פורד F-150 זהו טנדר בגודל מלא בעל הנעה כפולה שנהנה ביקוש קבוע כבר לאורך 44 שנים. לכן, מצד אחד, ההחלטה להפוך את הדגם הזה לחשמלי הייתה מובנת, הרי הפופולריות מקלה על הקידום. אבל, מצד שני, ל-F-150 יש מוניטין של טנדר חזק ואמין, כך שהגרסה החשמלית שלו צריכה להיות לא פחות אמינה. כתוצאה, הטנדר החשמלי יצא אפילו טוב יותר מגרס
טנדר חשמלי פורד F-150 לייטנינג. דור ראשון שנת 2022
AUTOBOOM

טנדר חשמלי פורד F-150 לייטנינג. דור ראשון שנת 2022

טנדר חשמלי פורד F-150 לייטנינג. דור ראשון שנת 2022

פורד F-150 זהו טנדר בגודל מלא בעל הנעה כפולה שנהנה ביקוש קבוע כבר לאורך 44 שנים. לכן, מצד אחד, ההחלטה להפוך את הדגם הזה לחשמלי הייתה מובנת, הרי הפופולריות מקלה על הקידום. אבל, מצד שני, ל-F-150 יש מוניטין של טנדר חזק ואמין, כך שהגרסה החשמלית שלו צריכה להיות לא פחות אמינה. כתוצאה, הטנדר החשמלי יצא אפילו טוב יותר מגרסת הבנזין. כיום גרסת לייטנינג מוצעת במרכב קבינה כפולה מוארך SuperCrew. הטנדר החשמלי יצא לשוק בשנת 2022.

במהלך הסיור במתחם Rouge בדירבורן, מישיגן, שבו מורכב הטנדר החשמלי, לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן הציעו לנהוג בלייטנינג. הנשיא הסכים והתיישב מאחורי ההגה, כמובן, אך ורק בליווי של סוכן השירות החשאי של ארה"ב. ביידן בחן אותו בפעולה ואמר: "הסאקר הזה מהיר!", בכך הביע את תמיכתו ביצירה החדשה של פורד.

העיצוב

מבחינה חיצונית, פורד F-150 שנת 2022 החשמלי נראה כמעט זהה לדגם הרגיל – טנדר אמריקאי גדול עם חרטום ענק. זהו מיצוב מודע – ההנהלה הורתה לפתח דווקא עיצוב כזה, הרי סוס עבודה לא אמור להיראות כמו ניסוי מדעי. במקום גריל ענק הטיפוסי הותקן פאנל אטום גדול לא פחות, פורד השאירה את המאפיינים המוכרים של המותג ברכבים החשמליים שלהם בדומה ליצרניות רבות. ההבדל בגרסה החשמלית הוא פס לד מעל ה"גריל", פסי התאורה מהדרים את הטנדר מלפנים ומאחור ומעניקים לו מראה עתידני יותר. בנוסף לכך, ישנם פנסים המאירים את האזור מסביב לטנדר.

העולם הפנימי

תא הנוסעים המרווח של פורד F-150 לייטנינג כמעט זהה לזה של F-150 הרגיל, כל איברי התפעול הם אינטואיטיביים וממוקמים באופן ארגונומי. מסך המגע המרכזי האנכי בגודל "15,5 הוא אותו אחד שמותקן בפורד מוסטנג Mach-E EV.

בקבינה יש שולחן מתקפל בקונסולה המרכזית, מושבים קדמיים עם משענות גב שניתן להוריד כמעט עד הסוף, ארגז אחסון ננעל מתחת למושב האחורי. לייטנינג החדש מצויד באופציות מתקדמות כמו מערכת נהיגה אוטונומית, הכוללת מפות של כבישים מהירים והיגוי, האצה ובלימה אוטונומיים. וכמובן, הסמארטפון שלכם יכול לשמש כמפתח לטנדר.

אופציה מעניינת נוספת – מאזניים: חיישנים מודדים את העומס ומדווחים כאשר הוא מגיע לגבול כושר ההעמסה. הנתונים נשלחים למתכנן הנסיעות (מוצע כאופציה) המכוונן את מצב הנהיגה בהתאם למשקל הנישא. ישנם ארבעה מצבי נהיגה: רגיל, ספורטיבי, שטח וגרירה. כדי לעזור לנהג הותקנו מצלמות המספקות ראות של 360°. כושר ההעמסה המרבי של הטנדר הוא 900 ק"ג, 100 ק"ג מהם יכולים להיכנס לתא המטען הקדמי, במקום בו קודם ישב המנוע. כושר הגרירה המרבי של הטנדר החשמלי – 4,5 טון.

יחידת כוח

פורד F-150 לייטנינג החדש מצויד בשני מנועים חשמליים המפיקים ביחד 426 כ"ס ומומנט מרשים של 1,017Nm – זה יותר מומנט מאשר בכל גרסה אחרת של F-150. לדברי פורד, הסוללה הסטנדרטית מספקת כ-370 ק"מ של טווח בין טעינות, זהו מספר גדול יחסית לטנדר כה כבד. בנוסף לכך, לייטנינג הוא ה-F-150 הראשון שקיבל מתלים אחוריים עצמאיים הנדרשים למיטוב פעולת המנוע האחורי, דבר שגם השפיע לטובה על התנהגות הכביש.

מוצעת גם סוללה גדולה יותר המגבירה לא רק את טווח הנסיעה (ל-480 ק"מ), אלא גם את ההספק (ל-563 כ"ס, המומנט זהה). עם סוללה כזאת לייטנינג מסוגל להאיץ ל-100 קמ"ש בממוצע תוך 4 שניות. תוצאה מדהימה! מה שעושה אותו אפילו מהיר יותר ממפלצת הבנזין F-150 ראפטור.

לייטנינג החשמלי מצויד במטען מהיר בהספק 150 קילוואט המסוגל להטעין את הסוללה של הטנדר מ-15% ל-80% תוך כ-40 דקות. אך בשביל טעינה סדירה נרדש מכשיר התקן מיוחד. עם זאת, בצורך בתחנת הטעינה יש גם יתרון: המטען העוצמתי יכול לשמש כתחנת כוח ניידת ולספק חשמל לבית שלם במשך מספר ימים ולכל סוג של מכשיר חשמלי.

הבטיחות

רמת הבטיחות של פורד F-150 לייטנינג שנת 2022 משתווה לזו של F-150 הרגיל, אבל לטנדר החשמלי יש מספר אופציות נוספות, ביניהן: בלימת חירום אוטומטית עם זיהוי הולכי רגל, התרעה על סטיה מנתיב עם תיקון סטיה, בקרת שיוט אדפטיבית עם מצב אוטונומי למחיצה.

פורד לייטנינג החשמלי או גרסת הבנזין הרגילה?
11 קולות