ב.מ.וו i8 – אחת המכוניות הכי לא שגרתיות ובלתי צפויות של BMW. מדובר בהיבריד ספורטיבי עוצמתי, ונראה כי בעת הייצור שלו הבווארים ביצעו כמות נכבדת של ניסויים עם המנוע, החומרים, האופציות והעיצוב. והתוצאה היא דגם עתידני-על בעל אסתטיקה לא טיפוסית עבור BMW, אולם ייעודו והסגמנט בו הוא נמצא אינם ברורים עד הסוף. ייתכן ש- i8 נוצ
ב.מ.וו i8 2017. מרכב, צורה. קופה, 1 דור, שדרוג
AUTOBOOM

ב.מ.וו i8. היבריד החלומות

ב.מ.וו i8 2017. מרכב, צורה. קופה, 1 דור, שדרוג

ב.מ.וו i8 – אחת המכוניות הכי לא שגרתיות ובלתי צפויות של BMW. מדובר בהיבריד ספורטיבי עוצמתי, ונראה כי בעת הייצור שלו הבווארים ביצעו כמות נכבדת של ניסויים עם המנוע, החומרים, האופציות והעיצוב. והתוצאה היא דגם עתידני-על בעל אסתטיקה לא טיפוסית עבור BMW, אולם ייעודו והסגמנט בו הוא נמצא אינם ברורים עד הסוף. ייתכן ש- i8 נוצר פשוט בשביל היופי?...

ב.מ.וו i8 – מכונית ספורט הראשונה בעולם אשר מלכתחילה נוצרה תחת מוטו של ידידותיות לסביבה. מבנה מוקל, אווירודינמיקה מופתית וטכנולוגיה היברידית מן המעלה הראשונה עם מודול משתלב – הבסיס של קונספט זה.

דור ראשון

עיצובו של i8 אינו טיפוסי במיוחד עבור BMW ובשנת השקתו, 2014, הוא הכניס רבים להלם. פרופיל נמוך, תנוחת ישיבה נמוכה, אלגנטיות חסרת תקדים של קווי המתאר המקיפים את המרכב הארוך והרחב, דלתות הנפתחות כלפי מעלה, פיסול מפואר להפליא של החלק האחורי – ככל הנראה, את i8 ניסו ליצור דומה יותר לפרארי מאשר לרוב הרכבים הבוואריים, הידועים על הברוטאליות והתועלתנות של חרטומם. וודאי, ל- BMW יש גם את Z8, אך הוא לא כה הרמוני כמו i8. נוצרת תחושה אילו i8 – חלום של מישהו המגולם בחומרים מודרניים. אין פלא שעל עיצובו לו הוענקה רשימה ארוכה של פרסים יוקרתיים, בין היתר iF Design Award ו- Red Dot Award.

מנקודת מבט היררכית, i8 הספורטיבי – המשך של BMW סדרה 8, אולם הוא דווקא נראה כמו בימר טיפוסי, רק מעט מרוקע, כביכול. I8 הארוך יותר קל ב- 4 ק"ג מסדרה 8, מאחר ובמבנהו נעשה שימוש רחב באלמנטים מאלומיניום, סיבי פחמן וזכוכית מעובדת כימית (כמו בסמארטפונים). רכב הספורט מצויד במנוע 1,5 ליטר 3 צילינדרים בטור בעל מגדש טורבו הפועל בזוג עם מנוע חשמלי וסוללת ליתיום-יון. שני מקורות האנרגיה מפיקים הספק כולל של 357 כ"ס, אשר מאיצים את i8 עד 100 קמ"ש תוך 4,5 שניות, המהירות המרבית מוגבלת בנקודת 250 קמ"ש. על אנרגיה חשמלית בלבד הרכב יכל לעבור 24 ק"מ במהירות 120 קמ"ש. דרך אגב, המערכת ההיברידית המשתלבת שלוש שנים ברציפות (2015-2017) לקחה את פרס International Engine of the Year Award. האלגנטיות ומאפייני נהיגה המצוינים הולידו שמועות שב.מ.וו i8 שנת 2014 מיועד בסתר להוות תחרות לטסלה מודל S שנת 2014.

מפרט אבזור הבסיסי כלל ג'נטים 20 אינץ', תאורת LED חיצונית מלאה (פנסי חזית, פנסי ערפל, אורות יום, פנסים אחוריים), פנסים ומגבים אוטומטיים, כניסה והתנעה ללא מפתח, מושבים קדמיים חשמליים עם חימום, בקרת אקלים אוטומטית. בין פונקציות סטנדרטיות אחרות נכללו מערכת ניווט, ממשק אלקטרוני BMW iDrive, טלפון עם בלוטוס ותקשורת שמע, BMW Assist, גישה לאינטרנט ועוד. הדור הראשון של i8 בנוסף צויד כברירת מחדל ב- ABS, בקרת סחרור ויציבות, כריות אוויר קדמיות ווילונות בטיחות צדדיים, חיישני חנייה ומערכת מצלמות.

מתיחת פנים 2017

במסגרת העדכון ב.מ.וו i8 החדש קיבל סוללה עוצמתית יותר, מסנן חלקיקים עבור מנוע הבנזין אשר נותר עם אותם פרמטרים. אולם הספק המנוע החשמלי בסרן הקדמי גדל מ- 131 עד 143 כ"ס, ועמו גם ההספק הכללי – עד 374 כ"ס. במבנה השתמשו בכמות גדולה יותר של קרבון.

קבריולט i8 המעודכן החל להצטייד בדלתות נטולות מסגרת בעלות מבנה חדש מקרבון עם מעטפת חיצונית מאלומיניום, ומסגרת השמשה הקדמית עשויה מקרבון במלואה. ב.מ.וו i8 לאחר מתיחת הפנים, כנראה – רכב סדרתי הראשון בעולם אשר מצויד בפנסי לייזר Selective Beam המספקים טווח תאורה יוצא מן הכלל של 600 מטר, מה שגדול פי שניים מפנסי LED.

האם לדעתכם i8 – דגם BMW היפה מכולם?
11 קולות