ב.מ.וו סדרה 6 מלכתחילה נוצר בתור מכונית רצינית עבור אנשים רציניים לא פחות שצריכים לנסוע זמן רב ולמרחקים ארוכים. הרכב שווק בהצלחה בשנות ה- 70-80, לאחר מכן סדרה 6 לקחה הפסקה ארוכה, שלאחריה היא פרצה באופן מרהיב לתוך המילניום החדש.
ב.מ.וו סדרה 6 ‏2020. מרכב, צורה. ליפטבק, 4 דור, שדרוג 1
AUTOBOOM

ב.מ.וו סדרה 6. אלגנטי כמו כריש

ב.מ.וו סדרה 6 ‏2020. מרכב, צורה. ליפטבק, 4 דור, שדרוג 1

ב.מ.וו סדרה 6 מלכתחילה נוצר בתור מכונית רצינית עבור אנשים רציניים לא פחות שצריכים לנסוע זמן רב ולמרחקים ארוכים. הרכב שווק בהצלחה בשנות ה- 70-80, לאחר מכן סדרה 6 לקחה הפסקה ארוכה, שלאחריה היא פרצה באופן מרהיב לתוך המילניום החדש.

ב.מ.וו 6 או הסדרה השישית של BMW – קופה, קבריולט או סדאן קטגוריית יוקרה הנמצא בייצור מאז שנת 1976, בדור הרביעי הדגם עבר טרנספורמציה לליפטבק. מכונית זו משלבת באופן מושלם אופי ספורטיבי ואלגנטיות מפוארת. הבווארים טוענים כי כסדרה 6 קיבלה בתור ירושה "אלגנטיות ככוח מניע". כל ה"שישיות" נבדלות באבזור בלעדי ועשיר, במרווח נדיב בחלק האחורי של תא הנוסעים, וברמת פונקציונאליות גבוהה.

דור ראשון

חזות דמויית-כריש קלאסית של ב.מ.וו סדרה 6 פותחה על ידי המעצב הצרפתי האגדי פול בראק (Paul Bracq) בשנות ה- 70. בתקופה זו BMW נזקקה בדחיפות לתחליף חדש לסדרת E9 שכבר הייתה מיושנת למדי. הסדרה החדשה, השישית, הורכבה על גבי פלטפורמה איכותית מאוד של סדרה 5 (E12 שנת 1972), ואב הטיפוס של העיצוב, מלבד כריש, הייתה סדרה 3 שנת 1971. אך בשונה ממנה, סדרה 6 תוכננה במקור כקופה גדול. "Bracq & Co" פיתחו בנוסף את הדור הראשון של סדאן סדרת 7 המפואר. סדרה 6 הזכירה סדאן, אולם לה היו חלונות נטולים מסגרת ושני מושבים אחוריים בלבד.

קופה סדרת 6 צויד מלכתחילה במנוע 3,0 ליטר 6 צילינדרים בטור בליווי תיבת 4 הילוכים ידנית. הגרסה המשודרגת BMW 635 CSI זכתה למנוע 6 ציל' בנפח 3,5 ליטר בעל טווח מומנט רחב ותיבת 5 היל' ידנית. כריש הכבישים שט בגאווה רבה על פני דרכי העולם בין השנים 1975 עד 1987, זכה להערכה כרכב עוצמתי, אמין, נאה ויצא לפנסיה בשלום.

דור שני

לאחר 16 שנים ארוכות הסדרה השישית של BMW קמה לתחייה ב- 2003 ויוצרה עד 2010, עם מתיחת פנים ב- 2007. הוצעו מספר דגמי מנוע עבור סדרה 6 החדשה: מ- 3 ליטר עד V10 אדיר בנפח 5 ליטר. תיבת הילוכים הסטנדרטית של הדגם הבסיסי – 6 הילוכים ידנית, ודגם 4,4 ליטר צויד בתיבת 6 הילוכים אוטומטית. במסגרת מתיחת הפנים למכונית העניקו טורבו-דיזל 3 ליטר עבור השוק האירופאי, וה- V8 הוחלף במנוע 4,8 ליטר עוצמתי יותר. ולבסוף, סדרה 6 זכתה למנוע V10 אטמוספרי מופתי בעל כוח מפלצתי. חלל הפנים של הרכב היה מרווח, מפואר, ארגונומי ואולטרה-מודרני, במלוא המובן של רמת פרימיום.

עיצובו של הדור השני של סדרת 6 קיבל שם משלו – "Bangle Butt"

אולם הדור השני של סדרה 6 זכה לתהילה לא בזכות המנועים ואיכות הגימור, אלא עיצוב המרכב. העיצוב, יחד עם העיצוב עבור E65 סדרה 7, פותח על ידי המעצב האגדי קריס בנגל (Chris Bangle). באופן כללי, הרכב יצא BMW קנוני פרט להופעת המרכב מאחור, החלק העליון מובלט מדי ביחס לקו האמצעי. מכאן נובעת התחושה המוזרה "שמשהו לא בסדר כאן" כאשר מסתכלים על המכונית… העיצוב אפילו קיבל שם משלו "Bangle Butt". מלפנים הדגם החדש נבדל בפנסים קטנים יחסית, פגוש בעל פרופיל אווירודינמי הכיל שלושה כונסי אוויר לקירור המנוע והבלמים הקדמיים. אופן פיסול הדלתות הצדדיות והכנפיים העניקו לרכב מראה דינמי. ובכל זאת, המכונית שמרה על צללית דמויית-כריש, הייתה איכותית וביצעה את תפקידה השיווקי הראשי – להחזיר את סדרת 6 לכביש.

