רכבים רבים המוצעים בישראל מגיעים בגרסאות בעלות מנועי בנזין וגם עם מערכות הנעה היברידיות. וכאן עולה השאלה: מה בוחרים? הרי ההיברידיים הם יקרים יותר, אבל מצד שני צורכים פחות דלק. בואו נשווה מה משתלם יותר. לקחנו שני דגמים פופולריים בקרב הנהגים בישראל: המשפחתית טויוטה קורולה והקרוסאובר יונדאי קונה.
דגמים עם מנוע בנזין vs היברידיים: מה בוחרים, מה יותר משתלם
AUTOBOOM

דגמים עם מנוע בנזין vs היברידיים: מה בוחרים, מה יותר משתלם

דגמים עם מנוע בנזין vs היברידיים: מה בוחרים, מה יותר משתלם

רכבים רבים המוצעים בישראל מגיעים בגרסאות בעלות מנועי בנזין וגם עם מערכות הנעה היברידיות. וכאן עולה השאלה: מה בוחרים? הרי ההיברידיים הם יקרים יותר, אבל מצד שני צורכים פחות דלק. בואו נשווה מה משתלם יותר. לקחנו שני דגמים פופולריים בקרב הנהגים בישראל: המשפחתית טויוטה קורולה והקרוסאובר יונדאי קונה.

על מנת שההשוואה תהיה מדויקת, אנו נשתמש בנתונים רשמיים מאת היצרניות עצמן. במסגרת הניסוי שלנו, ליטר של בנזין יעלה 7 שקלים, זהו המחיר המשוער לסוף יוני 2023. ובאשר לרכבים, ניקח את המחירים העדכניים, כולל אגרת רישוי. אבל יש לזכור שהמחירים תמיד עולים. לנו חשוב ההפרש בין העלות של הגרסאות ההיברידיות לבין הגרסאות בעלות מנוע בנזין, והפער הזה עדיין נשמר. אנו לא לוקחים בחשבון את מחיר התחזוקה, מפני שמדובר ברכבים חדשים. נתעלם מזמן ההאצה, הרי מדובר במערכות הנעה שונות.

טויוטה קורולה

נתחיל מטויוטה קורולה Sun בגרסתה שלפני העדכון בעלת מרכב סדאן. באביב 2023 המחיר שלה עמד על 136,711 שקלים (כולל אגרת רישוי). המכונית מגיעה עם מנוע 1,6 ליטר בהספק 132 כוח סוס בשילוב עם גיר רציף והנעה קדמית. צריכת הדלק הממוצעת בתוך העיר עומדת על 7,1 ליטר ל-100 קילומטר. אנו נערוך השוואה בינה לבין קורולה בגרסה ההיברידית בעלת מנוע 1,8 ליטר עם הספק כמעט זהה, המסתכם ב-136 כוח סוס. במקרה כזה צריכת הדלק תהיה הרבה יותר צנועה: 3,5 ליטר ל-100 קילומטר. קורולה כזאת תעלה 156,138 שקלים.

ההפרש בין המחירים של שתי הגרסאות הוא מהותי: כמעט 20,000 שקלים! אם נדייק, ב-19,427 שקלים אפשר לקנות 2,775 ליטר של בנזין. אז בואו נחשב.

ניקח לדוגמה נהג צנוע שעובר 10 אלף קילומטר בשנה. עם קורולה בגרסת הבנזין, שצורכת 7,1 ליטר לכל 100 קילומטר בנהיגה בתוך העיר, הוא יצטרך להוציא 4,970 שקלים לדלק. מצד שני, אם הוא יבחר בקורולה ההיברידית, שצורכת רק 3 וחצי ליטר, הוא ישלם פחות פי שניים לחברת הדלק: 2,450 שקלים. ההפרש בהוצאות הוא 2,520 שקלים.

כלומר, אם נקח בחשבון שאתם עוברים 10 אלף קילומטר, ההיברידי היקר יותר יצדיק את המחיר רק אחרי כמעט 8 שנים. אבל! אם לוקחים נהג פעיל יותר שעובר 20 אלף קילומטר בשנה, רכב כזה ישתלם יותר כבר לאחר 4 שנים של שימוש. וכך האלה.

