אלפינה D5 היא גרסת דיזל עוצמתית של אלפינה B5 המיוצרת משנת 2011. בנוסף למנוע, כמובן, גרסה זו נבדלת מדגם הבנזין במערכת הנעה כפולה ובכיול מעט שונה של המתלים. בתא הנוסעים או ובעיצוב החיצוני אין הבדלים. רכב היוקרה במימדים בינוניים מבוסס על דגמי סדרה 5 של BMW, מוצע במרכבי סדאן או סטיישן וזמין עם הנעה אחורית או כפולה. בי
אלפינה D5. עוצמת הדיזל
AUTOBOOM

אלפינה D5. עוצמת הדיזל

אלפינה D5. עוצמת הדיזל

אלפינה D5 היא גרסת דיזל עוצמתית של אלפינה B5 המיוצרת משנת 2011. בנוסף למנוע, כמובן, גרסה זו נבדלת מדגם הבנזין במערכת הנעה כפולה ובכיול מעט שונה של המתלים. בתא הנוסעים או ובעיצוב החיצוני אין הבדלים. רכב היוקרה במימדים בינוניים מבוסס על דגמי סדרה 5 של BMW, מוצע במרכבי סדאן או סטיישן וזמין עם הנעה אחורית או כפולה. בין היתרונות על פני גרסת הבנזין ניתן לציין את חסכוניות הדלק.

דור ראשון

יוצר בין השנים 2011 – 2017, עבר מתיחת פנים ב-2013. אלפינה D5 הראשונה צוידה במנוע טווין טורבו 6 צילינדרים טורי בנפח 3 ליטר המפיק 350 כ"ס. יש לציין שאלפינה העוצמתית ביותר בגרסת דיזל צרכה את אותה כמות הדלק כמו ב.מ.וו 530d בהספק 245 כ"ס (6,2 ליטר ל-100 ק"מ). עם זאת, המנוע מספק תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 5,2 שניות ומהירות מרבית של 270 קמ"ש.

אלפינה D5 2013. מרכב, צורה. סדאן, 1 דור, שדרוג
Alpina D5 2013. 1 generation, restyling.

התמסורת: תיבת 8 הילוכים אוטומטית ספורטיבית שתוכננה מאפס על-ידי מהנדסי אלפינה על מנת להשיג מהירות מרבית של העברת הילוכים. בנוסף, המתלים כווננו באופן שיספק תנועה מהירה אך לא נוקשה. מתיחת הפנים בשנת 2013 לא הביאה שינויים מהותיים למבנה הרכב, כרגיל, העיצוב הפנימי והחיצוני עבר שיפור קל, הותקנו מכשירים מודרניים יותר.

דור שני

מיוצר משנת 2017 עד היום, עבר מתיחת פנים ב-2020 (נתונים לשנת 2022). אלפינה D5 החדש מבוסס על ב.מ.וו במרכב G30/G31 בגרסאות עם הנעה אחורית וגם הנעה כפולה. הספק המנוע הוגבר ל-388 כ"ס. דגם בעל הנעה כפולה מסוגל להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 4,4-4,6 שניות. דרך אגב, המהירות המרבית בסך 286 קמ"ש מקנה לסדאן את מעמד רכב הדיזל הסדרתי המהיר ביותר בעולם, נכון לרגע השקתו.

כתוצאה ממתיחת הפנים, העיצוב החיצוני של אלפינה D5 שנת 2020/2021 עבר שינוי משמעותי, נוספו אפשרויות גימור בתא הנוסעים, אופציות ופונקציות חדשות. הגלגלים יוצרו "לראשונה מפלדה מחושלת מה שאפשר להפחית את משקל הרכב ב-15 ק"ג. הדגם צויד בגרסה עוצמתית עוד יותר של מנוע הטורבו (6 צילינדרים טורי, 3 ליטר), בשאסי ובלמים משוכללים, במערכת הנעה כפולה מתקדמת BMW xDrive. לפיכך, חרף המשקל של 1,870 ק"ג, D5 החדשה מאיצה ל-100 קמ"ש תוך 4,9 שניות ומשיגה מהירות מרבית של 290 קמ"ש.

מערך המתלים הבסיסי זהה בערך לזה של דגם ב.מ.וו הבסיסי, אך אלפינה קיבלה עצמות עצה כפולות קדמיות משוכללות משלה, שמוסיפות מעלה אחת של זווית שפיעה שלילית לתגובה חדה יותר להיגוי ולאחיזת כביש משופרת. בנוסף לכך, בוצע כוונון של בולמי הזעזוע האדפטיביים ומנגנון ההיגוי עם הגה כוח חשמלי. בין מאפיינים פרוגרסיביים של הדגם: מערכת היגוי של כל ארבעת הגלגלים המספקת רדיוס סיבוב קצר במיוחד בשביל רכב באורך של כמעט 5 מטר וכושר תמרון יוצא מן הכלל. המערכת מסוגלת להפחית את העומס על הצמיגים הקדמיים על-ידי הנחיה אקטיבית של הגלגלים האחוריים ובכך משפרת את האחיזה במהלך פניות.

האם לדעתכם שכלול טכני מתמיד של מכוניות יגיע אל סופו או לא ייגמר לעולם?
4 קולות