השם "FAW" מתפרש כ-First Automotive Works, או "מפעל הרכב הראשון". זהו מותג הרכב הראשון בהיסטוריה של סין שנוסד ב-15 ביולי 1953 ומייצר כלי רכב מאז שנת 1958. הקמת מפעל הרכב הראשון ברפובליקה העממית של סין סימנה את תחילת ההתפתחות של תעשיית הרכב במדינה. דווקא FAW יצרה את המשאית הסינית הראשונה ואת מכונית הנוסעים הסיני
FAW logo
AUTOBOOM

FAW. מפעל הרכב הראשון של סין

FAW logo

השם "FAW" מתפרש כ-First Automotive Works, או "מפעל הרכב הראשון". זהו מותג הרכב הראשון בהיסטוריה של סין שנוסד ב-15 ביולי 1953 ומייצר כלי רכב מאז שנת 1958. הקמת מפעל הרכב הראשון ברפובליקה העממית של סין סימנה את תחילת ההתפתחות של תעשיית הרכב במדינה. דווקא FAW יצרה את המשאית הסינית הראשונה ואת מכונית הנוסעים הסינית הראשונה. בשנת 1958 מותג הרכב הראשון בסין הציג את מכונית הנוסעים Hongqi, המותג הזה מיוצג כיום בישראל על-ידי קרוסאובר הפאר החשמלי הונגצ'י E-HS9

FAW Corporation owns 28 subsidiaries with one hundred percent control of shares
28 חברות בנות נמצאות בבעלות מלאה של התאגיד, בנוסף לכך, 18 חברות בנות נמצאות בבעלות חלקית עם נתח של יותר מ-50%, כולל FAW Jiefang Automobile, Tianjin FAW Xiali Automobile, FAW Volkswagen Automobile, FAW Toyota motor.

נכון להיון חברת FAW תופסת עמדה מובילה בתעשיית הרכב של סין. המוצרים העיקריים שלה הם מכוניות, אוטובוסים, משאיות קלות, בינוניות וכבדות וחלקי רכב. התאגיד מחזיק ב-28 חברות בנות עם בעלות מלאה, בנוסף לכך, 18 חברות בנות נמצאות בבעלות חלקית עם נתח של יותר מ-50%, כולל FAW Jiefang Automobile, Tianjin FAW Xiali Automobile, FAW Volkswagen Automobile, FAW Toyota motor. החברה מייצרת ומוכרת רכבים תחת מותגים משלה, הונגצ'י ובסטן, וכן במיזמים משותפים עם מותגים זרים כמו פולקסווגן או אאודי.

היסטוריה

מפעל הרכב הראשון של סין החל את בניית המיזם הראשון שלו בשנת 1953 בסיוע פעיל של ברית המועצות, שהייתה שותפה של סין על בסיס מפלגתי. "האח הגדול" סיפק תמיכה טכנית, כלים, ציוד ואפילו הכשרת מומחים – 39 עובדים סינים מ-FAW עברו הכשרה במפעל המשאיות של סטלין. המיזם הצעיר השיק את המוצר הראשון שלו, משאית Jiefang CA-10 על בסיס ZIS-150 הסובייטית, בשנת 1956.

המיזם הצעיר השיק את המוצר הראשון שלו, משאית Jiefang CA-10 על בסיס ZIS-150 הסובייטית, בשנת 1956.

הסמל של FAW הופיע בשנת 1964. הוא מורכב מההירוגליפים הסיניים "אחד" ו"קשור לרכב" ומתאר נץ הפורש כנפיים. הציפור המריאה גבוה: החברה שייצרה במקור משאיות מסחריות בלבד כבר בשנת 1958 החלה לייצר מכוניות נוסעים. ועוד איזה מכוניות: רכבים מפוארים בצורת מרכב סדאן תחת המותג הונגצ'י עבור האליטה המפלגתית. עד היום הלימוזינות הללו, שאליהם הצטרפו לאחרונה קרוסאוברים, מיוצרות ונמכרות בהצלחה. בשנת 1992 השם "מפעל הרכב הראשון" הוחלף ל-FAW Group Corporation. המיזם המשותף הראשון נוסד בשנת 1990 יחד עם פולקסווגן. FAW הפכה ליצרנית הרכב הסינית השנייה אחרי SAIC שרכשה שותפים מערביים, בשני המקרים מדובר ב-VW.

FAW and Volkswagen logo
המיזם המשותף הראשון נוסד בשנת 1990 יחד עם פולקסווגן.

דווקא FAW יצרה את המשאית הסינית הראשונה ואת מכונית הנוסעים הסינית הראשונה

זמן קצר לאחר מכן הגיעו גם אחרות: טויוטה, ג'נרל מוטורס וכו'. החברה התפתחה במהירות: בשנת 2008 היא ייצרה מעל 1,5 מיליון רכבים, בשנת 2009 הפכה לתאגיד הרכב הגדול ביותר וליצרנית השנייה בגודלה בסין. בשנת 2010 החברה עלתה למקום השלישי בדירוג הסיני עם היקף מכירות של 2,56 מיליון יחידות, בעוד שאחד ממוצריה, FAW Xiali, לקח מקום שביעי בין הרכבים הפופולריים ביותר בסין. נתח מכוניות הנוסעים בהיקף הייצור הכללי של החברה בשנת 2012 עמד על 64%.

