DS 4 – האצ’בק בעל 5 דלתות, רכב יוקרה קומפקטי, המסווג על ידי היצרנית עצמה לקטגוריית Premium C. הדבר מדגיש לא רק את העליונות המסוימת של הדגם, אלא גם את חריגתה מחוץ לגבולות הסגמנט, מאחר ש-DS 4 החדשה מגלמת שילוב אמנותי בין מכונית קומפקטית לבין קרוסאובר, ונראית, בואו נודה בזה, כמו דוגמנית על צרפתייה אמיתית.
די.אס. 4 ‏2021. מרכב, צורה. האצ'בק 5 דלתות, 2 דור
AUTOBOOM

DS 4. דוגמנית על צרפתייה

די.אס. 4 ‏2021. מרכב, צורה. האצ'בק 5 דלתות, 2 דור

DS 4 – האצ’בק בעל 5 דלתות, רכב יוקרה קומפקטי, המסווג על ידי היצרנית עצמה לקטגוריית Premium C. הדבר מדגיש לא רק את העליונות המסוימת של הדגם, אלא גם את חריגתה מחוץ לגבולות הסגמנט, מאחר ש-DS 4 החדשה מגלמת שילוב אמנותי בין מכונית קומפקטית לבין קרוסאובר, ונראית, בואו נודה בזה, כמו דוגמנית על צרפתייה אמיתית.

סיטרואן היפה ביותר

סיטרואן DS 4 הושקה בשנת 2010 ומיד זכתה להכרה בתור הדגם היפה ביותר בשנת 2011 על פי נתוני סקר של משתמשי האינטרנט ב-62 מדינות. בפסטיבל רכב הבינלאומי השישי (International Automobile Festival) סיטרואן DS 4 זכתה בפרס «Most Beautiful Car of the Year». המגזין הגרמני Auto Bild ומגזינים שותפים בכל אירופה הקנו לה את פרס העיצוב הראשון בתחרות Design Award. לכן, כלל לא מפתיע שדווקא היא נבחרה כבסיס לדגמי מותג היוקרה החדש DS שהכריז על עצמאות באוגוסט 2015.

דור ראשון

DS 4 הראשונה, כבר בתור צאצא נפרד של מותג היוקרה DS, הוצגה בשנת 2015. נכון לרגע החשיפה DS 4 נבדלה מהיסטרואן היפה ביותר אך ורק חזותית. אולם עד מהרה נערכה מתיחת פנים, שהובילה להופעתה של מכונית חדשה לחלוטין. את הדגם החדש שלהם DS העבירה מקטגוריית C הרגילה לסגמנט Premium C. את הגריל הבסיסי של סיטרואן החליפו ברשת DS Wings מקורית. חלל הפנים שופר באמצעות דפני דלתות איכותיות יותר, שמשה פנורמית המספקת זווית ראייה של 45° כלפי מעלה בשביל ראות טובה יותר.

DS 4 החדשה עלתה בקנה אחד עם הקונספט הכללי של המותג: מכונית בעל חן אסתטי ומאפיינים טכניים מצוינים, דוגמנית-על בעולם אופנת רכב הגדולה, אך לא אחת שמיוסרת בדיאטות אינסופיות, אלא דוגמנית-על ספורטיבית, אתלטית ומטופחת.

מוצעים מנועי בנזין הבאים:

  • 1,2 ליטר בהספק 96 קילוואט (131 כ"ס) ומומנט של 230Nm;
  • 1,6 ליטר בהספק 121 קילוואט (165 כ"ס) ו- 240Nm, – שניהם בשילוב עם תיבת 6 הילוכים;
  • 1,6 ליטר בהספק 155 קילוואט (211 כ"ס) ו- 285Nm;

ושלושה מנועי דיזל:

  • 1,6 ליטר בהספק 88 קילוואט (120 כ"ס) ו- 300Nm בזוג עם תיבת 6 הילוכים ידנית או אוטומטית;
  • 2,0 ליטר בהספק 110 קילוואט (150 כ"ס) ו- 370Nm בזוג עם תיבת 6 הילוכים ידנית;
  • 2,0 ליטר בהספק 132 קילוואט (179 כ"ס) ו- 400Nm, זמין עם תיבת 6 הילוכים אוטומטית;

דור שני

הושק בשנת 2021. בעת הצגת DS 4 החדשה, טיירי מטרו (Thierry Metroz), מנהל העיצוב ב-DS Automobiles, הבהיר: "עוד לפני שרטוט קו העיפרון הראשון, עבדנו במשך שנתיים עם המהנדסים שלנו על פיסול הפלטפורמה הטכנית. כאשר התחלנו את תהליך היצירה, היה לנו מרחב לתמרון בעת פיתוח הקונספט החדש. התוצאה הייתה צללית בעלת פרופורציות חסרות תקדים: אתלטית, שרירנית, קומפקטית עם גלגלים גדולים במיוחד. התברר שמכונית זו היא אווירודינמית, אפקטיבית וכריזמטית בו זמנית".

הסגולה הדומיננטית בעיצוב הינה האלגנטיות, המתבטאת בקווי מרכב מדויקים וחלקים במיוחד, במתאר באמת מעודן של החלק האחורי (נדיר מאוד בעולם הרכב), ובחזית הרמונית. באשר ליחידת הכוח, עבור DS 4 שנת 2021/2022 זמינים שלושה מנועי בנזין PureTech 8AT בהספק 130, 181 ו-225 כ"ס, מנוע דיזל 1.5L BlueHDi 8AT בהספק 130 כ"ס ומנוע בנזין היברידי 1.6L PureTech E-Tense PHEV 8AT בהספק 225 כ"ס.

DS 4 החדשה – "אווירודינמית, אפקטיבית וכריזמטית בו זמנית".
טיירי מטרו (Thierry Metroz), מנהל העיצוב ב- DS Automobiles

עולמה הפנימי של דוגמנית-העל האמיתית חייב לעלות בקנה אחד עם השלמות החיצונית. ובכן, הצרפתים הצליחו ליצור חלל פנימי המדהים ביופיו – מרווח, נוח, ארגונומי. תא הנוסעים מעוצב בסגנון "שלווה מוחלטת". השליטה והבידור בתא הנוסעים מסופקים על ידי המערכת הדיגיטלית DS SMART TOUCH. תשומת לב מיוחדת הוקדשה לצורה ולפונצקיות של מושבי עיסוי המתקררים, המעוצבים כמבנה אחיד, מעוקל אנטומית, המתמשך בקו רציף לכל האורך. האטמוספרה האקוסטית מסופקת על ידי שילוב של מערכת השמע FOCAL ELECTRA עם חלונות אקוסטיים. את אפקטיביות טיהור האוויר ניתן להעריך מהמידע על צג הבקרה המרכזי. באופן כללי, DS 4 שנת 2021/2022 שופעת בטכנולוגיות נוחות ובטיחות המתקדמות ביותר שזמינות להיום.

ננסה לערוך תחרות יופי. דרגו את DS 4 מאחד עד עשר
10 קולות