ב.מ.וו i4 היא מכונית חשמלית במרכב ליפטבק מאת יצרנית הרכב הגרמנית BMW, המכונה על-ידי החברה עצמה "Gran Coupe": למרות שהליפטבק שייך לאותה קטגוריה כמו סדרה 3, עיצובו החיצוני קרוב יותר לגראן קופה סדרה 4. הגראן קופה החשמלי הראשון זכה לדינמיקה יוצאת מן הכלל ולרמת נוחות גבוהה, ולכן הינו מושלם לשימוש יומיומי. ייצור הרכב במפע
ב.מ.וו i4 החשמלי. דור 1, שנת 2021
AUTOBOOM

ב.מ.וו i4 החשמלי. דור 1, שנת 2021

ב.מ.וו i4 החשמלי. דור 1, שנת 2021

ב.מ.וו i4 היא מכונית חשמלית במרכב ליפטבק מאת יצרנית הרכב הגרמנית BMW, המכונה על-ידי החברה עצמה "Gran Coupe": למרות שהליפטבק שייך לאותה קטגוריה כמו סדרה 3, עיצובו החיצוני קרוב יותר לגראן קופה סדרה 4. הגראן קופה החשמלי הראשון זכה לדינמיקה יוצאת מן הכלל ולרמת נוחות גבוהה, ולכן הינו מושלם לשימוש יומיומי. ייצור הרכב במפעל במינכן החל בנובמבר 2021.

בסרטון: ב.מ.וו i4 2021 שנת. סדאן.

כיום ניתן לרכוש בישראל את הדור הראשון של ב.מ.וו i4 החשמלי, לכן נספר לכם עליו בפירוט. אצלנו מציעים אותו בשתי גרסאות: הגרסה הבסיסית עם מנוע חשמלי אחד בסרן האחורי מפיקה 340 כ"ס, הבכירה מצוידת בשני מנועים (אחד מלפנים ומאחור), ההספק הכולל עומד על 544 כ"ס. המחירים נעים בין 339,530 ל-539,530 ₪ (כולל אגרת רישוי), בהתאם לגרסה ורמת הגימור.

עיצוב חיצוני

הגריל האנכי יחד עם הפגוש הייחודי יוצרים מראה קפדני וספורטיבי, בעוד פרטים מובהקים ואלמנטים כחולים אקספרסיביים משלימים באופן הרמוני את התדמית הספורטיבית. הצורות האווירודינמיות של ב.מ.וו I4 עומדת בכל הקריטריונים של סדרת ב.מ.וו M. מקדם גרר של 0.24 הושג הן על-ידי הצורה הכללית של המרכב והן על-ידי עיצוב קפדני של כל פרט. בין היתר תורמים לכך הדיפיוזר, הגחון השטוח, כיסויים על אלמנטי המתלים והדמפרים המתכווננים בתחתית הגריל בעלי עשרה מצבים.

בשל הסוללה הממוקמת מתחת לרצפה, מרכז הכובד יצא נמוך יותר ב-53 מ"מ מזה של ב.מ.וו סדרה 3. דלת תא המטען של הליפטבק מצוידת במנגנון חשמלי. מפרט האבזור הבסיסי של המכונית כולל פנסי לד, וכאופציה זמינה תאורה אדפטיבית BMW Laserlight עם בלוק לייזר-זרחן. לגיוון המראה החיצוני מוצעות חבילות M Sport ו-M Carbon, כמו גם אביזרי M Performance.

חלל פנימי

קיבולת תא המטען של ב.מ.וו i4 החדש מגיעה ל-470 ליטר. אם מורידים את המושבים האחוריים הנתון גדל ל-1290 ליטר, וזה בכלל לא קצת בהשוואה למתחרים. תא הנוסעים קיבל פאנל BMW Curved Display מעוקל המשלב שני מסכים: צג מרכזי גדול בגודל "14,9 ולוח מחוונים בגודל "12,3 המופנים מעט לכיוון הנהג. ישנן מספר אפשרויות מושבים וריפוד, כולל כוונון חשמלי וזיכרון, אוורור מלפנים, חימום בשתי השורות, בד, עור מלאכותי Sensatec, עור Vernasca או BMW Individual Merino. בקרת אקלים חכמה עם תפעול קולי לוקח בחשבון את מספר הנוסעים, ומשאבת החום משתמשת בחום מהסביבה ומהמנועים החשמליים לחימום תא הנוסעים.

