אקורה NSX דור שני היא מכונית ספורט דו-דלתית במרכב קופה, בעלת שני מקומות ישיבה, הנעה כפולה ומנוע בפריסה מרכזית. ייתכן שזהו הרכב המושלם ביותר בקטגוריה שלו מבחינה הטכנולוגית נכון להיום. ועכשיו ננסה להוכיח זאת.
אקורה NSX קופה. דור 2 שנת 2015
AUTOBOOM

אקורה NSX קופה. דור 2 שנת 2015

אקורה NSX קופה. דור 2 שנת 2015

אקורה NSX דור שני היא מכונית ספורט דו-דלתית במרכב קופה, בעלת שני מקומות ישיבה, הנעה כפולה ומנוע בפריסה מרכזית. ייתכן שזהו הרכב המושלם ביותר בקטגוריה שלו מבחינה הטכנולוגית נכון להיום. ועכשיו ננסה להוכיח זאת.

מה תגיד על זה, אילון מאסק?

בשנת 2018 אילון מאסק שיגר לחלל מכונית חשמלית מתוצרת החברה שלו – Tesla Roadster. יש לו את כל הזכות לכך, כמובן. אבל אם מאסק היה מכריז על תחרות "כלל-ארצית" שבה אנשים יבחרו בהצבעה פתוחה ברכב הראוי לייצג את הגאונות ההנדסית של האנשות בחלל, סביר להניח שטסלה רודסטר בכלל לא הייתה נכנסת לרשימה, אולם אקורה NSX בהחלט יכולה להיות בין המועמדים לניצחון בתחרות ההיפותטית, עד כדי כך היא מושקעת. ייתכן אפילו שאם החייזרים יחליטו להשמיד את כדור הארץ ופתאום יתקלו באקורה NSX אי שם ליד חגורת האסטרואידים, הם יחליטו שהיצורים המוזרים האלה עם שתי רגליים עוד לא אבודים לגמרי, אם הצליחו לייצר דבר כזה, וייתנו עוד כמה אלפי שנים לתקן את הטעויות שלנו. לטסלה רודסטר במצב כזה אין בכלל סיכוי.

מהבחינה הטכנולוגית, לאקורה NSX, בתור הנציג הטיפוסי של הקטגוריה שלה, אין נקודות תורפה. אבל אם נחפש חסרונות, אז, כמובן, אפשר למצוא. אחד מהם הוא ברור: אקורה NSX היא אחת מהמכוניות הסדרתיות המורכבות ביותר, לא רק מהבחינה הטכנית, אלא גם מבחינת הנהיגה.

מהבחינה הטכנולוגית, לאקורה NSX, בתור הנציג הטיפוסי של הקטגוריה שלה, אין נקודות תורפה. אבל אם נחפש חסרונות, אז, כמובן, אפשר למצוא. אחד מהם הוא ברור: אקורה NSX היא אחת מהמכוניות הסדרתיות המורכבות ביותר, לא רק מהבחינה הטכנית, אלא גם מבחינת הנהיגה. היא לא תתאים בתור מכונית ראשונה וגם לא כאחת להתרברב בה באיזה כנס המשקיעים בקריפטו הנוהגים על למבורגיני מושקעות. אקורה NSX נוצרה על-ידי מעריצי הנדסת הרכב מאוהיו, ארה"ב, עבור מעריצי הרכב דווקא בתור כלי רכב מקצועי לנהיגה, ולא ככלי להפגנת סטטוס חברתי או להובלה של חפצים ונוסעים מנקודה א' לנקודה ב'.

יסודות הסטייל המגניב

הבסיס למאפיינים הטכניים היוצאים מן הכלל של אקורה NSX שנת 2015/2016 הוא מנוע DOHC V6 שפותח מהיסוד (בדומה לדברים רבים אחרים) עם זווית צילינדרים בסך 75°, שני מגדשי טורבו והספק מרבי של 500 כ"ס (עד 573 כ"ס עם מערכת חשמלית), אך הנהג יכול לבחור בעצמו כמה כ"ס מתאימים לו ברגע מסוים. דמפרים חשמליים כפולים עם בייפאס מסייעים לשלוט במידת הגידוש לפעולה חלקה יותר של המצערת.

