ארבעה מושבים, הנעה קדמית, 3 או 5 דלתות האצ'בק סיטרואן C1 פותחה כחלק מפרויקט B-Zero על ידי PSA פיג'ו סיטרואן ויחד עם טויוטה. בדור הראשון היא עברה פעמיים עיצוב מחדש, כהיום הדגם מיוצר בדור השני. סיטרואן C1 היא דוגמה לגלובליזם של כלי רכב, מופיעה כפג'ו 107 וטויוטה איגו, למרות שמכוניות אלה אינן זהות לחלוטין. אבל כל שלו
סיטרואן C1 ‏2014. מרכב, צורה. מיני 5 דלתות, 2 דור
AUTOBOOM

סיטרואן C1. עבור הפרגמטיים ורציניים ביותר

סיטרואן C1 ‏2014. מרכב, צורה. מיני 5 דלתות, 2 דור

ארבעה מושבים, הנעה קדמית, 3 או 5 דלתות האצ'בק סיטרואן C1 פותחה כחלק מפרויקט B-Zero על ידי PSA פיג'ו סיטרואן ויחד עם טויוטה. בדור הראשון היא עברה פעמיים עיצוב מחדש, כהיום הדגם מיוצר בדור השני. סיטרואן C1 היא דוגמה לגלובליזם של כלי רכב, מופיעה כפג'ו 107 וטויוטה איגו, למרות שמכוניות אלה אינן זהות לחלוטין. אבל כל שלוש הגרסאות מיוצרות בצ'כיה, במפעל TPCA (טויוטה פיג'ו סיטרואן אוטומוביל). בישראל, סיטרואן C1 החדשה לא נמכרת רשמית וחבל. אבל אנחנו נספר עליה בכל מקרה, כי היא קטנה ונוחה להפליא.

Тойота Айго 2018.

בארץ נמכרת אחות תאומה של C1 - טויוטה איגו במרכב האצ'בק, דור שני לאחר עיצוב מחדש של 2018. היא מגיעה עם מנוע בנזין בנפח ליטר והספק 72 כ"ס, אשר מאיץ את המכונית למהירות מקסימלית של 160 קמ"ש. צריכת הדלק סופר חסכונית - בממוצע, רק 4.2 ליטר ל -100 ק"מ ובכביש ואפילו פחות - 3.8 ליטר.

מעניין

דור ראשון

יוצר בין 2005 ל- 2015 עם מתיחות פנים מחדש בשנים 2008 ו- 2012. העיצוב בסגנון סרט מצויר של C1 פותח על ידי דונאטו קוקו האיטלקי, אחד מאמני הרכב החשובים ביותר של זמננו, שידו גם בדגמים כגון Citroën Xsara Picasso, סיטרואן C3, C2 פלוריאל, פרארי F430 סקודריה ופרארי F430 ספיידר 16M. על פי מחקר שיווקי מכונית חסכונית עם מראה מצחיק לא אהבו רק בני נוער שחלמו על Cadillac Escalade ו- "לינקולן" אבל היא משכה אנשים פרגמטיים ורציניים שעבורם המכונית היא אך ורק אמצעי תחבורה, לא מעמיס על הארנק ולא תופס יותר מדי מקום בחיים. כאלה בעולם היו 760 אלף איש.

עיצוב בסגנון סרט מצויר של C1 פותח על ידי דונאטו קוקו האיטלקי (דונאטו קוקו), אחד מאמני הרכב החשובים ביותר של זמננו.

שלא כמו מכוניות מיקרו, C1 הראשונה הציעה מיד בחירה של מרכב 3 או 5 דלתות. החלל בתוך המכונית מלפנים הספיק אפילו לאנשים גבוהים מאוד, וחלונות גדולים סיפקו תחושה של מרווח בתא הנוסעים. כמובן, החלק האחורי של המכונית 3 דלתות היה מתאים רק לילדים, טוב, או למבוגרים קטנים מאוד ורק לנסיעות קצרות.

