פרארי היא מכונית עם קידומת "הכי-הכי-הכי"! אגדת מרוצים! אחרי הכל, מכוניות ספורט של פרארי במשך יותר מחצי מאה לא משאירות שום סיכוי למתחרים שלהן. מייסד האגדי של החברה - אנזו פרארי - הנהיג את החברה עד יום מותו. במהלך חייו מכוניות פרארי זכו ב- 25 גביעי העולם וזכו בסך הכל כ- 5 אלף זכיות! מכוניות פרארי האגדיות הן הגשמ
פרארי 488 ‏2018. מרכב, צורה. רודסטר, 2 דור
AUTOBOOM

פרארי. אגדת מרוצים

פרארי 488 ‏2018. מרכב, צורה. רודסטר, 2 דור

פרארי היא מכונית עם קידומת "הכי-הכי-הכי"! אגדת מרוצים! אחרי הכל, מכוניות ספורט של פרארי במשך יותר מחצי מאה לא משאירות שום סיכוי למתחרים שלהן. מייסד האגדי של החברה - אנזו פרארי - הנהיג את החברה עד יום מותו. במהלך חייו מכוניות פרארי זכו ב- 25 גביעי העולם וזכו בסך הכל כ- 5 אלף זכיות! מכוניות פרארי האגדיות הן הגשמת חלומות ויוקרה. הן מדהימות בכוח המדהים שלהן, בעיצוב נהדר ובמהירותן. היום פרארי שייכת לשותפה ארוכת טווח שלה - קונצרן פיאט, גם הוא יצרן אגדי לא פחות. פיאט הוא קונצרן תעשייתי הגדול ביותר באיטליה, המייצר מכוניות ומנועים, הינו חלק מתאגיד הרכב הענקי FCA, שאיחד את המותג האיטלקי פיאט וקרייזלר האמריקאי. קונצרן ".Fiat Chrysler Automobiles N.V" מדורג במקום ה- 8 בדירוג היצרנים הגדולים ביותר בשוק הרכב העולמי, הוא מחזיק מותגים כגון: אלפא רומיאו, קרייזלר, דודג', ג'יפ, מזראטי, פרארי, לנצ'יה, RAM ומותג משאיות IVECO.

סוס לוהט

האם אתם יודעים איך סוס הופיע על סמל של פרארי? סוס המרוץ השחור על רגליים אחוריות צויר על המטוס של גיבור מלחמת העולם הראשונה, הטייס האגדי פרנצ'סקו באראקי, טייס הטוב ביותר של איטליה, הוא הפיל יותר מ- 30 מיריביו, ונפטר באופן טרגי ליד מונטלו. נהג מרוצים צעיר דאז, אנזו פרארי, פגש את הוריו באחד המרוצים. הוריו של הגיבור, הרוזן אנריקו באראקה ואשתו, הציעו לרוכב הצעיר לקחת לעצמו את סמל הניצחון הזה. "הוא בהחלט יביא לך מזל", אמר אביו של הטייס. ואנזו הסכים. אחרי הכל, מסלול חייו גם התחיל עם סוסים. בצבא, הוא הי אחראי של אחזקת סוסים של גדודו, עסק בהאכלה והפרסה שלהם.

הוא לקח רקע צהוב של סמל העיר מודנה, עיר הולדתו של אנזו פרארי. בחלק העליון מסומן הסמל של איטליה, בתחתיתו ראשי תיבות S.F. בשנים שלאחר המלחמה, הסמל קיבל צורה של מלבן, מתחתיו היתה חתימה עם שם המשפחה של המעצב האיטלקי הדגול. מאז עד היום, סמל המותג של פרארי לא השתנה.

אגדה בכל פרט

"Scuderia Ferrari", בתרגום מן האיטלקי "אורווה של פרארי", משתתפת במירוצי פורמולה 1 והצוות שלה הוא המצליח ביותר בהיסטוריה של המרוץ! הדגם זכה האליפות עולם 15 פעמים וזכה בגביע המעצבים 16 פעמים. מייקל שומאכר האגדי זכה במרוצי מכוניות פרארי פעמים רבות, ובשנת 2004, לאחר שזכה ב- 13 מרוצים מתוך 18, קיבל תואר אלוף העולם, לפני המועד המתוכנן, בפעם השביעית בקריירה שלו בפעם החמישית ברציפות בפרארי. הסוס על רגליים האחוריות האגדי, בסמל פרארי, הוא סמל של מהירות, כוח ועוצמה. וזה אחד הסמלים היחידים של המכונית שלא שינה את צורתו במהלך כל תקופת קיומו.

"Scuderia Ferrari", בתרגום מן האיטלקי "אורווה של פרארי", משתתפת במירוצי פורמולה 1 והצוות שלה הוא המצליח ביותר בהיסטוריה של המרוץ! הדגם זכה האליפות עולם 15 פעמים וזכה בגביע המעצבים 16 פעמים. מייקל שומאכר האגדי זכה במרוצי מכוניות פרארי פעמים רבות, ובשנת 2004, לאחר שזכה ב- 13 מרוצים מתוך 18, קיבל תואר אלוף העולם, לפני המועד המתוכנן, בפעם השביעית בקריירה שלו בפעם החמישית ברציפות בפרארי. הסוס על רגליים האחוריות האגדי, בסמל פרארי, הוא סמל של מהירות, כוח ועוצמה. וזה אחד הסמלים היחידים של המכונית שלא שינה את צורתו במהלך כל תקופת קיומו.

