ב.מ.וו. הקרוסאובר החשמלי ה"זול" iX1 eDrive20
ב.מ.וו הכינה גרסה חדשה של הקרוסאובר החשמלי הקומפקטי iX1. גרסת הכניסה iX1 eDrive20 מבטיחה להיות הכי ידידותית לארנק בהיצע. הרכב מצויד במנוע חשמלי אחד בסרן הקדמי בהספק 204 כ"ס ובסוללה בקיבולת 64,7 קוט"ש המספקת עד 475 ק"מ של טווח נסיעה. רק יש "אבל" אחד…
למעשה, ב.מ.וו iX1 eDrive20 ה"נגיש" אינו זול בכלל, אלא יקר יותר אפילו מטסלה מודל Y! מחירה של הגרסה הבסיסית eDrive20 מתחיל ב-47,900 דולר. טסלה מבקשת תמורת מודל Y, הגדולה יותר והחזקה פי 1,5, החל מ-44,890 דולר. מודל Y הבסיסית מאיצה ל-100 קמ"ש תוך 6,9 שניות, משיגה מהירות מרבית של 217 קמ"ש, בעוד שה"מתחרה" הגרמני מאיץ ל-100 קמ"ש רק תוך 8,6 שניות ומאפשר להשיג מהירות של 170 קמ"ש.
ב.מ.וו iX1 הוצע במקור בגרסה אחת בלבד – xDrive30 בעלת הנעה כפולה, כלומר יחידת כוח דו-מנועית (313 כ"ס, 494Nm). דינמיקה: ל-100 קמ"ש תוך 5,6 שניות, מהירות מרבית – 180 קמ"ש. הסוללה בקיבולת 64,7 קוט"ש מספקת 396-439 ק"מ של טווח נסיעה, לפי WLTP. המחיר בגרמניה מתחיל מ-55,000 יורו.
ב.מ.וו iX1 eDrive20 היא הגרסה הבסיסית של הקרוסאובר ב.מ.וו iX1, בעלת מנוע אחד המותקן בסרן הקדמי. למנוע בהספק 150 קילוואט (204 כ"ס) ו-247Nm משודכת סוללה בקיבולת 64,7 קוט"ש מהגרסאות החזקות יותר, טווח הטעינה בין טעינות הוא 430-475 ק"מ, בהתאם לגרסה .נזכיר לכם שגרסת ההנעה האחורית של מודל Y מצוידת בסוללה בקיבולת 60 קוט"ש המספקת עד 430 ק"מ של טווח.
ב.מ.וו iX1 eDrive20 נראה צנוע יותר בהשוואה ל-xDrive30: עיטור בצבע כסוף במקום כחול, דימוי גריל בעל עיטור מעויינים. ובכל זאת, הרכב זכה למפרט אבזור מכובד. כסטנדרט הוא מגיע עם בקרת אקלים, מערכת ניווט מתקדמת ומגוון רחב של מערכות בטיחות.
הייצור של הקרוסאובר החשמלי הבסיסי יתחיל בגרמניה בנובמבר 2023, אז הרכבים גם יופיעו אצל סוכנויות.