דור שלישי

בסרטון: ב.מ.וו סדרה 6 2015 שנת. סדאן, קופה, קבריולה.

יוצר בין השנים 2011 עד 2017, עבר מתיחת פנים ב- 2015. הדור השלישי של סדרה 6 הוצג בתור "פשוט" קופה ו- Gran Coupe בעל 4 דלתות. כלומר, סדרה 6 השיגה מעמד של גראן טוריסמו, עם הופעה ומאפיינים טכניים הולמים. בתא הנוסעים היצרנית מיקמה מושבים אשר פותחו במיוחד בשביל נסיעות ארוכות. על לוח המחוונים – צג 7 אינץ' של מערכת מולטימדיה עם אפשרות התקנת צג 10,2 אינץ'. תא המטען, שנפחו 0,4 קוב, נועד גם הוא עבור מסעות ארוכים. את המכונית דחפו מנועים בהספק 313 עד 450 כ"ס. ההנעה הייתה אחורית או כפולה, תיבת ההילוכים – 8 היל' אוטומטית. במהלך מתיחת הפנים בשנת 2015 בסדרה 6 התקינו פנסי ערפל LED חדשים, החליפו את הפגוש האחורי, בחלק התחתון של הפגוש מיקמו מערכת מכ"ם של בקרת השיוט האוטומטית.

דור רביעי

בסרטון: ב.מ.וו סדרה 6 2017 שנת. סדאן.

הדור הנוכחי של ב.מ.וו סדרה 6 נמצא בייצור משנת 2017 (נתונים לשנת 2021), ועבר מתיחת פנים ב- 2020. כיום מדובר בסדאן 4 דלתות בעל קו גג בסגנון ב.מ.וו 6 סדרת Gran Coupe; מעין "גראן טוריסמו" קלאסי. סדרה 6 החדשה זמינה בשתי גרסאות – 640i ו- 650i, אשר נבדלות, בראש ובראשונה, במנועים.

  • 640i מצוידת במנוע טורבו 6 צילינדרים בטור בנפח 3 ליטר בהספק 315 כ"ס, פועל בצוותא עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית.

גרסת 640i הינה בהחלט יוקרתית – ג'נטים 18 אינץ', בולמי זעזועים ספורטיביים עם מתלים אדפטיביים, אור גבוה אוטומטי, פנסי ערפל LED, מגבים אוטומטיים, חיישני חנייה אחוריים וקדמיים, מראות צד חשמליות, סאנרוף חשמלי ועוד.

  • ב.מ.וו 650i מונע על ידי V8 בי-טורבו מפלצתי בנפח 4,4 ליטר המפיק 445 כ"ס. בתור הנציג הכוחני יותר של סדרה 6 הוא בעל גלגלי 19 אינץ' ומושבים עם כוונון 20 כיוונים.

בתא הנוסעים של שני הדגמים – בקרת אקלים מפוצלת, מושבים קדמיים חשמליים (כוונון לעשרה כיוונים), משטח טעינה אלחוטית, נקודת גישה וויי-פיי, תקשורת חירום BMW eAssist, מערכת ניווט, מערכת אינפוטיינמנט iDrive עם פאנל מגע מובנה לתוך הבקר, צג 10,2 אינץ' מרכזי ועוד כמות כה רבה של פונקציות ואופציות שהבימר הזה אף קיבל תלונות על מורכבותו. מצד שני, המורכבות של מכונית כה עוצמתית במידה מסוימת מונעת מנהגים קלי-דעת לשלוט במכונה כבדה, ומי יכול לומר שזה רע? לא אני!

למרות שב.מ.וו סדרה 6 החדשה – מכונית תיור, אל תטעו – היא לא משפחתית, ומיועדת אך ורק עבור הנהג והנוסע הקדמי. המרווח מעל הראש מאחורה, נוסף על הכניסה והיציאה מהרכב, מוגבלים בגלל קו גג הרחב של הקופה אשר מעניקה לדגם את הפרופיל הכרישי המוכר. הטונל המרכזי שממוקם בגובה המושב כמעט ולא מאפשר להתיישב במושב המרכזי, ומשענות ראש האחוריות, הגג המשופע ושמשה אחורית הצרה מהוות מכשול לראות מאחור. עם זאת, הראות מלפנים – יוצאת מן הכלל. היצרנית, כביכול, מתעקשת על כך שהנהג והנוסע ימקדו את מבטם לפנים ויתקדמו במרץ לעבר השקיעה, ללא אף מחשבה על המושב האחורי. למרות שהוא בעצם מתקפל, ובכך מגדיל את חלל המטען הקומפקטי למדי.

איך תדרגו את עיצובו של "Bangle Butt"?
9 קולות