אבל C1 הקטנה הציעה באופן מפתיע הזדמנויות רבות לאחסון חפצים - לפחות 12 תאים הפזורים סביב הקונסולה המרכזית, לוח המחוונים ודלתות, מגירות הדלתות הכילו בקלות במסמכים בגודל A4. הנפח הכולל של תא המטען היה מרשים 139 ליטר ביחס לגודל הקומפקטי של הרכב, ועם המושבים האחוריים מקופלים, התקבלו 751 ליטרים ענקיים של שטח.

ב-C1 הותקן מנוע 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר, שהיתרון העיקרי שלו הוא יעילות יוצאת דופן, על פי פרמטר זה, C1 היא שניה אחרי טויוטה פריוס. המנוע הפיק הספק של 68 כ"ס, שאיפשר להאיץ למאה הראשונה ב-14 שניות, המהירות המרבית - 158 קמ"ש. המנוע חובר לאוטומט בעל 5 הילוכים.

עיצוב מחדש שנת 2008

בשנת 2008, סיטרואן C1 עודכנה בו זמנית עם פיג'ו 107 וטויוטה איגו. היה שינוי מינורי במראה, בתא הנוסעים הופיע מיזוג אוויר, נגן תקליטורים וחלונות קדמיים חשמליים. מתחת למכסה המנוע של C1 הופיעה יחידת בקרת מנוע חדשה, אשר הפחיתה את הפליטות לדרגת Euro5.

עיצוב מחדש שנת 2012

בשנת 2012 המכונית עברה עיצוב מחדש נוסף. בין החידושים נזכיר מערכת האודיו CD עם יחידת חיבור מובנית של סיטרואן (מערכת Bluetooth עם מחבר USB), מערכת תמסורת אלקטרונית עם סטיקים מתחת להגה. הפגוש הקדמי שונה לחלוטין, אורות ערפל ואורות דרך LED הותקנו בתוכו, מה שהיה נדיר בקטגוריה באותה עת. יתרון משמעותי של המכונית היא בהפחתת פליטת CO2 ל 99 גרם / ק"מ, אשר במספר מדינות פטרה מתשלום אגרה סביבתית.

דור שני

שוחרר לשוק בשנת 2014. סיטרואן C1 החדשה היא מכונית ארגונומית הכוללת חלל מאורגן היטב בפנים, מלפנים ומאחור, כך שהיא יכולה להסיע בנוחות עד ארבעה מבוגרים, למרות גודלה הקטן - 3.46 מ' אורך, 1.62 מ' רוחב ו- 1.45 מ' גובה. המשימה העיקרית של המכונית היא נסיעה יעילה בתנועה עירונית הצפופה. צג מסך המגע בגודל 7 אינץ' מכיל את כל פונקציות מולטימדיה (רדיו, טלפון, נגן וידאו, מחשב רכב). ניתן לצייד את הדגם במערכת רמקולים, מצלמת רוורס ומערכת סיוע בזינוק בעליה. הקומפקטית העירונית הנוחה אפילו תומכת בפתיחת דלתות ובקרה ללא ידיים.

בהשוואה לדגם בדור בקודם, סיטרואן C1 החדשה מצוידת בציר אחורי ב- 4 ק"ג קל יותר, קפיצי מתלים חדשים, בולמי זעזועים חדשים ומייצב חדש של יציבות רוחבית בעל קוטר גדול. שינויים אלה משפרים את יעילות המתלים והתנהגות הרכב בכביש. צמיגים חדשים עם התנגדות גלגול נמוכה מאוד ומידות קומפקטיות (14 ו-15 אינץ') תורמים לבלימה מהירה ולצריכת דלק נמוכה יותר. המכונית מציעה לבחירה שני מנועי בנזין של הדור האחרון. מנוע ה-e-VTi 68 Airdream, בשילוב עם תיבת הילוכים 5 הילוכים וטכנולוגיית Start-Stop, ממשיכים את המסורת של צריכת דלק מינימלית ופליטת CO2 מינימלית. עם VTi חדש ממשפחת המנועים PureTech עם 82 כ"ס ומומנט 118 ניוטון מטר, C1 הקטנה יכולה להגיע ל- 100 קמ"ש ב- 11 שניות ואפילו מסוגלת לצאת לכביש בינעירוני. ואפילו במשך זמן רב!

מה דבר הכי חשוב במכונית קטנה?
24 קולות