Aehra. עידן הרנסנס האיטלקי החדש
השם "Aehra" הופיע ביוני שנת 2022: סטארט-אפ לא גדול אבל מבטיח במיוחד שנוסד על-ידי שני איטלקים – המהנדס והיזם סנדרו אנדראוטי וחאזים נאדה, המומחה בתחום פיזיקה תאורטית ומתמטיקה שימושית שעסק במכירת "מוצרים גולמיים". אנדראוטי ממלא את תפקיד המנהל הפעיל בחברה, בזמן שנאדה הוא המנכ"ל. המפקדה של Aehra ממוקמת במילאנו, אך המשקיעים הם בעיקר אמריקאים. בחברה עובדים מומחים שצברו ניסיון בפרארי ובג'נסיס, המעצב הראשי הוא פיליפו פריני, שעמד בעבר בראש מחלקת העיצוב של למבורגיני ולקח חלק ביצירת מכוניות-העל כמו אוונטדור, הורקאן ואורוס. החברה האיטלקית היא שאפתנית במיוחד: היא הולכת לייצר רכבים חשמליים, אבל לא פשוטים, אלא מפלח ה"אולטרה-פרימיום". דווח כי הרכבת הרכבים החשמליים של Aehra תבוצע לפי החוזה והיקף הייצור יהיה גדול יחסית לקטגורית מחיר כזאת: עד 25,000 יחידות בשנה. ובכן, כנראה שמתחיל עידן חדש של הרנסנס האיטלקי.
היוצרים מאיטליה העריכו את שווי הדגם הראשון שלהם ב-160–180 אלף דולר (159,000–179,000 יורו), מה שיקר יותר, למשל, מהגרסה הבכירה של מכונית ההיפר החשמלית במרכב קרוס-קופה לוטוס אלטרה R.
הציפיות מהעתיד
Aehra מתכוונת "לשכתב את חוקי העיצוב", מה שהדגים הדגם הראשון שלה – קרוסאובר חשמלי Aehra SUV שהוצג לציבור ב-7 בנובמבר 2022 במילאנו. היצרנית כבר מפתחת דגם חדש, מכונית במרכב סדאן שאמורה להיחשף בפברואר של 2023. עם זאת, מאחר שמקום הייצור של הרכבים טרם נקבע, הייצור הסדרתי של מוצרי Aehra יתחיל רק בשנת 2025. אבל הדגם השלישי כבר מתוכנן: מכונית ספורט עם פריסת מושבים 2+2, אך הופעתה נמצאת בערפל מוחלט לרגע זה. שווקי היעד העיקריים של רכבי Aehra בשלב הראשון הם אירופה וצפון אמריקה, לאחר מכן החברה מתכננת להתחיל שיווק במדינות המזרח התיכון ובסין.
קו הדגמים
Aehra SUV
הרכב הראשון למותג החדש Aehra, שנחשף ב-7 בנובמבר 2022 בתור קונספט מרשים במיוחד, בינתיים נקרא פשוט SUV. העיצוב שלו הוא אווירודינמיקה טהורה: מקדם הגרר (Cd) עומד על 0,21, שזהו נתון מדהים בשביל קרוסאובר. היצרנית הודיעה כי הקרוסאובר החשמלי עם דלתות הנפתחות כלפי מעלה והעיצוב הבלתי שגרתי מבוסס על שלדת מונוקוק ומורכב מחומרים מודרניים וידידותיים לסביבה.
הרכב יצא גדול, המימדים של ה-SUV הם הבאים: כ-5,1 מ' אורך, כ-2 מ' רוחב ו-1,64 מ' גובה. תא הנוסעים מציע מרווח נדיב, באופן טבעי, הודות לבסיס הגלגלים באורך 3 מטר. Aehra לא חושפת כלום לגבי הפלטפורמה של הבכור שלה ויחידת הכוח מתוארת בקווים כלליים בלבד: לרכב החשמלי יהיו "שניים או שלושה מנועים חשמליים" בהספק כולל של מ-750 עד 815 כ"ס, טווח הנסיעה בין טעינות תהיה יותר מ-800 ק"מ. אבל ידוע בוודאות גודל הצמיגים: 285/35 R23 מלפנים ו-285/35 R24 מאחור. המהירות המרבית מוגבלת ב-265 קמ"ש.
מנכ"ל Aehra, חאזים נאדה, חשף יותר על הרכב הראשון מאשר מה שנחשף בעת ההצגה שלו. לדבריו, הוקדשה תשומת לב רבה מאוד לאווירודינמיקה וליעילות. "רצינו להוכיח שרכבי השטח גם יכולים להגיע בצורות אווירודינמיות ולא חייבים להיראות משעמם כמו המרכבים של ימינו מבלי להקריב את החלל הפנימי", הסביר המנכ"ל והוסיף כי "הנקודה החשובה ביותר מבחינת אווירודינמיקה נמצאת בחזית הרכב – הפינה בין השמשה לבין מכסה המנוע שאותו הסרנו כמעט לחלוטין על-ידי פיתוח מבנה מונוקוק עבור רכב השטח". תשומת לב גדולה תוקדש גם לטכנולוגיות מודרניות. על מנת לגלות איך הכל ייראה בחיים האמיתיים, נותר רק לחכות.