גדול ורבגוני. קיה K8 החדש בתצורת סדאן
קיה K8 הוא רכב חדש בתצורת סדאן בגודל מלא מאת התאגיד דרום הקוריאני Hyundai-Kia. הדגם החדש הוצג ב-8 באפריל בשנת 2021, הוא פותח בהתאם לקונספט החדש של העיצוב של קיה בשם ''שילוב ההפכים''. בקו הדגמים של קיה הרכב יחליף את הדגם קדנזה ( בקוריאה - K7) ששווקה בארה''ב ובמספר שווקים נוספים. מעניין ש-K8 לא יוצג בשוק צפון האמריקאי. בנוסף, זהו הדגם הראשון של קיה שאובזר במערכת השמע הפרימיום Meridian. המערכת המצוינת מאת יצרנית רמקולים הבריטית בעלת שם עולמי כוללת 14 רמקולים ומספקת את האיכות הגבוהה ביותר ורמת העומק המרשימה של הצליל בתא הנוסעים. כמובן זהו לא התחום היחיד שבו קיה שואפת לפסגות חדשות מבחינת האיכות והטכנולוגיה.
קיה K8 בתצורת סדאן הוא הדגם החדש הראשון והוא מאפשר להעריך את תחילת השינוי של המותג KIA. החברה מתכננת את הרחבת טווח האינטרסים, שיפור תהליכי הייצור, חשמול אקטיבי והסגנון חדשה של העיצוב. המכירות של קיה K8 התחילו באפריל בשנת 2021. השוק הראשום לשיווק של הדגם היה דרום קוריאה, מאוחר יותר הדגם יגיע למדינות נוספות.
עיצוב חיצוני
גם לוחית השם החדשה של החברה רומזת לשאיפה לפסגות חדשות: היא הפכה לגדולה יותר ויש לה עיצוב שונה מעט, ''שמסמל את הסימטריה, הקצב והעליה - ההשתקפות של הבטחה של החברה והמחויבות הבלתי מעורערת שלה ללקוחות.
באופן כללי, בזכות הסגנון, המראה החיצוני של הרכב בתצורת סדאן הפך למרשים יותר, ולא בכדי: אורך המרכב עומד על 5,015 מ''מ, כנגד 4,995 של הקודמו K7. תא מנוע ארוך מאוד הוא בולט במיוחד. סרחי עודף קצרים ועיצוב מעניין של אורות ניווט ואיתות שמגיעים בצורה מקטעים "פסיפס" בצידי רשת גריל וממשיכים את התבנית שלה, מושכים תשומת לב.
עיצוב פנים
תא הנוסעים של הדגם החדש מעוצב בסגנון טרנדי: הוא מגיע ללא מגן שמש של הנהג בעוד שהלוח המחוונים הדיגיטלי והמסך של המערכת המולטימדיה, שניהם בגודל 12.3 אינץ', מחוברים ליחידה אחת. להלן נמצאת לוח הבקרה במגע במערכת המידע והבידור ובקרת האקלים. פתרון כזה איפשר להפחית את הכמות של כפתורים ומתגים, מצבי הבקרה מתחלפים באמצעות הכפתור הדיגיטלי הנמצא במרכז. הרכב מאובזר בתצוגת העילית גדולה (בגודל 12 אינץ') שמשדר מידע רבה. יחידת השליטה בבקרת האקלים היא דיגיטלית, במקום ידית העברת הילוכים יש תמסורת אוטומטית הנשלטת על ידי כפתור עגול מסתובב של הבורר האלקטרוני shift-by-wire.
העיצוב בצורת יהלום של רשת הגריל הופך את הרכב לקליט והוא נשמר בעיצוב של תא הנוסעים בתור ציורים על עור נאפה שבו מרופדים המושבים. בעיטור של תא הנוסעים נעשה שימוש בעץ אמיתי ובמתכת - הדבר מסמל את ההרמוניה בין טבע לבין הטכנולוגיות, מסבירים היצרנים.
מנועים
קיה K8 דגם שנת 2021/2022 מגיע עם 4 סוגי מנוע לבחירה, כברירת מחדל יותקן מנוע טורבו בנפח 1.6 ליטר עם 4 צילינדרים. במספר הדגמים הקיימים של קיה ויונדאי המנוע הזה מפיק 177 כ''ס. האפשרות הבכירה תהיה מנוע בנפח 3.5 ליטר עם 6 צילינדרים ממשפחת Smartstream, שיגיע בשתי גרסאות. הגרסה הראשונה היא מנוע בנזין עם הספק 300 כ''ס ומומנטום מרבי של 359 נ''מ. גרסת המנוע השנייה תפעל על פרופאן נוזלי ותפיק 240 כ''ס ו-314 נ''מ. האפשרות האחרונה היא מנוע בנפח 2.5 ליטר עם 4 צילינדרים ועם הזרקת דלק משולבת בעל הספק 198 כ''ס ו-258 נ''מ.
כל המנועים יגיעו עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית ועם הנעה קדמית, אבל הגרסה בעלת מנוע 3.5 GDI ניתן לקבל לראשונה עם הנעה כפולה. זוהי מערכת פשוטה עם מצמד על הסרן האחורי. מאוחר יותר תתווסף הגרסה ההיברידית שתורכב על בסיס מנוע טורבו T-GDI.
הרכב בתצורת סדאן מורכב על בסיס פלטפורמה בעלת הנעה קדמית עם מתלים McPherson קדמיים ומתלים רב-חיבוריים אחוריים. הגה כוח R-MDPS עם מנוע חשמלי על הציר מבטיח רמת השליטה מדויקת יותר ותגובה ברורה יותר. רמות הגימור העשירות יותר יצטיידו במתלים בולמי זעזועים אדפטיביים.
אבזור
כבר אמרנו על תצוגת עילית בגודל 12 אינץ' ומערכת שמע Meridian עם 14 רמקולים בעלי סריגים של ממברנות מסיבי עץ טבעי. בנוסף, ניתן לאבזר את קיה K8 במתחם של מערכות עזר Drive Wise שכולל מערכת למניעת התנגשות מלפנים עם זיהוי הולכי רגל ואופניים, בקרת שיוט אדפטיבית המשתמשת בנתוני ניווט להנמכת מהירות, ניטור שטחים מתים, מצלמה היקפית ומערכת לחנייה מרחוק. כבר הגרסה הבסיסית של קיה K8 גדם שנת 2022 תאובזר בתשע כריות אוויר - שתי קריות קדמיות, קריות צד לשני שורות המושבים, כרית לברכיים של הנהג ווילונות אוויר.