פולקסווגן ארטאון הוא רכב 5 דלתות במרכב ליפטבק או שוטינג-ברייק מסגמנת מנהלים. הוצג לראשונה ב-6 במרץ בשנת 2017 בתערוכת הרכב בז'נבה. הדגם הזה הוא היורש של הדגם פאסאט CC (''Comfort coupe'') במרכב סדאן עם גג משופע, שלא זכה לתשומת לב מיוחדת. אמנם דגם ארטאון מוצג כיוקרתי יותר. והוא אכן נראה יוקרתי ואלגנטי ויש לו אופי בולט
פולקסווגן ארטאון ‏2020. מרכב, צורה. סטיישן 5 דלתות, 1 דור, שדרוג
AUTOBOOM

פולקסווגן ארטאון. רכב אלגנטי עם אופי בולט

פולקסווגן ארטאון ‏2020. מרכב, צורה. סטיישן 5 דלתות, 1 דור, שדרוג

פולקסווגן ארטאון הוא רכב 5 דלתות במרכב ליפטבק או שוטינג-ברייק מסגמנת מנהלים. הוצג לראשונה ב-6 במרץ בשנת 2017 בתערוכת הרכב בז'נבה. הדגם הזה הוא היורש של הדגם פאסאט CC (''Comfort coupe'') במרכב סדאן עם גג משופע, שלא זכה לתשומת לב מיוחדת. אמנם דגם ארטאון מוצג כיוקרתי יותר. והוא אכן נראה יוקרתי ואלגנטי ויש לו אופי בולט. הוא נראה כמו רכב ספורט קלאסי במרכב קופה אבל המאפיינים העיקריים שלו הם נוחות וקיבולת יוצאים מן הכלל. השם של הדגם - ארטאון מגיע מהמילה art ("אומנות"). הסימומת''eon'' מתקשרת לשם של הדגם המפורסם Fideon, שהגיע כחלופה לדגם Phaeton.

בסרטון: פולקסווגן ארטאון 2017 שנת. סדאן.

עיצוב חיצוני

הדגם יוצר במרכב ליפטבק 5 דלתות והורכב על בסיס פלטפורמה MQB. מדובר בדגם הראשון של Volkswagen בסגנון חדש: יש לו מכסה מנוע רחב ומקומר, רשת גריל גדולה יותר עם קווים שמחלקים פנסים לשני חצאים. מאידך, המראה החיצוני של הדגם לא היה מפתיע: הרכב לא שונה בהרבה מדגם הקונספט קופה ספורט GTE שהוצג בשנת 2015. ואפילו שמר על העיצוב של הדלתות שבאות ללא מסגרת. אורך הדגם עומד על 4,862 מ''מ, רוחב - 1,871 מ''מ, גובה - 1,427 מ''מ, בסיס גלגלים - 2,841 מ''מ. היצרן מייצג את דגם ארטאון כספינת הדגל בקו הדגמים של רכבי הנוסעים של Volkswagen, לכן חבילת בסיס שלו כוללת פנסי LED מלאים.

עיצוב פנימי

''העולם הפנימי'' של ארטאון הראשון לא שונה בהרבה מזה של פולקסווגן פאסאט CC, אך יש לו רמות גימור עשירות יותר וחומרי גימור יקרים יותר. בקונסולה המרכזית הייתה לו מערכת מולטימדיה המתקדמת ביותר לתקופתה שניתן היה לשלוט עליה בתנועות יד ואובזרה במסך 9.2 אינץ' (אופציונלי). יש סך הכל 5 מקומות ישיבה, נפח תא מטען של הליפטבק מכיל מ-563 עד 1557 ליטר של מטען.

אפילו גרסת הבסיס של פולקסווגן ארטאון החדש צוידה בבקרת אקלים, במושבים קדמיים חשמליים, במערכת מדיה עם מסך 6.5 אינץ' ובפנסי לד. המבחר הרחב של האופציות הנוספות כולל לוח מחוונים דיגיטלי, בקרת אקלים תלת-אזורית, מושבים קדמיים עם פונקצית עיסוי וגם תצוגת העילית על בטיחות הרכב היו אחראיות מספר מערכות עזר.

