אסטון מרטין DB11 – מכונית ספורט יוקרתית מסגמנט S קלאס. פרי יצירתה של יצרנית המכוניות Aston Martin הבריטית. מיוצרת משנת 2016. מיוצגת בגרסאות בעלות מרכב קופה וקבריולה. בשנת 2020 בשוק הישראלי ניתן היה לרכוש את גרסת הדור הראשון של קופה DB11 המפואר.
אסטון מרטין DB11 ‏2017. מרכב, צורה. קבריולט, 1 דור
AUTOBOOM

אסטון מרטין DB11. עוד יותר מהיר!

אסטון מרטין DB11 ‏2017. מרכב, צורה. קבריולט, 1 דור

אסטון מרטין DB11 – מכונית ספורט יוקרתית מסגמנט S קלאס. פרי יצירתה של יצרנית המכוניות Aston Martin הבריטית. מיוצרת משנת 2016. מיוצגת בגרסאות בעלות מרכב קופה וקבריולה. בשנת 2020 בשוק הישראלי ניתן היה לרכוש את גרסת הדור הראשון של קופה DB11 המפואר.

בסרטון: אסטון מרטין DB11 2016 שנת. קופה.

חברה בריטית אגדית מתחילה את סיפורה בראשית המאה ה-20 והמפורסמת בכך, שרוב הדגמים שלה מיוצרים בעבודת-יד. כל דגם נפרד של Aston Martin מכיל לוחית ברונזה המציינת את שם המרכיב האחראי על הרכבתו. בשנת 2013 חברת Aston Martin חתמה על הסכם שותפות אסטרטגית עם יצרן המכוניות הגרמני Daimler AG. יחד החברות תכננו לפתח מנוע V8 החדש, המיועד לקדם את ייצור מכוניות הדור הבא מאת Aston Martin.

דור ראשון

מיוצר משנת 2016 ועד היום (נכון לשנת 2020). דגם DB11 החדש החליף את הדגם הקודם DB9. יצרנית המכוניות הבריטית הודיעה כי השקת הדגם DB11 הוא אירוע משמעותי אשר יניע עידן חדש בייצור מכוניות הספורט. מכונית אסטון מרטין DB11 הראשונה, אשר הושקה בתערוכת המכוניות בז'נבה, פותחה על-ידי מארק רייכמן, מעצב הקריאייטיב של חברת Aston Martin. המכונית הורכבה על בסיס פלטפורמת VH – מבנה דו-זרועי מלפנים עם מתלה רב זרועי מאחור. הפלטפורמה באחוז גבוה בנויה מאלומיניום, מה שאפשר להוריד את משקל המכונית ל-1,770 ק"ג. גורם חשוב עבור קופה ספורטיבי.

מראה חיצוני

בהשוואה לגרסאות הקודמות, הוחלפו חלק ממרכיבי הגג. המכונית זכתה במכסה מנוע ארוך מאוד עם קווים עמוקים ועם כונסי אוויר זעירים, בפנסי LED הצרים מלפנים. הפגוש זכה בעיצוב מלוטש ובכונס אוויר אחד גדול. בתחתית נמצא הספליטר. מאחור מותקנים פנסי LED צרים מאוד ותוקפניים, המחוברים ברצועת דש גדולה. בפגוש הענק הותקנו שני צינורות פליטה גדולים.

חלל הפנים

חלל הפנים של אסטון מרטין DB11 החדשה השתנה עוד יותר משמעותית, בהשוואה לדגם DB9. המכונית קיבלה חומרי ריפוד איכותיים ביותר, בעיקר עור, אלומיניום מלוטש וסוגי פלסטיק שונים. בזכות הגדלת מימדי המרכב, גדל המרחב בתוך תא הנוסעים. בפנים יש 4 מקומות ישיבה. המושבים נוחים, ישנה פונקצית כוון חשמלי ומשענות צד מעולות. המכונית די מרווחת מבפנים ולמרות שמדובר על מכונית ספורט, היא נוחה במיוחד. יש לציין את רמת הארגונומיה הגבוהה. הקונסולה המרכזית זכתה בעיצוב מסוגנן. בחלקה העליון נמצא מסך מגע של מערכת הניווט והמולטימדיה בגודל 8 אינץ'. מתחת נמצאת מערכת בקרת האקלים ולחצן התנעת המנוע הממותג. ההגה ספורטיבי, תלת-חישורי ומרופד בעור. ההגה מעוטר בעיטורי כרום וקטום בתחתית. מאחוריו ממוקם מסך לוח המחוונים בגודל 12 אינץ' עם מדי נתונים הנדרשים ועם מגוון מידע מועיל בעבור המכונית.

