DS 5. אינדיבידואליות מובהקת
בהשראת הביקוש העצום למותגי יוקרה שכבש את העולם בשנות האלפיים השבעות ובעשור השני טרום קורונה המאושר, בשנת 2009 סיטרואן הקימה את המותג DS, על מנת לבטא את הסגנון הצרפתי ואת התפיסה על מותרות באמצעות יופי ואיכות רכבים יוצאת מן הכלל. בשנת 2015 חברת DS הכריזה על עצמאות והציגה את תפיסתה לגבי פורמט יוקרתי. אז גם הופיע DS 5 – רכב בעל אינדיבידואליות מובהקת, קרוס-האצ'בק מקורי, כה יפה ונוח לא פחות.
DS 5 – האצ'בק מנהלים קומפקטי בעל אלמנטים של קרוסאובר, פותח ראשית על ידי חברת סיטרואן הצרפתית ויצא לשוק האירופאי בשנת 2011. מבחינה כרונולוגית – מדובר בדגם השלישי של תת-מותג היוקרתי DS. הרכב שנקרא מלכתחילה Citroën DS5, הושק מחדש בתור DS 5 בשנת 2015 לאחר ההחלטה של סיטרואן לנתק את DS למותג נפרד.
אסתטיקה
DS 5 המעוצב באופן מרשים הינו מיזוג מסקרן של האצ'בק לא רק עם אלמנטים של קרוסאובר, אלא גם של קופה וסטיישן ספורטיבי. תמהיל סגנונות כזה נחוץ כדי להעניק למכוניות של המותג הופעה אסתטית. ככל הנראה, לא קיימת מכונית באותו פורמט כמו DS 5. אולם בין מתחרים אפשר לציין את אאודי A5 Sportback, ב.מ.וו סדרה 4 גראן קופה ואפילו וולוו V60. אולם מנקודת מבט אובייקטיבית, קשה להשתוות ל- DS מבחינה אסתטית.
בפני DS 5 הוצבה מטרה רצינית – לשרת כאינטרפרטציה מודרנית של DS שנת 1955 האגדית, הידועה יותר בשם "האלה", על שמה גם נקרא המותג. קשה לומר אם הם הצליחו בכך, אבל DS 5 החדשה נראית הרמונית במיוחד ובהחלט מושכת מבטים. לה קווי מתאר חלקים ומעודנים מרתקים, החלקים הקדמים והאחורים ממש מפוסלים באופן אמנותי, קווי דלתות מושלמים, איזון אידיאלי בין אורך, רוחב, גובה המרכב והאלמנטים שבו.
החלק הטכני
מבחינה טכנית, DS 5 החדש הינו גרסה מעודכנת של דגם סיטרואן DS 5 שנת 2012, ופורמלית מדובר עדיין בדור הראשון שלו. עם זאת, כמובן, DS 5 שנת 2015 ודגם שנת 2021 – רכבים שונים מבחינת אבזור. נסתכל על הדגם העדכני יותר. תא הנוסעים של DS 5, כמו שאומרים, נוצר בהשראת תא הטייס, לא נתעקש על כך שזה נראה בהתאם, אבל בהחלט נציין שמדובר בעיצוב מודרני, ארגונומי, עם סידור מצוין, חומרי גימור איכותיים, ולא רק מושלמים מבחינה טכנית, אלא גם נעימים למגע. מערכת האינפוטיינמנט בעלת מסך מגע הינה פשוטה לתפעול ונאה, אולם על פי ביקורות אינה כה מתקדמת כמו מערכות של אאודי, BMW ומרצדס.
DS 5 – האצ'בק בעל אינדיבידואליות מובהקת, הוא לא הולך אחרי הקהל ונשאר יוצא דופן ואטרקטיבי, אך עם זאת גם סולידי ואיתן
המקום בתא הנוסעים יספיק עבור כולם – כולל מבוגרים. אולם נוסעים גבוהים עלולים להרגיש צפיפות במושבים האחוריים. המרווח האחורי מוגבל במקצת – אך ורק על מנת ש- DS 5 ייראה טוב מבחוץ. ובכן, יופי מגיע במחיר… מאותן סיבות החלונות האחוריים אינם גדולים, ראות הרחוב אינה טובה במיוחד. אמנם, מצד שני, גם לא תראו הרבה דרכיהם מבחוץ. בהתחשב בקהל עבורו נועד DS 5, זה יתרון ועוד איך. וכדי לפצות על היעדר הראות האחורית, במפרט אבזור הבסיסי כללו מצלמה אחורית. תא המטען של DS 5 גדול למדי אפילו עבור משפחה קטנה – 0,4 קוב, ובכל זאת, קטן מזה של המתחרים, כביכול שותפיו לקטגוריה כמו אאודי A4, BMW סדרה 3 ומרצדס C קלאס.
בהיצע המנועים של DS 5 שנת 2021/2022 ישנם מנוע בנזין בהספק 165 כ"ס, שלושה דיזלים – 120, 150 ו- 180 כ"ס. ובנוסף, גרסה היברידית. משוער שהנהגים והנוסעים של ההאצ'בק היוקרתי אינם מעריצים גדולים של חיטוטים בתא המנוע, לכן המנועים, על אף שלא שקטים וחלקים כמו ברכבים גרמניים, הם מאוד אמינים ומיועדים לנסיעות ארוכות ללא הפסקה, אמנם על כבישים טובים. לכך נועדה גם מערכת המתלים וכל מרכיביה. על ה"קולניות" של המנוע מפצה במידה מלאה איכות ההרכבה של המרכב.
בטיחות
DS 5 החדש קיבל ציון בטיחות של חמישה כוכבים לאחר מבחני Euro NCAP. המומחים אישרו שהרכב אינו רק יפה, אלא גם עמיד. כמו כן זמינות אופציות מתקדמות – התרעה על סטייה מנתיב, התקן בטיחות מקורי «DS Connect» הקורא לשירותי חירום בעת תאונה ועוד.
לסיכום, אפשר לטעון כי DS 5 – האצ'בק יוקרתי בעל אינדיבידואליות מובהקת, לעתים אפילו על חשבון התועלתיות. הוא לא הולך אחרי הקהל ונשאר יוצא דופן ואטרקטיבי, אך עם זאת גם סולידי ואיתן. רכב צרפתי זה לא יאכזב אתכם בכביש.