גרסת W204 הפופולרית צפויה לעבור חידוש. כך הודיע חברת Mercedes-Benz עוד בדצמבר 2015, כדי לעורר את עניין הרוכשים הפוטנציאליים. אולם ההשקה הרשמית של W204 בוצעה בשנת 2011, תחילה בתערוכת המכוניות בדטרויט ולאחר מכן בשנגחאי. במהלך מתיחת הפנים חודש המראה החיצוני, קו המנועים והופיעה מכונית C-קלאס בתצורת קופה.
מרצדס C-Class ‏2011. מרכב, צורה. קופה, 3 דור, שדרוג
AUTOBOOM

המשכו של הסגמנט הדגול

מרצדס C-Class ‏2011. מרכב, צורה. קופה, 3 דור, שדרוג

גרסת W204 הפופולרית צפויה לעבור חידוש. כך הודיע חברת Mercedes-Benz עוד בדצמבר 2015, כדי לעורר את עניין הרוכשים הפוטנציאליים. אולם ההשקה הרשמית של W204 בוצעה בשנת 2011, תחילה בתערוכת המכוניות בדטרויט ולאחר מכן בשנגחאי. במהלך מתיחת הפנים חודש המראה החיצוני, קו המנועים והופיעה מכונית C-קלאס בתצורת קופה.

מנועים ושלדה

כל דור חדש של C-קלאס היה מלווה בפיתוח של קו מנועים חדש. כל חידוש שבא לאחר מכן כלל גם הוא שדרוג של יחידות הכוח. במסגרת מתיחת הפנים של W204, כל גרסאות המנועים שודרגו לגרסת BlueEfficiency. כל מנועי הבנזין צוידו במנגנון הזרקה ישירה. כל דגמי המכוניות לאחר החידוש אובזרו בתיבת 6 הילוכים אוטומטית ובכל הדגמים ניתן היה להתקין תיבה בעלת 5 או 7 הילוכים. גרסת C 300 CDI 4Matic צוידה בתיבה בעלת 7 הילוכים.

לאחר חידוש המנועים, הדגמים המחודשים במרכב אחיד צרכו פחות דלק ב-12% בהשוואה לגרסאות שלפני מתיחת הפנים. כתוצאה משדרוג הופיעה מערכת ההפעלה ושיתוק המנוע והאפשרות לקבל תיבה בעלת 7 הילוכים עם מספרי העברה שונים לטובת החסכון בדלק.

מראה חיצוני ופנימי

המראה החיצוני של דגם 204 לא עבר שינוי משמעותי, כיוון שהעיצוב ההתחלתי של סדרת C היה אחד מיתרונות המכונית והרוכשים לא היו מעוניינים לראות משהו אחר. ניתן לומר שהעיצוב הפך אף לעוד יותר קשוח ושמרני, כדי להתאים למוניטין היציב של C-קלאס. בהשוואה לדור הקודם, W204 גדל באורכו ב-55 מ"מ והגיע ל-4,581 מ"מ אורך, צמח ברוחבו ב-42 מ"מ והגיע ל-1,770 רוחב. המרווח הפנוי לכתפיים של נהג והנוסעים גדל ב-40 מ"מ. בסיס הגלגלים צמח גם הוא ב-45 מ"מ והגיע לאורך 2,760 מ"מ.

במהלך מתיחת הפנים המכונית שודרגה בפנסי יום LED, פנסי LED אחוריים, פגוש ומכסה מנוע חדשים. אבזור הפנים עבר שדרוג קפדני יותר, כדי לקרב את C-קלאס לרמה של מכוניות W212 מאת E-קלאס ו-W221 מאת S-קלאס. בלוח המחוונים הופיע מסך עם רזולוציה גבוהה המקביל לאלה המותקנים במכונית מסגמנט S-קלאס ו-CL-קלאס ומערכת בקרה חדשה Mercedes Benz Comand APS, אשר הופיע לראשונה בדגם W212 מאת E-קלאס.

מרצדס C-קלאס דור שלישי בעלת המרכב W204 הייתה מוצלחת לפני מתיחת הפנים ואחריה נפח המכירות של המכונית הגיע ל-2.4 מיליון יחידות בכל העולם.

עשר מערכות עזר לנהג מתקדמות הפכו לנגישות בגרסת הבסיס של דגם מספר 204. ביניהן: Adaptive Highbeam Assist – מערכת שליטה באור מרחוק, Active Lane Keeping Assist – מערכת בקרת נתיב אקטיבית, חיישן המונע הירדמות הנהג בעת הנסיעה, מערכת למניעת התנגשויות Distronic Plus, בקרת מהירות Speed Limit Assist, חיישני חנייה ומגוון מערכות נוספות.