גרסאות

אסטון מרטין DB11 ‏2016. מנוע. קופה, 1 דור

גרסת DB11 הראשונה אובזרה במנוע V12 בנפח 5.2 ליטר בעל מגדש טורבו כפול, עם הספק בסך 600 כ"ס. זו הייתה סדרת מכוניות הראשונה עם מגדש הטורבו מאת Aston Martin. היא זינקה עד 100 קמ"ש תוך 3.9 שניות והשיגה מהירות מרבית בסך 322 קמ"ש. בקיץ של שנת 2017 הופיעה גרסת DB11 חדשה עם מנוע V8, אשר פותח על-ידי Mercedes-AMG. התקנת המנוע הובילה להפחתת משקל המכונית ב-115 ק"ג. מנוע עם הספק בסך 503 כ"ס בנפח 4 ליטר אפשר להשיג מהירות מרבית בסך 301 קמ"ש. הזינוק מ-0 עד 100 התבצע תוך 4.1 שניות.

DB11 AMR החדשה

בשנת 2019\2019 הושק דגם קופה מרהיב לחלוטין: עוצמתי, מפואר, עם ביצועים דינמיים מעולים, ביצועי שליטה מדויקים, עיצוב ספורטיבי יפהפה ועם אבזור טכנולוגי המתקדם ביותר – אסטון מרטין DB11 AMR. זוהי ספינת הדגל של סדרת הדגמים DB11, הכוללת בנוסף לדגם AMR את קופה V8 ואת קבריולה Volante. בקו הדגמים גרסת AMR החליפה את דגם קופה DB11 הבכיר, אשר יוצר במשך שנתיים ברציפות וזכה לפופולריות רבה. במהלך התקופה שצוינה, המכירות של מכונית-העל עמדו על כ-4,200 יחידות. מבחינה חזותית DB11 AMR שונה מקודמותה ברשת הגריל השחורה, בגג שחור המלוטש, במרכיבי המרכב מסיבי פחמן, במסגרות הפנסים המוכהות, בפנסים אחוריים מושחרים ובחומרי גימור תא הנוסעים השונים.

אופיו של קופה החדש הפך לספורטיבי ותוקפני עוד יותר, הודות למנוע V12 בנפח 5.2 ליטר עם שתי טורבינות. הספק המנוע עמד על 639 כ"ס. המנוע משולב עם גיר 8 הילוכים אוטומטי המכוון מחדש. השילוב שכזה אפשר לצמצם את זמן הזינוק של מכונית-העלל-100 קמ"ש מ-3.9 ל-3.7 שניות ולהגדיל מהירות מרבית מ-322 ל-334 קמ"ש. מערכת הפליטה המשופרת מטיטניום עם תוספות פולימריות מפגינה שאגה אקספרסיבית ועמוקה. הגדרות מתלים מיוחדות אפשרו לשפר משמעותית את מאפייניה הדינמיים של המכונית.

אסטון מרטין DB11 AMR החדשה מזנקת עד 100 קמ"ש תוך 3.7 שניות ומשיגה מהירות מרבית בסך 334 קמ"ש.

להשגת יציבות רבה יותר בעת תנועה במהירות גבוהה, המבנה של DB11 AMR שודרג במגוון "סודות" אווירודינמיים. בין היתר קיימת מערכת Curlicue, "המרגיעה" את זרימת האוויר הנפלט מאחורי הגלגלים הקדמיים ודש AeroBlade הנסתר המוביל את זרימת האוויר דרך מכסה תא המטען ומשחרר אותו החוצה במאונך, תוך כדי צמצום כוח הכבידה.

תא הנוסעים של DB11 AMR שנת 2019\2020 מרופד בשילוב אלגנטי של עור בתוספת זמש. הריפוד הכפול משמש גם לעיצוב ההגה הספורטיבי הקטום בתחתית. על משענות הראש רקום כיתוב מעודן "AMR" בחוטים לבנים. מכונית-העל מאובזרת בלוח מחוונים דיגיטלי, במערכת בידור ומידע עם מערכת ניווט מובנית, מערכת מצלמות לצילום במעגל, מושבי ספורט מתכוונים חשמלית, המרופדים בעור עם פס מרכזי בגוון ניגודי, המגיעים עם אופציות אוורור, ג'אנטים יצוקים בגודל 20 אינץ', מערכת יציבות שניתנת לכיבוי, גישה ללא מפתח אל תא הנוסעים ופנסי LED.

בנוסף לגרסת הבסיס, ניתן להזמין את מכונית-העל ממהדורה מוגבלת - Aston Martin DB11 AMR Signature Edition. הדגם מאופיין בקווים בוהקים על גבי המרכב בגוון Stirling Green, מגוון מרכיבי עיטור מסיבי הפחמן וריפוד תא המטען האקסקלוסיבי. סך הכל מתוכננים לצאת מאה מכוניות בלבד של הסדרה.