קרוסאובר ניסאן ג'וק. דור 2 (2019)
ניסאן ג'וק – קרוסאובר קומפקטי בעל 5 מקומות מבית חברת Nissan Motor היפנית. נוצר על בסיס הקונספט Qazana, נחשף בשנת 2009 ונמצא בייצור מ- 2010. נכון לשנת 2021 בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור השני לרכב עירוני טיפוסי הזה.
הדור השני של הקרוסאובר מורכב על גבי פלטפורמת CMF-B המודולארית, המקבילה לקודמה במבניה (תמוכות מקפרסון מלפנים, תצורה עצמאית למחצה מאחור) ומאחדת את הדגם החדש עם הכביש-שטח רנו קפצ'ור. אורך ניסאן ג'וק החדש גדל מ- 4135 עד 4210 מ"מ, רוחב – מ- 1765 עד 1800 מ"מ, והגובה – מ- 1565 ל- 1595 מ"מ. עם זאת, שימוש מורחב בפלדות חוזק גבוה במבנה אפשר להפחית את משקל הרכב ב- 23 ק"ג.
מבחוץ
עם בוא הדור החדש הרכב הקטן גדל והתהדר, אולם הסגנון הכללי והפרופורציות לא הלכו לשום מקום. האבולוציה אינה רבולוציה בשום אופן, אך אי-אפשר אחרת עם דגם כה מעניין. קשתות מובלטות בכנפיים, ידיות מוסוות בדלתות האחוריות וה"עיניים" העגולות של הפנסים עם "גבות" של אורות היום – דווקא הודות לעיצוב בלתי שגרתי ניסאן ג'וק כבר הצליח למצוא באירופה כמעט מיליון רוכשים.
מבפנים
בתא הנוסעים של ניסאן ג'וק 2019/2020 – חומרים איכותיים יותר ומושבים נוחים, ולקדמיים אפילו משענות ראש מובנות. הורחבו אפשרויות התאמה אישית. זמינים לבחירה מספר שילובי צבע גימור, ריפוד מושבים אופציונאלי מעור וזמש. במקביל, תא הנוסעים של הקרוסאובר איבד חלק נכבד מאופיו המבדר: הטונל המרכזי יותר לא מעוצב בסגנון מיכל דלק של אופנוע, ובמקום ה"בורות" הנפרדים של לוח מחוונים הווטיק כעת מול הנהג מופיע לוח מחוונים דיגיטלי שאותו ניסאן ג'וק חולק עם דגמים אחרים של המותג.
המפתחים השתדלו לטפל בחסרון הראשי של ניסאן ג'וק בדור הראשון והגדילו משמעותית את מרווח תא הנוסעים. במיוחד מאחור: המרחק בין השורות גדל ב- 58 מ"מ, והמרווח מעל ראשי הנוסעים גדל ב- 11 מ"מ. גם נפח תא המטען נהיה נדיב יותר: 422 ליטר במקום 345 בדור הקודם.
חטיבות כוח ושאסי
את מנוע טורבו 4 צילינדרים הקודם החליף טורבו 3 ציל' 1.0 DIG-T, אותו ניסאן ג'וק משתף עם דגמי רנו. המנוע החדש מפיק 117 כ"ס ופועל בצוותא עם תיבת 6 הילוכים ידנית (לא זמינה בישראל) או 7 היל' רובוטית דו-מצמדית. הנעה – קדמית בלבד. צריכת דלק רשמית – 6,1 ליטר / 100 ק"מ.
עם המנוע הנתון, הדינאמיקה לפי היצרן מתונה למדי: התאוצה עד 100 קמ"ש לוקחת 11,1 שניות. מהירות מרבית אפשרית – 180 קמ"ש. בג'וק החדש קיימת אפשרות בחירת מצבי נהיגה, כולל מצב Eco שהופך את הגז ל"צמיגי" מדי, ומצב ספורט Sport, בו ההגה נהפך כבד מאוד. כנהוג, המצב האופטימאלי הינו Normal, מאחר ובמצב "ספורט" הרכב לא נעשה ספורטיבי אפילו בגרוש.
רמות גימור ואבזור
בישראל סוכנויות רכב מציעות שלוש אפשרויות של ניסאן ג'וק 2020/2021: רמת גימור Acenta-Tech ו- Acenta-Tech עם מרכב דו-גוני, ו- N-Design היקרה יותר. כולן מצוידות בתאורת LED מלאה, בספוילר אחורי ובחלונות אחוריים כהים.
- האבזור של Acenta-Tech כולל: מערכת מולטימדיה בעלת מסך מגע צבעוני בגודל 8 אינץ' ו- 6 רמקולים, עם תמיכת Apple CarPlay ו- Android Auto, בלם חניה חשמלי, מצלמה אחורית, הגה רב-תכליתי עם כפתורי שליטה במערכת שמע, בקרת שיוט, דיבורית בלוטוס; בקרת אקלים, חיישני גשם וחניה (אחוריים). על בטיחות אחראים מערכת בקרת יציבות דינאמית, בקרת יציבות, מערכת מניעת נעילת הגלגלים עם מערכת סיוע בבלימה ומערכת חלוקת עוצמת בלימה, בקרת משיכה. בנוסף ישנן מערכת בקרת לחץ אוויר בגלגלים, ו- 6 כריות אוויר. חזותית, הרכב נבדל בג'נטים R17.
- N-Design נבדל בגלגלי 19 אינץ', בתא הנוסעים – מראה פנימית בעלת עמעום אוטומטי ואותן אופציות כמו בגרסאות הקודמות. אולם הוגדל מפרט מערכות הבטיחות. קומפלקס ProPilot מספק בקרת שיוט אדפטיבית עם מערכות בלימה אוטונומית ומניעת סטייה מנתיב, כולל זיהוי תמרורים אוטומטי ואורות נמוכים/גבוהים אדפטיביים.