הדגמים המחודשים זכו בגישה לאינטרנט ובמסך ניווט תלת-מימדי. במקביל, מערכת המולטימדיה Comand Online סיפקה גישה לאינטרנט עוד בעת הימצאותה של המכונית המושבתת בחנייה. החל מאמצע שנת 2012, דגמי C-קלאס המאובזרים ב-Comand Online זכו למערכת שיחות חירום חדשה מאת Mercedes-Benz בשם "eCall".

גרסאות

גרסת C-קלאס בתצורת קופה פותחה החל משנת 2008 והוצגה לראשונה בתערוכת המכוניות בז'נבה בשנת 2011. זוהי הייתה מכונית קופה אמיתית הראשונה מסגמנט C-קלאס. במבנה המכוניות נעשה שימוש בפיתוחים של דגם קופה C207 מסגמנט E-קלאס. במקור הותקנו בדגם קופה גרסאות מנוע הידידותיות לסביבה C 180 BlueEfficiency, C 250 BlueEfficiency, C 350 BlueEfficiency, C 220 CDI BlueEfficiency ו- C 250 CDI BlueEfficiency

מכונית C-קלאס "125! Edition" זוהי גרסה מיוחדת של מכונית שהושקה לרגל 125 שנה להמצאת המכונית על-ידי קרל בנץ. לגרסה היו ג'אנטים ספורט מאלומיניום AMG 17' עם שני חישורים, דיסקי בלם מאווררים, הגה תלת-חישורי מרופד בעור, דוושות מפלדת אל-חלד ומתלי ספורט בגרסת הבסיסית. בגרסת "C 200 CGI BlueEfficiency "125! Edition גם הותקנו פנסי יום LED עם מערכת תאורה חכמה ומושבים קדמיים עם 8 מצבי משענת חשמליים. גרסת "C 250 CGI BlueEfficiency Avantgarde "125! Edition אובזרה באותה צורה, כמו גרסת הבסיס, אך בתוספת ג'אנטים ספורט אלומיניום AMG 18' דו-חישוריים.

מספר חודשים לאחר השקת דגם סדאן W204 בתערוכת המכוניות הבינלאומית בפרנקפורט-על-המיין (IAA), חברת Mercedes-Benz השיקה את הדור השלישי של מכונית סטיישן C-קלאס – S204. זהו היה דגם סטיישן עם כושר נשיאה הגבוה ביותר, כמעט ברמה של משאית. הדגם היה מסוגל להעביר עומסים עד 1,500 ליטר ויכולת הגרר שלו הגיעה לסך של 1,800 ק"ג. להקלת טעינה העומס והובלתו, S204 אובזר במגוון אופציות נוספות, למשל בדלת אחורית אוטומטית. אורכו המקסימלי של תא הנוסעים היה 2.82 מטר מהדלת האחורית ועד מרווח הרגליים של הנוסע הקדמי - וזה היה 17 ס"מ יותר בהשוואה לסטיישן הקודם. מכוניות מסוג סטיישן אובזרו במנועים חסכוניים, כך שבדומה לסדאן, דגם סטיישן C-קלאס החדש זכה לתעודת איכות הסביבה בהתאם לתקן ISO הבינלאומי הנוכחי. מערכות הבטיחות בדגם S204 הפכו אותו לבטיחותי ביותר בקטגוריית סטיישן לתקופה. הגרסה הבסיסית של המכונית צוידה במערכת הגנת הנוסע PRE-SAFE, במערכת תאורה חכמה, שבע כריות אוויר, מנגנוני מתיחת חירום, בולמי מתיחת חגורות הבטיחות ומשענות ראש נגד-תאונות NECK-PRO.

המצב בשוק

מרצדס C-קלאס דור שלישי בעלת המרכב W204 הייתה מוצלחת לפני מתיחת הפנים ואחריה נפח המכירות של המכונית הגיע ל-2.4 מיליון יחידות בכל העולם. זוהי הייתה המכונית הפופולרית ביותר בסגמנט בגרמניה, בין הפופולריות ביותר באירופה הצפונית, באוסטרליה וביפן. עד היום מכונית C-קלאס הן הדגמים המבוקשים ביותר של חברת Mercedes-Benz.

הייצור הסדרתי של מכוניות מרצדס W204 הסתיים בשלהי שנת 2013 ובשנת 2014 התחלף בנציגת הדור הרביעי של C-קלאס – מרצדס בעלת מרכב W205.

אם הייתה לך בחירה, איזו מכונית היית מעדיפ\ה?
3 קולות