ב.מ.וו. M4 הוא רכב ספורט בצורת מרכב קופה או קבריולט שמגיע בסדרה ה-4 נהפרדת (F32) ומיוצר משנת 2014. M4 זוהי למעשה גרסת הספורט של M3 במרכב סדאן, למרות ששני הדגמים מצוידים במנוע שורה מעולה בעל 6 צילינדרים ומגדש טורבו כפול. רייסר רחוב הקלאסי מתאים גם לנהיגה יומיומית. גרסת הדור השני הוצגה בשנת 2020 ומשווקת בישראל ברמ
ב.מ.וו M4 ‏2020. מרכב, צורה. קופה, 2 דור
AUTOBOOM

ב.מ.וו. M4 במרכב קופה. דור שני שנת 2020

ב.מ.וו M4 ‏2020. מרכב, צורה. קופה, 2 דור

ב.מ.וו. M4 הוא רכב ספורט בצורת מרכב קופה או קבריולט שמגיע בסדרה ה-4 נהפרדת (F32) ומיוצר משנת 2014. M4 זוהי למעשה גרסת הספורט של M3 במרכב סדאן, למרות ששני הדגמים מצוידים במנוע שורה מעולה בעל 6 צילינדרים ומגדש טורבו כפול. רייסר רחוב הקלאסי מתאים גם לנהיגה יומיומית. גרסת הדור השני הוצגה בשנת 2020 ומשווקת בישראל ברמת הגימור ב.מ.וו. M4 Competition במחיר שמתחיל מ-784,815 ש''ח (כולל דמי רישום, נתונים לשנת 2022). על הגרסה בכתבה שלנו.

מראה חיצוני

הפרט המרכזי והחדשני ביותר בעיצוב החדש של גרסת הדור השני של M4 הוא ''הנחיריים'' הענקיות של רשת הגריל. לטובת הפחתת המשקל העצמי, ב.מ.וו. M4 2020/2021 בצורת קופה מגיע עם גג מסיבי פחמן עם סנפיר אווירודינמי על גביו. גג מסיבי פחמן מגיע כברירת מחדל. כאופציה, ניתן לקבל ללא תשלום גג פנורמי כבד יותר. בין פרטי העיצוב החיצוני הבולטים במיוחד ישנם ספוילר המובנה במכסה של תא המטען ושני אגזוזים כפולים של מערכת הפליטה M. מפרט האבזור הבסיסי כולל פנסי לד מלאים, כאופציה ניתן לקבל פנסי לייזר אדפטיביים. הורחב המגוון של צבעים בולטים למרכב מסדרת הגוונים BMW Individual.

המימדים של ב.מ.וו. M4 במרכב קופה הם: האורך 4,794 מ''מ, הרוחב 1,903 מ''מ, הגובה 1,393 מ''מ. הרכב מגיע עם בסיס גלגלים בסך 2,857 מ''מ והוא יכול לעשות פרסה עם רדיוס מינימלי בסך 6.3 מטר. נפח תא המטען של הדגם הוא 300 ליטר. מפרט האבזור הבסיסי כולל גלגלים עם חישוקי סגסוגת קלים, האחוריים הם רחבים יותר ונמוכים יותר. קוטר הגלגלים הסטנדרטי הוא 18 או 19 אינץ' לגרסת M4 הרגילה ו-19 או 20 אינץ' לגרסת Competition.

חלל הפנים

ב.מ.וו. M4 החדש קיבל מבחר רחב של חומרי גימור לתא הנוסעים, כולל ריפוד עור ושילוב צבעים בלעדי. האבזור הבסיסי כולל מושבי ספורט M, בתוספת תשלום ניתן לקבל מושבים מסיבי פחמן עם תמיכה ספורטיבית שמקטינים את המשקל של הרכב כמעט ב-10 ק''ג. בנוסף ישנם חבילת עיצוב פנים M Carbon ופרטי העיצוב מסדרת BMW M Performance.

