הפצפון האתלטי
רנו קליאו – רכב סופר-מיני במרכב האצ'בק 5 דלתות וסטיישן, מיוצר על ידי חברת Renault הצרפתית משנת 1990. בעל חמישה מקומות והנעה קדמית. נכון לשנת 2021 בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור החמישי להאצ'בק בדגם שנת 2019.
דור ראשון
יוצר בין השנים 1990 ל- 1998. רנו קליאו נחשף לראשונה בתצוגת רכב בפריז בסתיו 1990 ובמהרה הושק בצרפת, ולאחר מכן בשאר אירופה. מימדי מרכב ההאצ'בק בן 5 דלתות: 3709×1625×1395. הרכב יוצר עם מנועי בנזין 1,2 ט- 1,4 ליטר, ועם דיזלים 1,7 ו- 1,9. החל משנת 1991 הוצעה גרסה בעלת מנוע 1,8 ליטר 16 שסתומים בהספק 137 כ"ס המסוגל להשיג מהירות מרבית של 200 קמ"ש. משנת 1992 מנועי בנזין צוידו במערכת הזרקה במקום מאייד. ב- 1991 הגמד מאת רנו הוכתר בתואר "מכונית השנה באירופה" בקטגוריה שלו ונכנס לעשרת הרכבים הנמכרים ביותר באירופה.
בשנת 1991 הגמד מאת רנו הוכתר בתואר "מכונית השנה באירופה" בקטגוריה שלו ונכנס לעשרת הרכבים הנמכרים ביותר באירופה.
במרץ 1994 הרכב עבר מתיחת פנים משמעותית ראשונה, אשר מעט שיפרה את מראהו החיצוני ואת עיצוב חלל הפנים. בשנת 1996, לאחר עדכון חדש לדגם, מנוע 1,2 ליטר הוחלף לאחד חסכוני יותר בנפח 1149 סמ"ק. כמו כן, יושמו מספר שכלולים טכניים במבנה הרכב, שופרה הופעה חיצונית. הדור הראשון של קליאו יוצר עד 1998, בפרק זמן זה מפס הייצור ירדו מעל 4 מיליון רכבים.
דור שני
יוצר בין השנים 1998 עד 2013 (אף על יציאת הדור השלישי ב- 2005), עבר מתיחת פנים פעמיים – ב- 2001 ו- 2003. וטרן אמיתי! הדור השני של רנו קליאו בוסס על גבי פלטפורמה חדשה לחלוטין, הרכב זכה לעיצוב מעוגל יותר, הכנפיים הקדמיות יוצרו מפלסטיק, ובמספר גרסאות מכסה המנוע נעשה מאלומיניום. זה נעשה במטרה להפחית את המשקל ואת עלויות השיפוץ. בתחילה קו המנועים נדד מהדור הקודם, אולם ב- 1999 נוספה גרסת 2 ליטר ספורטיבית בעלת 16 שסתומים, ובהמשך כל מנועי בנזין הישנים הוחלפו לדגמי 16 שסתומים עוצמתיים וחסכוניים יותר.
בשנת 2000 הופיעה הגרסה ייחודית קליאו ספורט V6 בעלת מנוע 3 ליטר V6 הממוקם במרכז במקום שורת מושבים האחורית. הספק – 230 כ"ס, מהירות מרבית – 235 קמ"ש. לאחר שנה המנוע שוכלל וזכה ל- 25 כ"ס נוספים, אשר השפיעו לטובה על דינאמיקת התאוצה (5,8 שניות) והמהירות המרבית (245 קמ"ש).
בסתיו 2001 חל עדכון בעיצוב החיצוני, שופרה איכות גימור תא הנוסעים, ולסדרת המנועים נוסף דיזל 1,5 ליטר בעל הזרקה ישירה. סך הכל יוצרו בסביבות 7 מיליון רכבי דור שני.
דור שלישי
יוצר בין השנים 2005 ל- 2013, עבר מתיחת פנים ב- 2009. רנו קליאו השלישי הורכב על פלטפורמת B, שפותחה בשיתוף פעולה עם ניסאן ויצאה גדולה מהקודמת. בדגם זה לראשונה הוצג אימובילייזר ללא מפתח. הרכב קיבל 5 כוכבים בדירוג בטיחות EuroNCAP. ובשנת 2006 זכה בפרס "מכונית השנה באירופה".
ביוני 2006 בצרפת החלו מכירות של קליאו ספורט (מנוע 2 ליטר, 197 כ"ס, גיר 6 הילוכים). מהירות מרבית – 215 קמ"ש, זינוק מעמידה ל- 100 קמ"ש – 6,9 שניות. בתערוכה הבינלאומית לחקלאות בפריז בשנת 2006, רנו הציגה את קליאו Hi-Flex עם מנוע 1,6 ליטר 16 שסתומים. רכב זה, המיועד עבור השוק הברזילאי, ייצג את קונספט Flex-Fuel: צויד במנוע המסוגל לפעול על תערובת בנזין-אתנול בכל פרופורציה.