FAW Xiali N7 (R008) 03.2013–17.

לייצוא יש גם היסטוריה משלו. FAW, שעסקה בעיקר במוצרים עבור השוק המקומי, החלה לייצא רכבים לחו"ל בשנת 1957 עם אצווה של שלוש משאיות מסחריות בלבד שנמכרו לאיש עסקים מירדן. כיום, רכבי המותג מיוצאים ליותר מ-80 מדינות, ביניהן ישראל, מצרים, עיראק, קניה, מקסיקו, פקיסטן, רוסיה, דרום אפריקה וכו'.

היום

ב-15 ביולי 2003 FAW חגגה בגדול 50 שנה להקמתה. לאחר מכן החלה התרחבות של שיתוף הפעולה עם טויוטה והעלייה לרמה חדשה. בשנת 2004 התקיימה פתיחתו של מפעל FAW-Volkswagen חדש, כאשר את נשיא קבוצת FAW ז'ו יאנפנג ביקרו קנצלר גרמניה גרהרד שרדר וסגן ראש ממשלת סין זנג פיאנג. זה מעיד על הסטטוס הגבוה לא רק בקנה מידה מקומי. בסופה של אותה שנה FAW הפכה ליצרנית המכוניות והמשאיות הראשונה בסין עם היקף מכירות שנתי של יותר ממיליון יחידות. ב-12 ביולי 2005 החברה התמקמה במקום ה-448 בדירוג Fortune Global 500 עם הכנסות בסך של 13,825 מיליארד דולר. ובסוף השנה הוענק לה פרס על "הישג יוצא מן הכלל בתחום תרבות היזמות הלאומית" מאת קונפדרציית המיזמים של סין (CEC) ואיגוד מנהלי המיזמים של סין (CEDA).

בשנת 2004 FAW הפכה ליצרנית המכוניות והמשאיות הראשונה בסין עם היקף מכירות שנתי של יותר ממיליון יחידות.

בשנת 2006 נוסד מיזם חדש האחראי על המכירות והשיווק של דגמי היבוא מאת Audi China. אך FAW לא שכחה את הפרויקטים שלה והציגה באוגוסט את מותג היוקרה החדש Besturn Performance. לפני הסוף של אותה שנה נחתם הסכם על שיתוף פעולה עם Valeo הצרפתית ו-Daewoo Bus Corporation הקוריאנית שעסקה בייצור אוטובוסים עירוניים. 2007 הייתה שנה מאוד סוערת: החברה נבחרה למשקיעה הראשית בכנס הלאומי ה-17 של המפלגה הקומוניסטית של סין לאחר הצגת משאית הובלה כבדה. חודש לאחר מכן הסינים הגיעו למקסיקו ופתחו שם מיזם משותף לייצור רכבים. כפי שאתם מבינים, מעמדה הגבוה של החברה והידידות שלה עם צמרת הממשל נשמרו.

כיום, היקף המכירות השנתי של FAW עולה על 3 מיליון יחידות, לחברה שייכים עשרות מותגים וחברות בנות.

Hongqi LS7 2022.

כיום, היקף המכירות השנתי של FAW עולה על 3 מיליון יחידות, לחברה שייכים עשרות מותגים וחברות בנות. ההיצע כולל דגמי סדאן זולים ולא רק, לימוזינות יוקרתיות ומגוון קרוסאוברים. בנוסף לכך, צי שלם של דגמים מסחריים, מאוטובוסים ועד כלי רכבים מיוחדים. הפיתוח והייצור של דגמים חדשים מתקיימים באופן פעיל ופורה: לא מזמן מותג הפרימיום הונגצ'י הציג את רכב השטח הגדול החדש בשם LS7. הרכב באורך 5,200 מ"מ וברוחב 2,000 מ"מ זמין בשתי גרסאות עם ארבעה או שישה מקומות ומצויד במנוע V8 בנפח 4 ליטר.

Hongqi E-HS9 2022.

ב-24 באפריל 2022, הקרוסאובר החשמלי המפואר הונגצ'י E-HS9 שהופיע לראשונה בשנת 2020, זכה בפרס על עיצוב הרכב הטוב ביותר של שנת 2021. הדגם מוצע בישראל במחיר מ-359,000 ₪ (כולל אגרת רישוי, נתונים לשנת 202) ומוצע בשתי גרסאות עם הנעה כפולה: הגרסה הבסיסית מונעת על-ידי זוג מנועים בהספק כולל של 436 כ"ס, הגרסה העוצמתית קיבלה מנוע חזק יותר בסרן האחורי המפיק 333 כ"ס. הסוללה מגיע עם 3 אפשרויות קיבולת לבחירה – 85, 99 או 120 קוט"ש ומספקת טווח נסיעה של 460, 510 ו-650 ק"מ בהתאם.

האם כבר נתקלתם בהונגצ'י E-HS9 החדש בכבישים שלנו?
13 קולות