מיצובישי אטראז' – סדאן משפחתי בעל ארבע דלתות בהנעה קדמית מאת יצרנית רכב היפנית Mitsubishi Motors, נמצא בייצור משנת 2013. נכון לשנת 2021 בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור הראשון לסדאן לאחר מתיחת פנים ב- 2019. אטראז' נמכר בשווקים שונים, סך הכל ב- 60 מדינות. נמכרו 280 אלף יחידות גרסת טרום מתיחת פנים. בשנת 2019 הסדאן הזו
מיצובישי אטראז' ‏2013. מרכב, צורה. סדאן, 1 דור
AUTOBOOM

פשטות מושכת

מיצובישי אטראז' ‏2013. מרכב, צורה. סדאן, 1 דור

מיצובישי אטראז' – סדאן משפחתי בעל ארבע דלתות בהנעה קדמית מאת יצרנית רכב היפנית Mitsubishi Motors, נמצא בייצור משנת 2013. נכון לשנת 2021 בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור הראשון לסדאן לאחר מתיחת פנים ב- 2019. אטראז' נמכר בשווקים שונים, סך הכל ב- 60 מדינות. נמכרו 280 אלף יחידות גרסת טרום מתיחת פנים. בשנת 2019 הסדאן הזול עבר מתיחת פנים, במהלכה חודשו חזותו ותא הנוסעים.

דור ראשון

באביב 2013 תאגיד מיצובישי מוטורס הציגה את הקונספט לדגם זול וחדש תחת שם פשוט Concept G4. הוא תוכנן כסדאן עירוני גלובאלי עבור שווקי מדינות מתפתחות. לגרסה הסופית הוענק השם אטראז' (Attrage), הופעת בכורה שלה התקיימה בתצוגת רכב עולמית בשאנגחאי באותה שנה. הרכב שייך לקטגוריית המשפחתיות, הוא פשוט ונראה צנוע למדי, ולמעשה, הינו גרסת סדאן של האצ'בק מיראז' – דגם וותיק של היצרנית. הרכב נמכר בישראל, סין, מדינות דרום-מזרח אסיה, המזרח התיכון ואמריקה הלטינית. במקסיקו הסדאן מוצע תחת שם דודג' אטיטיוד, בארה"ב כמיצובישי מיראז' G4.

מבחוץ

חרטום הרכב נשאר בזיכרון הודות לפנסים העולים על הכנפיים בעלי רפלקטורים גדולים ומקטעי איתותים זעירים. לגריל עיצוב משושה ובמרכזו סמל היצרנית, אם להסיר את "שלושת היהלומים" מעולם לא תנחשו את המותג. הגריל מורכב ממספר צלעות אופקיות וממסגור מובלט לאורך קו המתאר. מתחתיו, על הפגוש הקדמי, ניתן לראות כונס אוויר שרוע המכוסה בשבכת פלסטיק וזוג פנסי ערפל עגולים בעלי עיטורים אלגנטיים בצורת L.

מיצובישי אטראז' – סדאן משפחתי לא יקר בן 4 דלתות. ולפיכך מימדיו צנועים: 4245 מ"מ לאורך, 1670 מ"מ לרוחב, 1515 מ"מ לגובה, 2550 מ"מ – בסיס גלגלים. בנוגע למרווח גחון, טיפוסי עבור רוב מכוניות עירוניות – 150 מ"מ. בזכות תנוחה זו הרכב יוכל לעלות על מדרכה לא גבוהה ובו זמנית לא לאבד יציבות אפילו במהירות גבוהה למדי.

תכונה האופיינית לסדאן – הגבהה בחלק הקדמי של הגג המאפשרת להגדיל את המרווח מעל ראשי הנוסעים הקדמיים. מרכב מיצובישי אטראז' מיוצר בעיקר מפלדת חוזק גבוה קלה, בזכותה הסדאן אמור להפוך לקל ביותר בקטגוריה. בחסכון דלק מסייע גם מקדם גרר נמוך השווה ל- 0,29 שאופייני יותר לרכבים מקטגוריה יקרה וספורטיבית יותר. רדיוס סיבוב הסדאן עומד על 4,8 מטר.

מבפנים

תא הנוסעים – מוקד של חומרי גימור ראויים, פרקטיות וארגונומיה מכוילת. אפילו המתנה בפקק או דרך ארוכה לא אמורות לגרום לאי-נוחות או עייפות אצל הנהג. תא נוסעים זה הינו אחד המרווחים ביותר בקטגוריה.

תא המטען נדיב. במצב רגיל, מאחורה נותר 450 ליטר של מרחב יעיל. הודות לנפח זה הדגם מתמודד מצוין עם משימות יום-יומיות של חובב רכב מצוי, ואף יכול לספק מקום העמסה עבור מספר מזוודות גדולות. בישראל נמכרים רכבים הרכבת תאילנד.

מנועים ושאסי

מתחת למכסה המטען נמצאת יחידת כוח אטמוספרית קטנה הפועלת על בנזין. 3 צילינדרים, 1,2 ליטר. בזכות מערכת תזמון שסתומים משתנה MIVEC המהנדסים הצליחו לסחוט 80 כ"ס בעת 6000 סל"ד ו- 106Nm בעת 4000 סל"ד. תיבת הילוכים מוצעת משני סוגים: ידנית 5 הילוכים קלאסית או רציפה. תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש מתבצעת תוך 12,7-14 שניות, ומהירות מרבית עומדת על 170-182 קמ"ש, בהתאם לסוג גיר. צריכת דלק צנועה יחסית: 5,6-5,9 ליטר ל- 100 ק"מ בעיר, 4,3-4,4 ליטר בכביש מהיר ו- 4,8-4,9 בנסיעה משולבת.

השאסי של מיצובישי אטראז' מבוצע בתצורה קלאסית עבור הסגמנט הנוכחי, הוא קומפקטי וזול. מלפנים – סכמת מקפרסון עצמאית עם מוט מייצב רוחבי, ומאחורה – קורה מתפתלת עצמאית למחצה קשיחה וחזקה. בכל הגלגלים – בולמי זעזועים הידראוליים וקפיצי סליל.

הנה מגיעים מרוצים על סדאנים זולים! אתם על מיצובישי אטראז', אילו עוד מכוניות אתם רואים אצלכם בקבוצה?
8 קולות