מייסד האגדי - אנזו פרארי, מאוהב במרוצים ומכוניות מהירות, אירגן צוות מרוצים עבור אלפא-רומיאו בשם "אורוות פרארי", חלם ליצור מכונית מרוץ אידאלית משלו ומהירה כמו הרוח. הוא ייסד את החברה שלו "פרארי S.P.A" בשנת 1946, אבל עדיין במשך 4 שנים שלא היה לו את הזכות לייצר מכוניות תחת שמו, כי כזאת היתה הבטחתו לאלפא-רומיאו. פרארי לא רצה למכור את החברה שלו להנרי פורד רק משום שהוא לא הסכים איתו על סוגיות ההשתתפות של המכוניות במרוצים, אשר עבור אנזו היו מעל לכל דבר אחר. אנזו פרארי ניהל את החברה עד יום מותו. הוא נפטר בשנת 1988 בגיל 90. האיש הזה, ללא ספק, ראוי להערצה! במהלך חייו מכוניות פרארי זכו ב- 25 גביעי העולם וזכו בסך הכל כ- 5 אלף זכיות!

המכונית הפרארי האגדית היא הגשמת חלום ויוקרה. פשוטו כמשמעו על כל דגם פרארי ניתן לספר במשך שעות! אנשים בכל רחבי העולם מכירים מכוניות של המותג האיטלקי פרארי! לדוגמה, פרארי האייקונית 250 GT, יצאה לשוק בשנת 1954. גירסתה - California - יוצרה רק על פי הזמנה. כדי לרכוש את המכונית, היה צורך להיות לא רק עשיר, אלא גם אדם עם מעמד. ולא פחות מפורסמת פרארי F 40 שנת 1987 אשר הייתה ההתגלמות של כל המאמצים, הידע והניסיון של החברה במשך כל שנות הקיומה. היה לה הרבה חידושים כגון מנוע טורבו בצורת V בעל 8 צילינדרים. המרכב F 40 היה עשוי מחומר עמיד מאוד (סיבי פחמן ו- Kevlar).

העלות של מכוניות המותג פרארי פשוט עולה על כל דמיון! 250 GTO נמכרה בעבור 15 מיליון דולר, דגם יובל F40 עדיין נחשב לרכב היקר ביותר שנמכר בבריטניה - עלותו 193.3 אלף £, אפילו חוברת קידום מכירות של הדגם 250 LM נמכרה בסכום של 1,000£, והמנוע של 599 GTB Fiorano עלה 70,000$. ובכן, פרארי 250 GTO שנת 1963 נמכרה במחיר שיא של 52 מיליון דולר והפכה למכונית היקרה ביותר בעולם!

לכן פרארי היא משהו הרבה יותר מסתם יצרנית מכוניות. המכוניות שלה הפכו לאגדות מירוצים, סמל אייקוני של תרבות הפופ ותערוכות שאין דומים להן. הן מדהימות בכוח המדהים שלהן, בעיצוב נהדר ובמהירותן.

פרארי 250 GTO שנת 1963 נמכרה במחיר שיא של 52 מיליון דולר והפכה למכונית היקרה ביותר בעולם!

מדוע היא אדומה

הצבע האדום האגדי של מכוניות פרארי הוא התגלמות של תשוקה איטלקית וגאוות ארצם. מספרים כי כאשר אנזו פרארי הצעיר הגיע לראשונה לגרנד פרי בולוניה בשנת 1908,אז רק החל שימוש בצבע המירוצים הלאומי האדום של איטלקי. באותו מרוץ זכה פליצ‘ה נזרו בפיאט אדומה, הוא פיתח מהירות מרשימה לאותם זמנים של 119 קילומטר/שעה. ובאותו יום, אנזו בן ה-10 נשבע לאביו שהוא יהיה גם נהג מרוצים יום אחד. אנזו תמיד היה פטריוט של מולדתו, לכן לא היו לו ספקות בעת בחירת הצבע של מכוניות פרארי - רק אדום!

בימים אלה, המותג פרארי מיוצג ביותר מארבעים וחמש מדינות עולם. המותג הפך למורשת והגאווה של איטליה ושל תושביה. בשנת 2002, הוצגה פרארי אנזו, מכונית המוקדשת לזכרו של האיטלקי הדגול. מכונית זו הוכרה כמכונית העוצמתית ביותר באירופה המיוצרת בייצור סידרתי. היא גילמה את המיטב ההישגים של המותג מהיסטוריה הארוכה שלו. היום, כמו תמיד, מכוניות עם סוס שחור על מכסה המנוע מסמלות מהירות, כוח ויוקרה ונשארות כאלה.