אאודי Q4 ספורטבק e-tron היא גרסה בסגנון קופה של הקרוסאובר אאודי Q4 e-tron מאת יצרנית הרכב הגרמנית אאודי (חלק מתאגיד VAG), המיוצרת משנת 2021. הרכב מגיע עם הנעה אחורית או כפולה. בשנת 2021 לשוק יצא הדור הראשון של הקרוסאובר החשמלי. אאודי Q4 e-tron נמכר באירופה מתחילת הקיץ של 2021, הגרסה החסכונית יותר שלו אאודי Q4 ספורטב
אאודי Q4 ספורטבק e-tron. אפשרות אופנתית
AUTOBOOM

אאודי Q4 ספורטבק e-tron. אפשרות אופנתית

אאודי Q4 ספורטבק e-tron. אפשרות אופנתית

אאודי Q4 ספורטבק e-tron היא גרסה בסגנון קופה של הקרוסאובר אאודי Q4 e-tron מאת יצרנית הרכב הגרמנית אאודי (חלק מתאגיד VAG), המיוצרת משנת 2021. הרכב מגיע עם הנעה אחורית או כפולה. בשנת 2021 לשוק יצא הדור הראשון של הקרוסאובר החשמלי. אאודי Q4 e-tron נמכר באירופה מתחילת הקיץ של 2021, הגרסה החסכונית יותר שלו אאודי Q4 ספורטבק e-tron הופיעה בסתיו של אותה שנה.

אופנת הקרוסאוברים צוברת תאוצה, והמובילים במגמה הם הקרוסאוברים בסגנון קופה. לכן, אאודי החליטה להוסיף למשפחת הרכבים החשמליים e-tron רכב פנאי במרכב דמוי-קופה Q4 ספורטבק e-tron (בנוסף ל-ספורטבק e-tron שיצא קודם לכן). למעשה, המפתחים פעלו לפי אותו העיקרון כמו במקרה של הצמד e-tron ו-ספורטבק e-tron. לקרוס-קופה קווי מתאר ספורטיביים יותר, בעוד שהתדמית האלגנטית הזו השפיעה לטובה גם האווירודינמיקה: מקדם הגרר ירד ב-0,01 בהשוואה לקרוסאובר החשמלי הרגיל ל-0,26.

בסרטון: אאודי Q4 Sportback e-tron 2021 שנת. ג'יפ.

במהלך הצגת הקונספט Q4 e-tron היצרנית הכריזה על כך שהגרסה הסדרית שלו תהיה הרכב החשמלי החמישי בקו הדגמים אחרי Q2 L e-tron, e-tron Sportback, e-tron ו-e-tron GT. ככל הנראה, לקרוסאובר בסגנון קופה הוקצה התפקיד של השישי. כל זה נועד לעזור לאאודי לממש את תוכנית ה"מתקפה" החשמלית שלה על העולם, לפיה עד שנת 2025 רכבים חשמליים והיברידיים אמורים להוות 40% מהיקף המכירות הכולל של אאודי, בעוד שיהיו יותר מעשרים דגמים חשמליים בהיצע.

דור ראשון

מיוצר משנת 2021 עד היום. שתי הגרסאות Q4 e-tron זהות לחלוטין בחלק הטכני. שתיהן מבוססות על פלטפורמת MEB שפותחה במיוחד לרכבים חשמליים (עליה גם מבוססים הקרוסאוברים פולקסווגן ID.4 וסקודה איניאק iV), לשתיהן בסיס גלגלים באורך 2,77 מ'. ההבדל של הספורטבק – חלק אחורי מקורי עם גג משופע. גרסת הקופה Q4 ספורטבק e-tron קצת נמוכה מהקרוסאובר הרגיל – 1,614 מ"מ. נפח תא המטען של Q4 e-tron הוא 520–1,490 ליטר, Q4 ספורטבק e-tron – מ-535 עד 1,460 ליטר. פלטפורמת MEB אפשרה לעשות רצפה ישרה המספקת יותר מרווח לנוסעים מלפנים, על-ידי הזזת מערכת האקלים קרוב יותר לחרטום הרכב. אבל לשם כך היה צורך להקריב את קיבולת תא המטען הקדמי, שיש לרכבים חשמליים רבים. מבחינת אורך (4,6 מ') הקרוס-קופה החשמלי מתקרב לרכבי פנאי בינוניים. אולם מבחינת התוכן הפנימי הוא עולה על קרוסאוברים יוקרתיים רבים.

במקום גריל הותקן פאנל אטום, כונס האוויר האמיתי ממקום בחלק התחתון של הפגוש. פנסי הלד נכללים במפרט האבזור הבסיסי, בתוספת תשלום ניתן לקבל פנסי מטריקס, בעוד שבתפריט ניתן לשנות את צורת אלומת האור: מוצעות ארבע אפשרויות לבחירה. הרכב מגיע עם גלגלים בקוטר מ-19 עד 21 אינץ'.