מחשב הרכב מתחבר לרשתות 5G, מעדכן את התוכנה באופן אלחוטי וכולל עוזר אישי מובנה BMW Intelligent Personal Assistant. מערכת השמע תלויה ברמת הגימור ובאופציות. גרסת הכניסה (100 וואט) מגיעה עם שישה רמקולים וטיונר +DAB. כאופציה זמינה מערכת 205 וואט (10 רמקולים) או מתחם 464 וואט/16 רמקולים מבית Harman Kardon. בין אופציות אחרות: גג זכוכית חשמלי בשטח של 0,33 מ"ר עם מנגנון הרמה והזזה, בקרת שיוט אדפטיבית ועוזר נהיגה Professional עם שמירת נתיב אוטומטית, מצלמות 360°.

מנועים ושאסי

הגרסה הבסיסית i4 eDrive40 מצוידת במנוע חשמלי אחד בסרן האחורי המפיק 250 קילוואט (340 כ"ס ו-430Nm). האצה ל-100 קמ"ש לוקחת 5,7 שניות, המהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-190 קמ"ש. הסוללה בקיבולת 83,9 קוט"ש מספקת טווח נסיעה של 590 ק"מ (לפי מחזור WLTP). הפוטנציאל הדינמי נתמך על-ידי השאסי בעל מתלי עצמות עצה כפולות מלפנים, מערך מתלי אוויר רב-חיבורי מאחור, וכן בקרת יציבות דינמית.

לגרסה הבכירה BMW i4 M50 יש שני מנועים (אחד בכל סרן) בהספק נומינלי של 258 ו-313 כ"ס (אינם משתלבים ישירות). במצב ספורט, ניתן להפעיל לזמן קצר את פונקציית Sport Boost, שמוסיפה 50 כ"ס להספק הכולל (ו-65 ננומטר של מומנט). הספק השיא של יחידת הכוח מגיע ל-400 קילוואט (544 כ"ס ו-795Nm) וזמין לאורך יותר מ-10 שניות מספר פעמים ברציפות. גרסה כזו מאיצה ל-100 קמ"ש תוך 3,9 שניות (בעת שימוש בפונקציית Launch Control), המהירות המרבית היא 225 קמ"ש (מוגבלת אלקטרונית), וטווח הנסיעה בין טעינות הוא 510 ק"מ.

בעונה קרה משאבת החום מאפשרת להגדיל את טווח הנסיעה בכ-15% בהשוואה למכוניות חשמליות ללא מערכת דומה. הבלימה הרגנרטיבית משחקת תפקיד חשוב בחיסכון האנרגיה. ההספק שלה מגיע ל-116 קילוואט ב- i4 eDrive40 ו-195 קילוואט ב-i4 M50. יתרה מכך, המערכת היא "חכמה" ולוקחת בחשבון את המסלול.

ניתן להטעין את ה-BMW i4 2022 החדשה ממטען ביתי (עם רשת חד פאזית ותלת פאזית) בהספק עד 11 קילוואט, אז זמן הטעינה ל-100% יהיה 8,5 שעות. בתחנות טעינה מהירה DC עם הספק של עד 200 קילוואט, הגדלת הטווח ב-164/140 ק"מ (i4 eDrive40/i4 M50) תיקח 10 דקות. דרך אגב, 90% מחומרי הסוללה מתאימים למיחזור (אחוז הקובלט הצטמצם), ומנועים חשמליים אינם מכילים מתכות נדירות, וזהו גם יתרון לאיכות הסביבה.

הייתם קונים לעצמכם כזה?
5 קולות