טויוטה קורולה ‏2018. מנוע. סדאן, 12 דור

אם תעברו 50 אלף קילומטר בשנה, עם גרסת הבנזין של קורולה תצטרכו להוציא 25 אלף שקל לדלק. במקרה של הגרסה ההיברידית תשלמו 12,250, מה שיצדיק את המחיר הגבוה יותר תוך פחות משנתיים.

עובדה מעניינת

יוצא שההיברידי ישתלם יותר לאלה שנוסעים הרבה ועל חשבונם. קחו בחשבון, ייתכן שהחישובים שלנו אינם תואמים את המציאות, הרי אנו מסתמכים על נתונים רשמיים מאת היצרנית עצמה. בפועל, המספרים יכולים להיות לגמרי שונים – אבל העיקרון נשאר זהה!

יונדאי קונה

באביב של 2023, הקרוסאובר יונדאי קונה בגרסה שלפני הדור השני, ברמת גימור Premium ועם מנוע בנזין, היה עולה לכם 133,814 שקלים, כולל אגרת רישוי. הרכב הזה מצויד במנוע 1,6 ליטר בהספק 198 כוח סוס וצורך בממוצע 6,6 ליטר לכל 100 קילומטר. הגרסה ההיברידית צורכת 3,9 ליטר, אך היא פחות חזקה. ההספק שלה מסתכם ב-141 כוח סוס ותג המחיר שלה עומד על 151,814 שקלים באותה רמת גימור Premium. ההבדל הוא 18 אלף שקל.

יונדאי קונה ‏2021. מנוע. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור, שדרוג

עם קילומטראז' של 10,000 קילומטר בשנה, הבעלים של קונה בגרסת בנזין יוציא 4,620 שקל על דלק ואילו הבעלים המאושר של ההיבריד – 2,730. כלומר, 1,890 שקל פחות. במקרה הזה, ההיברידי ישתלם רק אחרי 10 שנים; ואם עוברים 20 קילומטר בשנה, אז לאחר 5 שנים. מי שעובר 50 אלף בשנה יוציא 23,100 שקלים על דלק עם קונה בגרסת בנזין או 13,650 עם קונה ההיברידי. ושוב, אחרי שנתיים של נהיגה אינטנסיבית כזאת, החיסכוניות של הרכב ההיברידי יפצה על המחיר הגבוה.

נסכם את התוצאות

השיקול לבחירה בין רכב בנזין לבין הרכב ההיברידי תלוי אך ורק בקילומטראז' השנתי שאתם עוברים והסכום שתוציאו על הרכב הספציפי. וכן בתקופה שבה אתם מתכוונים להחזיק ברכב. לכן מוטב לשבת קצת עם מחשבון לפני קבלת ההחלטה!

טויוטה פריוס 2018. ליפטבק, דור 4, שדרוג.

ההיברידים "אוהבים" כבישים עירוניים ושימוש אקטיבי. יש סיבה מאוד טובה לכך שטויוטה פריוס היא בחירתם של נהגי מוניות רבים במדינות שונות. בתנאים של נהיגה עירונית, פקקים, רמזורים ותקופת שימוש ארוכה, הרכבים ההיברידיים עולים על מכוניות הבנזין הרגילות מבחינת החסכוניות.

טויוטה פריוס 2018. ליפטבק, דור 4, שדרוג.

החיסכון האמיתי של רכבים היברידיים מגיע מהמרת אנרגיה כתוצאה מבלימה רגנרטיבית בתנאים שתוארו לעיל, מפעולה אופטימלית של מנוע הדלק וכן מתמיכה מצד המדינה (אם היא קיימת): בישראל מעניקים הטבות מס רק על רכבים חשמליים והיברידיים פלאג-אין.

בתוך תא הנוסעים. טויוטה פריוס 2018. ליפטבק, דור 4, שדרוג.

אם הבעלים של הרכב אינו נוהג כל יום, אלא רק מדי פעם, או שנוסע בכבישים מהירים למרחקים ארוכים במצב חסכוני (בלי פול גז), למכוניות עם מנוע בנזין יש יתרון על ההיברידי, שכן האחרון יספק יותר צרות מאשר יביא תועלת.

ניסוי טהור עם מספרים מדויקים! דגמי בנזין VS הברדיות

כמו כן, קחו בחשבון שהפרש המחירים הוא גבוה במקרה של קניית רכב חדש, אבל אם תרכשו רכב יד שנייה, הפער מצטמצם.

איזו מכונית יש לכם היום?
70 קולות