המערכת ההיברידית SH-AWD כוללת מנוע חשמלי אחד בתמסורת עם מצמד כפול להגברת ההספק של מנוע הבעירה הפנימית ושני מנועים חשמליים בסרן הקדמי שבאופן מידי מעבירים מומנט שלילי או חיובי לגלגלים הקדמיים במהלך הפניות. למנועים משודכת תיבת 9 הילוכים כפולת מצמדים. הטווח הכללי הרחב של יחסי ההעברה בשילוב עם יחס העברה נפרדים הממוקמים קרוב אחד לשני מסייע להפיק את מיטב העוצמה מהטווין-טורבו V6, בזמן שתוכנת התמסורת בוחרת את ההילוך המתאים בזמן המתאים באופן אוטומטי או לפי שיקול דעתו של הנהג. המהנדסים הצליחו להשיג העלאת הילוך עם עיכוב כמעט אפסי ומנוע הדלק יחד עם המנועים החשמליים מאפשרים להאיץ ל-100 קמ"ש תוך 3,0 שניות בדיוק!

בגרסת הדור השני בוצעה השקעה רבה על מנת לייעל את המבנה ואת הפריסה של כל המערכות העיקריות ברכב – המרכב, השאסי, תא הנוסעים, יחידת הכוח.

בגרסת דור השני בוצעה השקעה רבה על מנת לייעל את המבנה ואת הפריסה של כל המערכות העיקריות ברכב – המרכב, השאסי, תא הנוסעים, יחידת הכוח. כל המרכיבים, כולל המצבר החכם (יחד עם סוללת ליתיום-יון), ממוקמים כך שמשקל הרכב מרוכז בדיוק מוחלט. ל-NSX החדשה מרכז כובד הנמוך בקטגוריה. באקורה NSX שנת 2016/2017 מותקנת מערכת היגוי מורכבת במיוחד עם הגה כוח (EPS) בעלת שני גלגלי שיניים (עם מנוע עזר המותקן על גל ההגה) ויחס העברה משתנה. כאשר הוא נמצא במרכז, יחס ההעברה מותאם לשליטה אופטימלית במהירות גבוהה וליציבות. ככל שמתרחקים מהמרכז, יחס ההעברה נהיה יותר ויותר מהיר, מה שמשפר את יכולת הפנייה ואת כושר התמרון במהירויות נמוכות ובינוניות. יחס העברה כזה מאפשר לנהג לא לדאוג לכוונון ידני.

עיצוב

המכונית המודרנית יורשת במידה מסוימת את עיצוב הדור הראשון של אקורה NSX, אבל סביר להניח שהדבר לא נעשה בכוונה, אלא בגלל השמירה על המיקום המקורי, המחושב והמדויק של כל האלמנטים והמכלולים. למרכב של NSX פרופורציות קלאסיות - נמוכות ורחבות, החזית מעוצבת עם נימה תוקפת, כונס האוויר הצדדי המקורי מספק אוויר למנוע המותקן במרכז ומכוון את הזרם לאחור להגברת כוח ההצמדה.

אקורה NSX החדשה עברה מבחנים ארוכים במנהרת הרוח מה שהשפיע על הקונספט של הדגם באופן כללי ועל העיצוב הסופי של המרכב בפרט. לדוגמה, הופיעו פתחי אוורור בכנפיים הקדמיות, מנהרות אוויר וכונסי אוויר בעיצוב שונה, ספוילר אחורי ממוטב ועוד. המרכב מבוסס על שלדת צינורות שחלקה הפנימי מיוצר מאלומיניום, פלדות חוזק גבוה וחומרים מודרניים אחרים. המבנה הקשיח-על שיושב על רצפת קרבון סופג באופן מלא דפורמציות עיקום או פיתול. לדעתנו, אקורה NSX שנת 2018/2019 בנויה כך שהצבע האדום הולם אותה במיוחד.

