פולקסווגן טיגואן. הקרוסאובר החדש קיבל צורות מעוגלות, אווירודינמיקה משופרת, "בקר מסתובב חכם" האחראי לא רק על הווליום, אלא גם על מצבי הנהיגה, וכן הרחיב את היצע מערכות ההנעה, שיכלול הרבה היברידים.

באירופה פולקסווגן טיגואן החדש ייצא לשוק ברבעון הראשון של 2024. המחירים טרם פורסמו, אך בתקשורת הגרמנית טוענים שגרסת הכניסה עם מערכת היברידית קלה בהספק 130 כ"ס תעלה 36 אלף יורו, והגרסה ההיברידית החזקה ביותר (272 כ"ס) תעלה לפחות 57 אלף יורו. בינתיים לא ידוע מתי לצפות לדגם בישראל.

מועדים

פרטים רבים לגבי הדגם גילינו עוד הקיץ. אבל אפילו אחרי הפרמיירה הקרוסאובר הצליח להפתיע. הגרמנים השתדלו להתאים את הדור השלישי ככל האפשר לצרכי השוק האירופי, וזה מובן מאליו: פולקסווגן טיגואן הוא הדגם המבוקש ביותר של התאגיד, מאז ההשקה נמכרו מעל 7,6 מיליון יחידות בכל העולם.

עיצוב חיצוני

פולקסווגן טיגואן 2023/2024 התארך ב-32 מ"מ (ל-4,541 מ"מ), גבה ב-5 מ"מ (ל-1,640 מ"מ), אך הרוחב (1,839 מ"מ) ובסיס הגלגלים (2,680 מ"מ) לא השתנו. למרות השינוי הסמלי באורך המרכב בהשוואה לדור הקודם, נפח תא המטען גדל באופן מורגש: מ-615 ל-652 ליטר.

בעיצוב של הקרוסאוברים ניכרות צורות מעוגלות, מה שאופייני דווקא למשפחת ה-ID החשמלית של פולקסווגן. הגריל נדד לפגוש ובמקומו הותקן אלמנט אטום בעל פס לד רציף. המרכב נהיה אווירודינמי יותר – מקדם הגרר ירד מ-0,33 ל-0,28. לבחירה זמינים חישוקים בקוטר מ-17 עד 20 אינץ'. בתוספת תשלום יוצעו פנסי מטריקס IQ.Light HD (המכילים 19,200 לדים בכל פנס).

פולקסווגן טיגואן ‏2023. אורות אחוריים. רכב שטח 5 דלתות, 3 דור

כמקודם, תוצע גם חבילת R-Line הספורטיבית: גריל בעל שבכה במקום פסים אנכיים מבריקים ופגושים אגרסיביים יותר.

חלל פנימי

מבפנים – מסכים נפרדים של לוח המחוונים הדיגיטלי ("10,25) ומערכת המולטימדיה. גודל המסך של מולטימדית MIB4 בגרסה הבכירה הוא "15, הגרסה הבסיסית קיבלה מסך "12,9. בחלק התחתון של הטאבלט מובנים כפתורי מגע, בעזרתם ניתן לשלוט בבקרת האקלים המפוצלת ובעוצמת השמע.

על השליטה בתיבה אחראי המנוף הימני מאחורי ההגה. על הקונסולה המרכזית ממוקם בקר מסתובב "חכם" עם מסך קטן: הבקר הרב-תכליתי שולט בשמע, אחראי על החלפת מצבי נהיגה, משנה את תאורת האווירה ואת תצוגת הלד על התוספות המבריקות על החרטום והדלתות.

רשימת האופציות כוללת תצוגה עילית, מושבים קדמיים ergoAcrive עם אוורור ועיסוי ומערכת חניה מרחוק עם אפשרות תפעול מסמארטפון. ישנן מצלמות 360°, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, אור גבוה אוטומטי, מניעת סטיה מנתיב ומערכות זיהוי תמרורים.

מערכות הנעה

פולקסווגן טיגואן ‏2023. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 3 דור

הדור השלישי של פולקסווגן טיגואן מבוסס על פלטפורמת MQB Evo: תמוכות מקפרסון מלפנים, מערך מתלים רב-חיבורי מאחור. עבור הגרסאות החזקות (מעל 193 כ"ס) מוצעת מערכת מתלים DCC Pro עם בולמי זעזועים נוקשים יותר בעלי שני שסתומים נפרדים להתכווצות והחזרה – מבטיחים שההבדל בין מצבי ספורט וקומפורט יהיה מורגש יותר. מפרט האבזור הבסיסי יכיל מערכת Vehicle Dynamics Manager שתכלול דימוי נעילת דיפרנציאל קדמי XDS.

פולקסווגן טיגואן ‏2023. מנוע. רכב שטח 5 דלתות, 3 דור

בהיצע האירופאי של טיגואן שנת 2023/2024 ישארו מנועי בנזין טורבו 4 צילינדרים: eTSI (היבריד קל) 1,5 ליטר בהספק 130 או 150 כ"ס עם מתנע-גנרטור 48 וולט ו-TSI בנפח 2 ליטר המפיקים 204 או 265 כ"ס. נשמר מנוע הדיזל TDI בנפח 2 ליטר (150 או 193 כ"ס). לכל המנועים משודכת תיבת 7 הילוכים רובוטית DSG. את מערכת ההנעה הכפולה 4Motion יקבלו רק הגרסאות החזקות – דיזל 193 כ"ס ובנזין 265 כ"ס, השאר יצוידו בהנעה קדמית.

פולקסווגן טיגואן ‏2023. מנוע. רכב שטח 5 דלתות, 3 דור

בנוסף לכך, כעת יש שתי גרסאות היברידיות פלאג-אין, על כך כבר כתבנו מוקדם יותר. מערכת ההנעה ההיברידית PHEV מבוססת על מנוע 1,5 ליטר TSI הפועל לפי מחזור מילר בשילוב עם מנוע חשמלי בהספק 115 כ"ס המובנה בתיבת 6 הילוכים eDSG. ההנעה היא קדמית בלבד.

  • הגרסה הבסיסית: מנוע בעירה פנימית בהספק 150 כ"ס, ההספק הכולל של יחידת הכוח – 204 כ"ס.
  • הגרסה הבכירה: הספק מנוע הבנזין 177 כ"ס, ההספק הכולל – 272 כ"ס.

הסוללה החדשה בקיבולת 19,7 קוט"ש (במקום 9,1) מאפשרת לעבור 100 ק"מ במצב חשמלי, טווח הנסיעה הכולל (בנזין+חשמל) – כ-1,000 ק"מ. ישנו מטען DC בהספק 50 קילוואט.

מה הכי אהבתם?
10 קולות