מיצובישי אאוטלנדר הוא קרוסאובר פופולרי במדינות שונות ברחבי העולם, כך שלדור החדש שלו ציפו בקוצר רוח. הרכב מבוסס על פלטפורמה מודולרית CMF-C/D מתוצרת המיזם המשותף של Renault-Nissan וחולק פלטפורמה עם ניסאן X-Trail. עם זאת, יחידת הכוח של ההיברידי שונה מאוד מהדגם האחר, יש לו אחת משלו, שהיא החידוש של הקודמת. אאוטלנדר PHE
מיצובישי אאוטלנדר ‏2021. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 4 דור
AUTOBOOM

קרוסאובר מיצובישי אאוטלנדר PHEV. דור 4 (2021)

מיצובישי אאוטלנדר ‏2021. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 4 דור

מיצובישי אאוטלנדר הוא קרוסאובר פופולרי במדינות שונות ברחבי העולם, כך שלדור החדש שלו ציפו בקוצר רוח. הרכב מבוסס על פלטפורמה מודולרית CMF-C/D מתוצרת המיזם המשותף של Renault-Nissan וחולק פלטפורמה עם ניסאן X-Trail. עם זאת, יחידת הכוח של ההיברידי שונה מאוד מהדגם האחר, יש לו אחת משלו, שהיא החידוש של הקודמת. אאוטלנדר PHEV החדש לא רק הפך לעוצמתי יותר, אלא בנוסף ל"חכם" ולמרווח יותר: לצד פונקציות חדשות נוספה גרסת 7 מקומות.

מראה חיצוני

מבחינה חיצונית, את הגרסה ההיברידית של אאוטלנדר מסגירות שני פתחים הממוקמים על הכנפיים האחוריות וכן לוחיות Plug-in Hybrid EV ו-PHEV. מרווח הגחון הוא 195 או 200 מ"מ, בהתאם לרמת הגימור.

יחידת כוח

ההספק של המנוע הקדמי והאחורי הוגבר ל-116 ו-136 כ"ס בהתאם, בעוד שבגרסה המעודכנת של הדור השלישי הם הפיקו 82 ו-90 כ"ס. באותה מידה ניכרת צמח גם מומנט השיא: כעת 255Nm ו-195Nm (לעומת 195 ו-137). מיצובישי שמרה על המנוע האטמוספרי של הקרוסאובר בנפח 2,4 ליטר (133 כ"ס). תפקידו המרכזי הוא לשמש בתור גנרטור עבור סוללות, שהקיבולת שלהן עלתה מ-13,8 עד 20 קוט"ש, אך בעת ההאצה או נהיגת השטח הוא מעלה הילוך בתפקוד.

ההיברידי הנטען החדש יכול לשמש בתור גנרטור לבית מגורים ומסוגל לספק חשמל לבית במשך 12 ימים.

מיצובישי אאוטלנדר ‏2021. מנוע. רכב שטח 5 דלתות, 4 דור

צריכת הדלק הממוצעת הרשמית היא בסך הכל 6,2 ליטר ל-100 ק"מ, טווח הנסיעה במצב חשמלי לחלוטין – 83-87 ק"מ לפי מחזור WLTP (בהתאם לרמת הגימור ולמשקל הרכב). התווסף מצב נהיגה בדוושה אחת, ללא שימוש בדוושת הבלם, בנוסף על הסרן האחורי הופיעה בקרת סבסוב אקטיבית AYC (Active Yaw Control), היא נכללת במערכת השליטה בדינמיקת הרכב S-AWC (Super-All Wheel Control) ומאטה באופן סלקטיבי את אחד מהגלגלים האחוריים לחלוקה יעילה יותר של מומנט. עלתה כמות מצבי הנהיגה, כעת ישנם שבעה במקום ארבעה: Normal, Tarmac, Gravel, Snow, Mud, Power, Eco. תמורת תשלום נוסף ניתן להוסיף בקרת שיוט אדפטיבית מתקדמת יותר MI-Pilot בעלת פונקציית תיקון סטייה מנתיב.

אבזור

עובדה חשובה נוספת: אאוטלנדר PHEV החדש קיים כעת גם בגרסת 7 מקומות. בלוק הבקרה של המנוע החשמלי האחורי נהיה קומפקטי יותר וכעת ממוקם על המכשיר עצמו, לכן התאפשרה התקנה של שורת מושבים שלישית. כדי להבדיל בין ההיברידים לבין דגמי הבנזין מבפנים, יש להסתכל מקרוב על לוח המחוונים הדיגיטלי: הוא שונה. בעלי הרכב יהנו משני שקעים לחיבור מכשירי חשמל בהספק עד 1,500 וואט, למקרה שתחליטו פתאום לבשל אוכל תחת כיפת השמיים או להשתמש במייבש שיער לאחר שחייה. אבל זה לא הכל! ביחידת הכוח של אאוטלנדר PHEV ניתן להשתמש בתור גנרטור לבית מגורים. כדי לגרום קנאה לשכנים, סוללות טעונות יחד עם מיכל דלק מלא אמורות לספק חשמל לבית במשך 12 ימים.

איזה אאוטלנדר חדש תרכשו?
29 קולות