סקודה קארוק – קרוסאובר קומפקטי בעל 5 מקומות מבית יצרנית רכב הצ'כית Skoda Auto, נמצא בייצור משנת 2017. זמין עם הנעה קדמית או כפולה. בתור בסיס לרכב משמשת פלטפורמת MQB, והוא נחשב לממשיך של דגם Yeti. בעל התואר "רכב שטח קומפקטי היפה ביותר" כבר במשך ארבעה שנים משמח את הלקוחות, מה שאומר שהגיע הזמן למתיחת פנים תכניתית. עלי
סקודה קארוק ‏2022. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור, שדרוג
AUTOBOOM

סקודה קארוק. דור 1, מתיחת פנים (2021)

סקודה קארוק ‏2022. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור, שדרוג

סקודה קארוק – קרוסאובר קומפקטי בעל 5 מקומות מבית יצרנית רכב הצ'כית Skoda Auto, נמצא בייצור משנת 2017. זמין עם הנעה קדמית או כפולה. בתור בסיס לרכב משמשת פלטפורמת MQB, והוא נחשב לממשיך של דגם Yeti. בעל התואר "רכב שטח קומפקטי היפה ביותר" כבר במשך ארבעה שנים משמח את הלקוחות, מה שאומר שהגיע הזמן למתיחת פנים תכניתית. עליה נספר.

Skoda Octavia 2019. Liftback, 4 generation.

הדור הראשון של קארוק יצא בהחלט מוצלח – נמכרו מעל חצי מיליון רכבים, הקרוסאובר העירוני הקומפקטי תופס את המקום השני בדירוג מכירות תאגידיות (לאחר סקודה אוקטביה), ייצור הרכב מתבצע בצ'כיה, סלובקיה, רוסיה וסין. נכון להיום, בישראל מוצע הדור הראשון תרום מתיחת פנים של הקרוסאובר, אך אנו מצפים בקוצר רוח לדגם החדש. בשוק האירופאי קארוק החדש יופיע באביב שנת 2022.

Kia Sportage 2021. SUV 5-door, 5 generation. המתחרה הראשי של Skoda Karok.

המתחרים הקרובים ביותר של סקודה קארוק הם פולקסווגן טיגואן, קיה ספורטאז', קיה סלטוס, רנו קפצ'ור, ניסאן קשקאי, סוזוקי ויטארה ומיצובישי ASX. יתרונותיו של קארוק על מתחריו הם הטריות, האבזור המכובד, המנועים הדינמיים והיצע אופציות העשיר. הקרוסאובר הצ'כי מתאפיין בהתנהגות כביש טובה, בחוסר הרגשת עייפות לאחר זמן ארוך מאחורי ההגה, בבידוד רעשים טוב, בחסכוניות ובחזות מסוגננת.

מבחוץ

בסרטון: סקודה קארוק 2022 שנת. ג'יפ.

קארוק שנת 2022 המעודכן זכה לפגושים חדשים, לגריל משושה ורחב יותר ביחס לקודם ולספוילר ארוך יותר על הדלת החמישית. המעצבים ניסו בבירור לשפר את האווירודינמיקה, והם הצליחו – מקדם הגרר ירד ב- 9% עד 0,30. הפנסים הקדמיים מצוידים בלדים כבר ברמת גימור הבסיסית (פנסי ערפל – הלוגנים), הם חולקו לשני קטעים על ידי "מדרגה" קטנה מלמטה, אשר שוברת את פס הלד של אורות היום. הופיעה אפשרות להזמין פנסי מטריקס תמורת תשלום נוסף. הפנסים האחוריים הוקטנו במימדים אך גם הם מכילים לדים, הגרסאות היקרות זכו לאנימציה של הדלקה חלקה של פנסי החנייה ואיתותים "זורמים".

גרסאות הנעה כפולה צוידו במיגון גחון המכסה את מיכל הדלק ואת המתלים האחוריים העצמאיים. כעת ניתן לבחור בין גלגלי 16 עד 19 אינץ' בעיצוב אווירודינמי. נותרה גם גרסת Sportline בעלת בודי קיט בצבע המרכב, עיטור שחור וג'נטים 18 אינץ'.

מבפנים

קארוק החדש מציע כבר ברמת גימור הבסיסית לוח מחוונים וירטואלי עם צג 8 אינץ', תמורת תשלום נוסף ניתן להתקין צג 10,25 אינץ' בעל מספר אפשרויות תצוגה. כמקודם, לבחירה ישנם ארבעה מסכי מגע בגודל 6,5, 8,0 או 9,2 אינץ'. הוסיפו אפשרות לבחירת חומר גימור ידידותי לסביבה Eco Pack המיוצר מחומרים ממוחזרים. שונתה תאורת האווירה בתא הנוסעים.

כעת לא רק מושב הנהג מצויד במנגנון כוונון חשמלי, אלא גם מושב הנוסע. ניתן להזמין ספה אחורית תלת-חלקית VarioFlex בעלת כוונון אורכי ואפשרויות טרנספורמציה נרחבות. למכלול העוזרים האלקטרוניים התווספה מערכת בלימה אוטונומית בעת נסיעה ברוורס.

מנועים

המנועים של קארוק המעודכן נותרו זהים. לבחירה – 1,0 TSI ו- 1,5 TSI בנזין (110 ו- 150 כ"ס), וטורבו-דיזל 2,0 TDI בשתי גרסאות (116 או 150 כ"ס). גרסת Sportline מצוידת במנוע טורבו 2,0 TSI בהספק 190 כ"ס. תיבות – ידנית או 7 הילוכים רובוטית DSG. גרסת הנעה כפולה מוצעת עם מנוע 150 כ"ס דיזל או 190 כ"ס בנזין.

איך את/ה מתייחס/ת לקרוסאוברים עירוניים?
9 קולות