רנו קליאו השלישי קיבל 5 כוכבים בדירוג בטיחות EuroNCAP. ובשנת 2006 הוכתר בתואר "מכונית השנה באירופה".
במרץ 2007 הוצגה גרסה במרכב סטיישן תחת שם קליאו Grandtour. דגם זה נבדל מהגרסה מהרגילה במרכב בלבד. בשנת 2009 שניהם עברו מתיחת פנים אשר התאימה את קליאו לסגנון הקורפורטיבי החדש של החברה.
דור רביעי
נמצא בייצור משנת 2012 עד עתה, עבר מתיחת פנים ב- 2016 (נתונים לשנת 2021). וזה חרף השקת הדור החמישי! הופעתו החיצונית של הדור הרביעי להאצ'בק הינה פרי עטו של המעצב הידוע לורנס ואן דר אקר, רנו קליאו החדש הפך לרכב הראשון בסגנון המקורי החדש. הדור הרביעי יוצר במרכבי 5 דלתות בלבד (האצ'בק וסטיישן). קליאו R.S. 200 EDC בעל מנוע 1,6 ליטר טורבו הינו דגם מעניין יחסית. הוא זכה לעיצוב חוץ ופנים ספורטיבי, לאבזור עשיר (הגה כוח חשמלי אדפטיבי, כניסה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, ESP ועוד).
ספקטרום המנועים שמר על רבגוניות והתחיל מגרסת 0,9 ליטר (76 כ"ס). בין עוצמתיים יותר היו טורבו-בנזין 1,2 ליטר ENERGY TCe (עם גיר 6 היל' ידני) או טורבו-דיזל 1,5 ליטר dCi 110. מתלי הסרן הקדמי – עצמאיים, תמוכות מקפרסון. מאחור: מוט פיתול עם קפיצי סליל.
רנו קליאו היה אחד מהרכבים הנמכרים ביותר באירופה בין דגמי המותג, בעוד שגנב לא מעט לקוחות מהמוביל הבלתי מעורער של הסגמנט פולקסווגן פולו.
הדור הרביעי של קליאו עבר עדכון בשנת 2016. נוספה אופציה: תאורת לדים Pure Vision, שוכללה סדרת המנועים ושופר עיצוב תא הנוסעים. רנו קליאו היה אחד מהרכבים הנמכרים ביותר באירופה בין דגמי המותג, בעוד שגנב לא מעט לקוחות מהמוביל הבלתי מעורער של הסגמנט פולקסווגן פולו. EuroNCAP שייך את הרכב לקטגוריית הבטיחותיים ביותר (5 כוכבים).
דור חמישי
נמצא בייצור משנת 2019 עד עתה (נתונים לשנת 2021). אם השינויים החזותיים של הרכב הינם אבולוציוניים, אז לשאר המטמורפוזות אפשר לקרוא מהפכניות – רנו קליאו החדש קיבל תא נוסעים מחודש לגמרי ברוח הדגמים ה"בכירים" של המותג, "נדד" לפלטפורמה מודולארית חדשה, "התחמש" במנועים מודרניים ורכש מפרט נרחב של אופציות פרוגרסיביות.
רנו קליאו שנת 2019/2020 נותר רכב קטגוריית סופר-מיני בעל מימדים הולמים: אורך – 4050 מ"מ, רוחב – 1798 מ"מ, גובה – 1440 מ"מ. המשקל העצמי נע בין 1090 ל- 1189 בהתאם לגרסה. הגרסאות הבסיסיות מצוידות במנוע בנזין 3 צילינדרים SCe (1,0 ליטר, הזרקה ישירה, תזמון שסתומים, 65 או 75 כ"ס בעת 6250 סל"ד). מנועי טורבו עוצמתיים יותר: 1,0 ליטר 3 ציל' מפיק 100 כ"ס בעת 5000 סל"ד, 1,3 ליטר 4 ציל' – 130 כ"ס בעת 5000 סל"ד. דיזל – חטיבת 4 צילינדרים Blue dCi (1,5 ליטר, Common Rail, טורבו, 85 או 115 כ"ס בעת 3750 סל"ד). תיבות הילוכים: ידנית 5 או 6 היל', רציפה X-tronic או רובוטית 7 היל' EDC דו-מצמדית.
בבסיס רנו קליאו שנת 2020 – פלטפורמת הנעה קדמית CMF-B, מתלים: תמוכות מקפרסון מלפנים, מוט פיתול מאחור. כבר בגרסת הכניסה אבזור ההאצ'בק כולל: 4 כריות אוויר, ABS, EBD, ESC, מרכז מדיה עם מסך 7 אינץ', חישוקי סגסוגת קלה R16 וציוד מודרני אחר. RS LINE הבכירה כוללת מערכת חניה אוטונומית, פנסים אדפטיביים, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, סורקי שטחים מתים וכו'.