תא הנוסעים

תא הנוסעים נוצר בהתאם לקונספט המיוחד Human Support Cockpit: קוקפיט התומך בנהג שמעניק שליטה מצוינת על התנהגותה של המכונית. לאקורה NSX שנת 2019/2020 ראות קדמית רחבה במיוחד וארגנומיה פנימית בין הטובות שיש, אם לא הטובה ביותר בקטגוריה.

לוח המחוונים מצויד בצג TFT דינמי המגיב לשינויים במערכת הדינמית המובנית שנבחרת על-ידי הנהג עם תצוגה ומידע מתאימים. על הקונסולה המרכזית נמצא לחצן ההפעלה המכין את יחידת הכוח ההיברידית לפעולה. המבנה הדק והחזק במיוחד של הקורה הקדמית והדשבורד הנמוך ממזערים את חסימת ראיית הכביש.

מפרט האבזור הסטנדרטי של אקורה NSX שנת 2020 כולל פנסי לד, מראות צד עם חימום, בולמי זעזועים אדפטיביים, ג'נטים R19 קדמיים ו-R20 אחוריים, מערכת התנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת, עמעום אורות אוטומטי, מחשבים עם כוונון ידני וחימום, מערכת שמע בת 8 רמקולים (עם שתי יציאות USB), מסך מגע 7 אינץ', חיבור סמארטפון דרך אפל קארפליי, אנדרואיד אוטו ו-AcuraLink.

הבטיחות

מכונית הספורט אקורה NSX לא נבחנה בהתאם לסטנדרטים של IIHS ו-NHTSA, לכן רמת הבטיחות שלה לא ידועה. ההנחה היא שהנהג שמעז לשבת מאחורי "הגה מטוסים" הקטום מסוגל לדאוג לבטיחות שלו. שכבת הבטיחות הראשונה והעיקרית היא שלדת צינורות ייחודית, מרכב שהובא לידי גבול השלמות והחומרים החדישים ביותר שמהם עשוי כל חלק במכונית הספורט. זאת ועוד, כיאה למכונית פרימיום מודרנית, NSX קיבלה את כל האופציות המודרניות, ביניהן:

  • מגוון כריות אוויר ווילונות בטיחות לנהג ולנוסע;
  • חגורות בטיחות עם מערכת מותחנים אוטומטית והגבלת לחץ;
  • בקרת יציבות עם מערכת בקרת משיכה;
  • ABS עם חלוקת עוצמת בלימה אלקטרונית ומערכת בלימת חירום;
  • מצלמה אחורית עם זוויות שונות ומסילות דינמיות;
  • בקרת לחץ אוויר בצמיגים עם מחווני מיקום ולחץ;
  • אורות יום לד ועוד.

הוכרה

אקורה NSX החדשה זכתה לכבוד מצד משתמשים רגילים, אנשי מכוניות מומחים, חובבנים מתקדמים ומקצוענים אמיתיים בספורט מוטורי. כמו גם בשפע פרסים, בין היתר במיוחד, לדוגמה:

  • הרכב החדש הטוב ביותר לשנת 2015 מאת Popular Science;
  • מכונית השנה 2016 ביפן – פרס מיוחד מיצרניות רכב ומומחים יפניים;
  • מקום שני בקטגורית "מכונית העל הספורטיבית הטובה ביותר 2017" מאת Autocar;
  • המכונית הטובה ביותר של 2017 מאת קוראי AutoGuide.com;
  • מכונית השנה 2017 מאת Business Insider;
  • המנוע החדש הטוב ביותר 2017 מאת International Engine of the Year;
  • מכונית החלומות 2017 לפי סקר הנהגים מאת MotorWeek 2017 – ועוד שלל אותות הצטיינות, מדליות וביקורות נהלבות.
איזו מכונית לדעתכם תנצח במסלול – אקורה NSX או המתחרים הישירים שלה?
10 קולות