לוח המחוונים הדיגיטלי מגיע עם מסך בגודל 12.3 אינץ', מערכת המולטימדיה מצוידת במסך מגע בגודל 10.25 אינץ'. הפונקציות הבסיסיות כוללות התאמה ל-Apple CarPlay, רדיו לוויני SiriusXM ומערכת שמע Harman/Kardon עם 16 רמקולים, בעוד שנקודת החיבור ל-Wi-Fi והטעינה אלחוטית לנייד מגיעים כאופציה בחבילות נוספות. על גבי הטונל המרכזי נמצא שלט השליטה להגדרות השלדה, המנוע, ההיגוי, מערכת הבלימה, סיוע בהעברת ההילוכים ומערכת בקרת המשיכה. את כל ההגדרות ניתן לקשר לשני לחצנים - M1 ו-M2 שנמצאים על גלגל ההגה, הדבר מאפשר העברה מידית בין המצבים. בנוסף יש חבילה אופציונלית M Drive Professional עם המערכת החדשה M Traction Control המאפשרת לנהג לבחור בין 10 הגדרות לרגישות: המפתחים טוענים, שהדבר יעזור לנהג למצוא את "האיזון המושלם בין ההספק של מכונית המרוצים לבין יציבות כיוונית".

ב.מ.וו. M4 2022 הפך לבטיחותי עוד יותר. הדבר מתאפשר בזכות מערכות עזר מתקדמות. למשל, מערכת הסיוע להיגוי והמערכת לשמירה על הנתיב פועלים בשיתוף עם מערכת הניווט האקטיבית שמספקת מידע בזמן אמת. הדגם מצויד בבקרת שיוט אדפטיבית, מערכת בלימת חירום אוטומטית, גם בתנועה לאחור, ניטור שטחים מתים, סיוע חכם לחניה. המון מידע משודר בתצוגת העילית האופציונלית והדבר מאפשר לנהג להתרכז במנהיגה.

מנועים ושלדה

לראשונה בהיסטוריה הופיעה הנעה כפולה xDrive. אבל בשוק הישראלי מוצעת אך ורק הגרסה במרכב קופה עם שתי דלתות ובעלת הנעה אחורית. גרסת ב.מ.וו. M4 Competition המיועדת לישראל, מצוידת במנוע בי טורבו שורה עם 6 צילינדרים בנפח 3 ליטר; עם הספק 510 כ''ס ועם מומנטום מרבי בסך 650 נ''מ. המנוע פועל בשיתוף עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית M Steptronic עם בקרה מובנית בתוכנת Drivelogic. חבילת Competition מוסיפה מתלים אדפטיביים מכויילים מחדש, יחס היגוי ישיר יותר והגדרות חדשות של מערכת בקרת היציבות והדיפרנציאל האחורי. רכב כזה מאיץ מ-0 ל-100 קמ''ש ב-3.9 שניות. המהירות המרבית מוגבלת ב-250 קמ''ש (ההגבלה מוגדלת ל-290 קמ''ש בחבילת M Driver's).

ב.מ.וו M4 ‏2020. מנוע. קופה, 2 דור

מפרט האבזור הבסיסי כולל שלדה אדפטיבית עם מתלים בשליטה אלקטרונית, היגוי עם יחס משתנה M Servotronic, ניתן לשנות את רמת התגובה של מערכת הבלמים ללחיצה על הדוושה. ב.מ.וו. M4 החדש מצויד בבלמים קדמיים בגודל 380 מ''מ עם 6 בוכנות ובבלמים אחוריים בגודל 370 מ''מ עם בוכנה אחת. עם מערכת פחמן-קרמיקה הקוטר של בלמים גדל לכדי 400 מ''מ מלפנים ול-380 מ''מ מאחור.

הייתם עושים סיבוב ב-ב.מ.וו. M4?
6 קולות