קרוסאובר פולקסווגן אטלס. דור ראשון, מתיחת פנים שנת 2023
פולקסווגן אטלס הוצג לראשונה בתערוכת הרכב בלוס אנג'לס בשנת 2017 בתור דגם המיועד לארה"ב ולקנדה. זהו רכב גדול במיוחד בעל 7 מקומות שהורכב על בסיס פלטפורמה מודולרית MQB כדי לכבוש את החלק שלו בשוק האמריקאי. טוארג הקטן ,לפי הסטנדרטים של ארה"ב, והיקר יותר לא הצליח במטרתו. אטלס, רכב המשפחתי המרווח, הנוח והחזק שידוע גם תחת השם טראמונט, לעומת זאת, התקבל בקהל בברכה. אפילו יש לו שם מתאים: קרוסאובר נקרא כך על שמו של הטיטאן הענק מהמיתולוגיה היוונית אטלס (אטלנט), שהחזיק את השמיים על כתפיו. בינתיים פולקסווגן מפתח את הרכב שלו במסגרת גרסת הדור הראשון ומעדכנת אותו מדי פעם: מתיחת הפנים הראשונה התקיימה בשנת 2022 וכיום הגיע זמן שידרוג השני. בתחילת שנת 2023 יצאה הקרוסאובר המעודכן.
בישראל פולקסווגן אולס דור ראשון לאחר מתיחת הפנים של שנת 2020 הוצע במספר גרסאות: בעלות הנעה קדמית או כפולה עם מנוע בנפח 2 ליטר בעל הספק 235 כ"ס או בנפח 3.6 ליטר בעל הספק 276 כ"ס.
העיצוב החיצוני
לאחר מתיחת הפנים השניה, פולקסווגן אטלס שנת 2023 המחודש קיבל עיצוב חיצוני קשוח יותר. בהתחלה היה לו חלק קדמי מנופח, אבל לאחר העדכון הוא קיבל קווים מסודרים יותר. נוספו פנסים שונים ופגושים חדשים. כל הגרסאות, למעט גרסת הבסיס, החלק הקדמי מגיע עם פס לד לאורך כל החלק הקדמי המכובד. גם החלק האחורי קיבל פס צר, אבל בצבע אדום. הספויילר שנמצא על הגג הפך לבולט יותר. אורך המרכב של הקרוסאובר עומד על 5,037 מ"מ, הרוחב - 1,979 מ"מ, הגובה - 1,768 מ"מ. בסיס הגלגלים עומד על 2,980 מ"מ. סוג ההנעה ברירת המחדל הוא קדמי.
עיצוב הפנים
תא נוסעים החדש של הקרוסאובר מגומר בחומרים איכותיים ונוספה לו תאורה מיוחדת (30 צבעים). ידית העברת הילוכים הפכה למודרנית וקטנה ופינתה מקום לתא אחסון לחפצים קטנים. מפרט האבזור הבסיסי כולל לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ', מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 12 אינץ' ושליטה קולית, בקרת אקלים תלת-אזורית. בנוסף יש מושבים קדמיים מאווררים והגה עם חימום. פתחי האוורור קיבלו צורה שונה ומערכת בקרת האקלים הפכה למשטח מגע חלק. גם כפתורי הלחיצה על ההגה ויחידת בקרת התאורה הפכו ללחצני מגע. בין האופציות הופיע תצוגת העילית.
המנועים
פולקסווגן אטלס שנת 2023 החדש נשאר ללא המנוע החזק ביותר שלו בנפח 3.6 ליטר, שהיה מושא הגאווה שלו. נשאר מנוע טורבו TSI בנפח 2 ליטר עם 4 צילינדרים. הגדלת ההספק של יחידת הכוח המתיקה את הגלולה. כיום היא מפיקה 273 כ"ס ומומנטום המרבי צמח ל-370 נ"מ. נשמרה תיבת 8 הילוכים אוטומטית, לצד גרסאות בעלות הנעה כפולה.