מקדם הגרר של אאודי Q4 ספורטבק e-tron נמוך יותר בהשוואה ל-Q4 e-tron הרגיל – 0,26.

השאסי כולל תמוכות מקפרסון בסרן הקדמי ומערך מתלים רב-חיבורי מאחור. יש מספר אפשרויות מערכת מתלים: סטנדרטית, "ספורטיבית" עם מרווח גחון מופחת ב-15 מ"מ (נכללת בחבילת S line) ואדפטיבית. בתור אופציה מוצע מנגנון היגוי עם יחס העברה משתנה (ברירת מחדל בגרסת הנעה כפולה). עם זאת, בסרן האחורי מותקנים בלמי תופים. לדברי המפתחים, חלוקת המשקל הסטטית של הדגם קרובה ל-50:50, דבר המשפיע חיובית על התנהגות הכביש, כמו גם מרכז הכובד הנמוך.

תא הנוסעים ואבזור

תא הנוסעים של ספורטבק הועתק מ-Q4 הרגיל. כאן שורר "מינימליזם דיגיטלי", עיצוב בהיר של החלק העליון וכהה של התחתון, על הקורות והתקרה – מיקרופייבר, על המושבים – אלקנטרה. עיטור פרספקס בצבע מט יוצר אפקט של עומק. מאחר והשליטה בתמסורת (מצבי P, R, N, D) הועברה לקונסולה ה"מרחפת", הטונל המרכזי נהפך לתא אחסון ענקי (כאן ממוקם גם משטח טעינה לסמארטפון). כמו כן, יש מספר סוגי הגה עם כפתורי מגע ומושבי ספורט קדמיים. אולם יש רק שתי רמות גימור עיקריות – בסיסית ו-S line. בנוסף לכך, מפרט האבזור מכיל כרית אוויר מרכזית בשורה הקדמית המונעת מהנוסעים להתנגש בזמן תאונה, שתיים או ארבע יציאות USB טייפ-C. בדלתות יש מחזיקים נוספים לבקבוקי ליטר, בעוד שהם מוקמו לא בכיסים התחתונים, אלא בגובה משענות היד.

אאודי Q4 ספורטבק e-tron ברמת הגימור הבסיסית מגיע עם לוח מחוונים דיגיטלי בגודל "10,25. גודל מסך המגע המרכזי של מערכת המולטימדיה MMI ברזולוצית 1540×720 הוא "10,1, יש לו משוב אקוסטי. בתור אופציה מוצע מסך "11,6 ברזולוצית 1764×824 – בינתיים הגדול ביותר בין רכבי אאודי. כדי להפעיל את התפעול הקולי במולטימדיה יש לומר "היי אאודי", המערכת מבינה שאלות כמו "איפה עמדת הטעינה הכי קרובה".

ההבדל של הספורטבק – חלק אחורי מקורי עם גג משופע.

בתור אופציה מעניינת מציעים תצוגה עילית עם פונקצית מציאות רבודה על השמשה הקדמית. חזותית נראה אילו הרמזים הגרפיים מרחפים מעל הכביש כעשרה מטרים לפני הרכב. מיקום התמונה מותאם באופן מיידי על-ידי מערכת המראות הזחיחות במקרן. המערכת מסמנת בפסים צבעוניים את הרכב מלפנים, מציגה את פעולת בקרת השיוט, משרטטת סימוני כביש וירטואליים אדומים מדויקים במידה ורכב אחר נע לכיוון הנתיב הסמוך בלי איתותים.

יחידת הכוח

את הקרוסאובר החשמלי ניתן להטעין גם משקע ביתי וגם מתחנות טעינת DC בהספק עד 125 קילוואט. במקרה השני ניתן לקבל 130 ק"מ של טווח תוך 10 דקות. אאודי Q4 ספורטבק e-tron שנת 2021 מוצע בשתי גרסאות:

  • 35 e-tron: הנעה אחורית, מנוע חשמלי אחד המפיק 170 כ"ס ו-310Nm, בלוק סוללות בקיבולת 55 קוט"ש. האצה מ-0 ל-100 קמ"ש לוקחת 9 שניות, המהירות המרבית מוגבלת ל-160 קמ"ש (הגבלה אלקטרונית). טווח הנסיעה לפי הדרכון – 349 ק"מ (קצת יותר מ-Q4 e-tron הרגיל).
  • 50 e-tron quattro: הנעה כפולה, שני מנועים: אחורי בהספק 204 כ"ס וקדמי 109 כ"ס. ביחד הם מפיקים 299 כ"ס ו-460Nm. גרסה זו מאיצה ל-100 קמ"ש תוך 6,2 שניות, המהירות המרבית היא 180 קמ"ש. הסוללה בקיבולת 82 קוט"ש תומכת בטעינת 125 קילוואט, טווח הנסיעה: 497 ק"מ (אצל Q4 e-tron הרגיל – 488 ק"מ).
איזו גרסה מוצאת יותר חן בעיניכם?
6 קולות