מנועים

פולקסווגן ארטאון ‏2017. מנוע. ליפטבק, 1 דור

מנוע הבסיס הוא TSI Evo בנפח 1.5 ליטר. הוא מפיק 150 כ''ס בזכות טורבינה בלעדית בסגמנט עם צורה משתנה. מנוע TSI בנפח 2 ליטר החזק יותר מפיק 190 או 280 כ''ס. מנוע טורבו דיזל בנפח 2 ליטר מספק 150, 190 או 240 כ''ס. ברכישת גרסה בעלת מנוע בנזין או דיזל בנפח 1.5 ליטר: הגרסה צוידה בתיבת 6 הילוכים ידנית או בתיבת DSG 7 הילוכים לבחירה. שאר הגרסאות הגיעו עם תיבת הילוכים רובוטית בלבד. גרסאות הטופ ( עם הספק 280 או 240 כ''ס) הגיעו עם הנעה כפולה ועם מערכת 4Motion כברירת מחדל. גם גרסאות עם מנוע דיזל בהספק 190 כ''ס צוידו במערכת זו, שאר הגרסאות של ארטאון הגיעו עם הנעה קדמית.

מתיחת פנים שנת 2020

בשורה התחתונה הרכב לא עמד בציפיות ונמכר אף גרוע יותר מפאסאט CC. לכן הגרמנים דאגו לשדרג את הליפטבק כמה שיותר מהר, עוד בשנת 2020 ותוך כדי ייצרו גרסת ה-R הספורטיבית ואת הגרסה במרכב סטיישן וכדי להיות יותר מדויקים - גרסת ארטאון במרכב שוטינג-ברייק. החידוש, כמקובל, נגע בפנסים, בלוחית שם ובפגושים. עם זאת, גרסאות בעלות רמות גימור עשירות יותר קיבלו שיפורים רציניים יותר: חבילת R-Line, למשל, אובזרה בקטעים נוספים של אורות ניווט יום. עיצוב תא הנוסעים של פולקסווגן ארטאון 2020/2021 השתנה מאוד: היו לו פאנל קדמי חדש וחומרי גימור איכותיים יותר. יחידת בקרת האקלים הפכה ליחידת שליטה במגע באופן מלא,מערכת המדיה עוכנה, נוספה תאורת קונטור הטרנדית היום.

נפח תא המטען בגרסת הסטיישן (שוטינג-ברייק) לא עבר שדרוג משמעותי ועומד על 565 ליטר (בדגם ליפטבק - 563 ליטר). בקיפול השורה האחורית הנפח מתרחב עד 1,632 ליטר וגם המדד הזה לא מרשים במיוחד: מדובר בתוספת של 75 ליטר למדד המקביל של ליפטבק. למערכות בטיחות נוספה חבילת Travel Assist, שלמעשה היא מערכת בקרת שיוט אדפטיבית ''חכמה'' עם זיהוי תמרורים, עם בלימת חירום, עם שמירה על נתיב ועם ניווט באזורי תיקוני כביש. מצלמה אחורית עם זווית תצפית רחבה 170 מעלות מספקת תצפית מצוינת.

בסרטון: פולקסווגן ארטאון 2020 שנת. סטיישן.

ממגוון המנועים הוסר המנוע הפשוט ביותר בנפח 1.5 ליטר, נשארו מנועי בנזין בנפח 2 ליטר ומנועי דיזל באותו נפח. אמנם לקו הגרסאות נוספה גרסה היברידית שהורכבה על בסיס מנוע TSI טורבו בנפח 1.4 ליטר בעל הספק 156 כ''ס. המנוע פועל בשיתוף עם מנוע חשמלי ועם תיבת DSG 6 הילוכים רובוטית. ההספק המרבי של המערכת עומד על 218 כ''ס, סוג ההנעה הוא קדמי. טווח הנסיעה המרבי של גרסת ארטאון eHybrid החדשה על כוח סוללה בלבד מגיע ל-53 ק''מ (לפי מחזור WLTP).

הדגם שהכי מתאים לך?
10 קולות