החברה הסינית שיאומי ידועה בזכות הסמארטפונים ומכשירים חשמליים נוספים שלה. כיום ענקית אלקטרוניקה מכינה לייצור את הרכב הראשון שלה. שיאומי זה לא סמארטפון, זאת מכונית חשמלית. אבל גם זה עוד לא מדויק, כי הרכבים של שיאומי יצטיידו ביד רחבה במכשירים חשמליים מאת חברת האם. הופעת הבכורה של הדגם הראשון של ענקית ה-IT צפויה בשנ
שיאומי מודנה. לא סמארטפון. רכב חשמלי
AUTOBOOM

שיאומי מודנה. לא סמארטפון. רכב חשמלי

שיאומי מודנה. לא סמארטפון. רכב חשמלי

החברה הסינית שיאומי ידועה בזכות הסמארטפונים ומכשירים חשמליים נוספים שלה. כיום ענקית אלקטרוניקה מכינה לייצור את הרכב הראשון שלה. שיאומי זה לא סמארטפון, זאת מכונית חשמלית. אבל גם זה עוד לא מדויק, כי הרכבים של שיאומי יצטיידו ביד רחבה במכשירים חשמליים מאת חברת האם. הופעת הבכורה של הדגם הראשון של ענקית ה-IT צפויה בשנת 2024. בתמונות המפורסמות רואים, כי הרכב החשמלי בעל צורת מרכב סדאן יקבל גג פנורמי מזכוכית ומערכת LiDAR המיועדת לנסיעה עצמאית . בשנת 2023, היצרנית תתחיל לקבל הזמנות מוקדמות ובינתיים אבי הטיפוס נמצאים בתהליכי אבחון. המחיר המשוער כבר ידוע: נע בין 38 לבין 44 אלף דולר.

שיאומי. מסמארטפונים לרכבים
Xiaomi Corporation - הוא תאגיד סיני שנוסד על-ידי ליי ג'ון בשנת 2010. בשנת 2021 החברה הפכה למובילה לפי נפח הייצור סמארטפונים.

החברה שנוסדה בשנת 2010 עברה דרך מהיר היצרנית סמארטפונים ליצרנית של כל דבר אפשרי. כיום, ענקית IT מייצרת לא רק מכשירים ניידים, אלא בנוסף טלוויזיות, מכשירי חשמל ביתיים ואפילו בגדים. בזמן הקרוב יגיעו גם רכבים. חטיבת Xiaomi Automobile נוסדה בשנת 2021, מתוכנן להשקיע בה 10 מיליארד דולר. החברה ממוקמת באזור הפיתוח הכלכלי והטכנולוגי של בייג'ינג.

הערה

העיצוב החיצוני

שיאומי. מרכב, צורה.

לפי התמונות הראשוניות, שיאומי החדש הולך להיות רכב במרכב סדאן בעל צורה אווירודינמי, תא מנוע ארוך, גג משופע וחיישן לידר על הגג. מערכת LiDAR הותאמה לעיצוב הכללי של הרכב, היא נראית יותר כמו כונס אוויר ומספקת לרכב מראה חיצוני ספורטיבי. מאחורי השמשה האחורית נמצאת מצלמה. על התמונות רואים בלמי דיסק גדולים עם קליפרים מאת Brembo וחישוקי גלגלים עם לוחיות השם של החברה Mi.

רמות הגימור

שיאומי פיתחה עצמאית את המנוע החשמלי לרכב שלה. דרך אגב, זאת לא יצרנית סמארטפונים הראשונה שתייצר באופן עצמאי מנועים חשמליים. למשל, גם ספק סמארטפונים וציוד רשת ידוע Huawei מייצר ומספק מנועים חשמליים בפיתוח עצמי ליצרניות הרכב.

BYD Blade Battery
שיאומי מודנה יקבל סוללות פוספט ברזל Blade מאת BYD

שיאומי מתכננת לשווק את הרכב הראשון שלה ב-3 גרסאות, כל אחת מהן תצויד בשבבים מתקדמים ביותר 8295 מאת Qualcomm, שאף עדיין לא הגיעו לייצור סדרתי. שתי הגרסאות הראשונות של שיאומי מודנה יקבלו סוללות פוספט ברזל Blade מאת BYD, שתומכות טעינה עם הספק 400 וולט. הגרסה השלישית תצטייד בסוללה Qilin מאת CATL, שתפעל במסגרת מבנה חשמלי עם הספק בסך 800 וולט. הדבר מאפשר טעינה מ-0 ל-80% תוך 15 דקות. כמובן, כל הרכבים הסדרתיים יאובזרו ביד רחבה במכשירים אלקטרוניים מאת חברת אם.

תהליכי אבחון

הרכב עבר מבחן ראשוני בכבישים ביולי בשנת 2022: הוא נבלט בזכות מערכת החיישנים ולידארים שמורכבים על הגג. בחורף, בינואר בשנת 2023, שני אבי טיפוס יצאו לדרכם לצפון של סין, לאזור מונגוליה הפנימית שמעופיין בתנאי מזג אוויר קשים. גם מייסד ומנכ"ל החברה ליי ג'ון לוקח חלק בתהליכי האבחון, מה שמצביע לחשיבות גבוהה של הפרויקט של רכבים חשמליים. אנחנו מקווים שתשומת הלב הגבוהה במיוחד לאבחונים של שיאומי מודנה תאפשר לרכב סדרתי להימנע מכל הטעויות של "צעירות".

שיאומי מתכננת להרכיב רכבים באופן עצמאי, ללא תמיכה של הקבלנים. לכן כבר מאמצע שנת 2022, בתהליך הבנייה נמצא מפעל להרכבת המכוניות, בו מתוכנן לייצר 150 אלף יחידות רכב כל שנה, ובשנה הבאה מתוכנן להגדיל את נפח הייצור ל-300 אלף יחידות. בנוסף, כבר פועלת חטיבת Xiaomi Automobile Technology, שמתמחה בפיתוח מערכות לנהיגה עצמאית.

עובדה מעניינת
רכב של איזה חברה הייתם מוסיפים לחנייה פרטית שלכם?
17 קולות