אאודי R8 GT הוא רכב אספנות, מכונית-העל שיוצרה במהדורה מוגבלת בשנת 2022. זהו הדגם האחרון במרכב קופה עם מנוע בנזין V10, יותר לא ייוצרו כאלה, כמו גם גרסאות עם גג פתוח. כבר נודע כי היורשת תהיה מכונית חשמלית. בתור בסיס ל-R8 GT שימשה אאודי R8 RWD Performance עם הנעה אחורית, לרכב הוסיפו בודי קיט אווירודינמי אגרסיבי מקרבון
אאודי R8 ‏2018. מרכב, צורה. קופה, 2 דור, שדרוג
AUTOBOOM

אאודי R8 GT. מכונית-על למעריצים של אאודי

אאודי R8 ‏2018. מרכב, צורה. קופה, 2 דור, שדרוג

אאודי R8 GT הוא רכב אספנות, מכונית-העל שיוצרה במהדורה מוגבלת בשנת 2022. זהו הדגם האחרון במרכב קופה עם מנוע בנזין V10, יותר לא ייוצרו כאלה, כמו גם גרסאות עם גג פתוח. כבר נודע כי היורשת תהיה מכונית חשמלית. בתור בסיס ל-R8 GT שימשה אאודי R8 RWD Performance עם הנעה אחורית, לרכב הוסיפו בודי קיט אווירודינמי אגרסיבי מקרבון, הגבירו את הספק המנוע האטמוספרי בנפח 5,2 ליטר, הפחיתו את משקל המרכב ושינו את העיטור בתא הנוסעים. וזהו המתכון להכנת מכונית-על עוצמתית. בסך הכל ייצאו 333 עותקים של קופה סדרת GT. תחילת המכירות מתוכננת לשנת 2023, המחיר ההתחלתי בגרמניה יהיה 225 אלף יורו. המחיר בהחלט אטרקטיבי למכונית העל האחרונה למעריצי אאודי, תמורת אותו סכום מוצעת אאודי R8 Performance ספיידר עם הנעה כפולה ומנוע בהספק 620 כ"ס.

Audi R8 2018. Coupe, 2 generation, restyling.

הסיפור של מכונית העל עם מנוע אמצעי אאודי R8 מתחיל בשנת 2006. המכונית הגיעה במרכב קופה 2 דלתות או ספיידר עם הנעה אחורית או כפולה ומיד מצאה את עצמה בעולם הספורט המוטורי והחלה לנצח במרוצים חשובים, בין היתר במרוצי 24 השעות של נורבורגרינג הקשים במיוחד. שנת 2021 הייתה שנת העדכון והתאוצה עבור הדגם: כעת הדגם במרכב קופה יכול להשיג מהירות של 329 קמ"ש, דגם הרודסטר יכול להאיץ ל-327 קמ"ש. כל העדכונים בוצעו במסגרת מתיחת הפנים של הדור השני שהתקיימה בשנת 2018.

מעניין
בסרטון: אאודי R8 2018 שנת. קופה.

העיצוב החיצוני

מבחוץ אאודי R8 GT שונה ממכוניות העל דור שני הרגילות בתוספות על הפגושים וחצאיות הצד, בכנף אחורית מסיבית, בדיפיוזר מוגדל ובספליטרים בשני הפגושים שעשויים בעיקר מקרבון. בין ההבדלים הנוספים ניתן לציין את האנטיכרום ואת הג'נטים המחושלים בסגנון רטרו בצבע שחור פחם (20 אינץ'). את מכונית העל ניתן להזמין בצבע אפור מט, אפור או אדום כהה מתכתי.

חלל פנימי

בתא הנוסעים של כל R8 GT יצוין המספר הסידורי של המכונית על גבי הקונסולה המרכזית. מושבי המרוצים האנטומיים המוקלים, הספים והשטיחים קיבלו עיטור מיוחד. כמות האפשרויות להתאמה אישית היא מוגבלת: זמינה אפשרות אחת של עיצוב פנימי בצבע שחור-אדום בסגנון מכונית העל R8 GT בדגם שנת 2012.

יחידת כוח ושאסי

אאודי R8 ‏2018. הרכב מכונית. קופה, 2 דור, שדרוג
אאודי R8 ‏2018. מנוע. קופה, 2 דור, שדרוג

בין השכלולים הטכניים: מייצב רוחבי מפלסטיק משוריין ובלמים קרמיים. המתלים קיבלו כיול ספורטיבי יותר, תמורת תשלום נוסף מוצעות תמוכות סליליות עם כוונון ידני למהלך הדחיסה וההרפייה. המשקל העצמי הופחת ב-20 ק"ג בלבד (ל-1,570 ק"ג) וההספק של המנוע V10 האטמוספרי הוגבר ב-50 כ"ס. כעת אאודי R8 GT החדשה היא המכונית היחידה שמפיקה את אותם 620 כ"ס כמו גרסת ההנעה הכפולה R8 Performance. המומנט המרבי גדל ב-15Nm (ל-565Nm) ומושג ב-6,400 סל"ד. דגם האספנות מאיץ ל-100 קמ"ש תוך 3,4 שניות, ל-200 קמ"ש תוך 10,1 שניות והמהירות המרבית שלו עומדת על 320 קמ"ש (הגרסה הכבדה יותר עם הנעה הכפולה עדיין מחוץ להישג יד: 3,1 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית 331 קמ"ש). עם זאת, הגרסה המיוחדת מתאימה יותר לדריפט: ישנם 7 מצבי נהיגה לביצוע דריפט והמפתחים מבטיחים "היגוי יתר מבוקר".

ומה איתכם, מעריצים של אאודי?
14 קולות