ההתגלמות החדשה של "החיה" המרשימה הזאת הופיעה לראשונה בשנת 2005. ההיסטוריה של הרכב הגדול, המפואר והחזק במרכב סדאן, "the banker’s hot rod", מתחילות עוד מקרייזלר 300 האגדי, אחד מהאבות הקדמונים של מכוניות השרירים. הוא קיבל מיד סטטוס של אייקון אופנה וזכה בפרסים רבים כמעט בכל קטגוריה אפשרית. ועכשיו, לאחר 18 שנים, הוחל
קרייזלר. מרכב, צורה.
AUTOBOOM

נפרדים מקרייזלר 300C. הגרסה הסופית

קרייזלר. מרכב, צורה.

ההתגלמות החדשה של "החיה" המרשימה הזאת הופיעה לראשונה בשנת 2005. ההיסטוריה של הרכב הגדול, המפואר והחזק במרכב סדאן, "the banker’s hot rod", מתחילות עוד מקרייזלר 300 האגדי, אחד מהאבות הקדמונים של מכוניות השרירים. הוא קיבל מיד סטטוס של אייקון אופנה וזכה בפרסים רבים כמעט בכל קטגוריה אפשרית. ועכשיו, לאחר 18 שנים, הוחלט להפסיק את ייצור הדגם: שנת 2023 תהפוך לאחרונה בשבילו. בתור מתנת פרידה החברה החליטה להעניק גרסה "חמושה" של קרייזלר 300C שתיוצר בכמות של 2,200 יחידות, 2,000 מהן מיועדות לארה"ב, ו-200 לקנדה. המכירה תתחיל באביב שנת 2023, המחיר ההתחלתי הוא 55 אלף דולר. בשוק הישראלי קרייזלר 300C דור 2 חדש עולה החל מ-332,000 ₪ (נתונים לשנת 2022).

בשווקי החוץ משתמשים באינדקס 300C כברירת מחדל, גם בישראל הקרייזלר הזה מוכר דווקא בשם הזה. אבל באמריקה הוא ניתן רק לגרסאות החזקות ביותר עם מנוע V8 בנפח 2,7 ליטר. בשנת 2020 קרייזלר נטשה את האינדקס 300C ומאז דגמים במרכב סדאן עם מנוע 5,7 ליטר נקראים קרייזלר 300S.

מעניין

הגרסה הסופית

קרייזלר 300 °C שנת 2023 החדש הוא למעשה תחייתה של גרסת SRT הבכירה, עם מנוע אטמוספרי V8 חזק בנפח 6,4 ליטר. קרייזלר הפסיקה לייצור דגמים כאלה בשביל השוק הפנימי עוד בשנת 2014, אולם עבור שווקים חיצוניים (דוגמת אוסטרליה) גרסת SRT יוצרה עד שנת 2019.

עיצוב חיצוני

בין השינויים החיצוניים בקרייזלר 300C שנת 2023: גריל שחור המעוטר בלוגו אדום-לבן-כחול חדש בפינה השמאלית העליונה, הופיעו מסגרות שחורות מסביב לפנסים הקדמיים והאחוריים. רכבי גרסת הפרידה יגיעו בשלושה צבעי מרכב: שחור, אדום ולבן. בנוסף לכך, הדגם יקבל ג'נטים מחושלים בקוטר 20 אינץ' וקליפרים עם ארבע בוכנות של ברמבו. ניתן יהיה להגדיר את צליל המנוע.

חלל פנימי

המושבים מרופדים בעור שחור עם קווי תפירה כסופים. על המושבים הקדמיים נמצא הסמל המקורי עם שם הדגם. הגימור של תא הנוסעים כולל תוספות דמויות-קרבון. הגרסה הסופית של הדגם ה"חמוש" תקבל מפרט אבזור עשיר: חימום ואוורור של המושבים הקדמיים, הגה עם חימום, מערכת שמע Harman/Kardon עם 19 רמקולים, גג פנורמי ועוד.

יחידת כוח ושאסי

קרייזלר. מנוע.

אבל הדבר המעניין ביותר מסתתר מתחת למכסה המנוע. קרייזלר 300C מצויד בגרסה העוצמתית ביותר של המנוע בנפח 6,4 ליטר שמפיקה 492 כ"ס ו-644Nm, זהו שיא בשביל המותג קרייזלר. דגם הסדאן יקבל תיבת 8 הילוכים אוטומטית והנעה אחורית עם דיפרנציאל ננעל עצמאית. המהירות המרבית עומדת על 257 כ"ס, ההאצה ל-100 קמ"ש תיקח 4,3 שניות בלבד. בין המאפיינים הנוספים: בלמי ברמו עם קליפרים 4 בוכנות בסרן הקדמי ומתלים אדפטיביים.

לאחר שסנופ דוג ראה את קרייזלר 300C בפרסומת, הוא התקשר למנכ"ל של קרייזלר, דיטר זטשה והתחנן בפניו שימכור לו אותו מיד. ברק אובמה גם רכש לעצמו אחד, די שחצני אבל לא יקר מדי בהשוואה לנשיא. הבריטים המנומסים קראו לקרייזלר 300C "בנטלי לעניים" ואחר כך קנו את כל הרכבים, בעוד שהביקוש היה עד כדי כך גבוה שנגרם מחסור באירופה. אבל בצורה המדויקת ביותר תיארו אותו ב-Top Gear: "משהו מיוחד, קצת בסגנון הקיטשי של קשיחות גנגסטרית".

מעניין
חבל להיפרד מרכב זה?
16 קולות