פרארי 296 GTB – קופה בעל מנוע מרכזי, היבריד נטען, רכב סדרתי הראשון של פרארי אשר מבחינת מזג מסוגל להוות תחרות קשה לדגמים מסורתיים המצוידים במנועי V8. על פי טענות המפתחים, פרארי 296 GTB PHEV החדשה (plug-in hybrid electric vehicle) – מחזיק בשיא ביחס הספק למשקל עבור מכונית כביש סדרתית. שתי הספרות הראשונות של האינדקס בשמ
פרארי 296 GTB ‏2021. מרכב, צורה. קופה, 1 דור
AUTOBOOM

קופה ספורטיבי פרארי 296 GTB. דור ראשון (2021)

פרארי 296 GTB ‏2021. מרכב, צורה. קופה, 1 דור

פרארי 296 GTB – קופה בעל מנוע מרכזי, היבריד נטען, רכב סדרתי הראשון של פרארי אשר מבחינת מזג מסוגל להוות תחרות קשה לדגמים מסורתיים המצוידים במנועי V8. על פי טענות המפתחים, פרארי 296 GTB PHEV החדשה (plug-in hybrid electric vehicle) – מחזיק בשיא ביחס הספק למשקל עבור מכונית כביש סדרתית. שתי הספרות הראשונות של האינדקס בשמו – נפח המנוע (אולם היה אפשר לעגל 2992 ס"מ מעוקב למספר "30"), והאותיות – ראשי תיבות של Gran Turismo Berlinetta.

היצרנית מכנה את פרארי 296 GTB שנת 2021 מכונית היברידית חדשה באופן עקרוני. אך בין מתחרים פוטנציאליים ניתן לציין את מסראטי MC20 החדשה המפיקה 630 כ"ס ממנוע 3 ליטר V6 (מתוכננת גרסה חשמלית לחלוטין); McLaren Artura – דגם היברידי בעל מנוע V6 בהספק 671 כ"ס ולמבורגיני הורקאן, בינתיים עם תמסורת רגילה.

קצת היסטוריה

הכבוד של פרארי בעלת מנוע 6 צילינדרים הראשונה שייך ל- Dino 156 בדגם שנת 1957, אך זה היה רכב מרוצים, בדומה לשאר יורשיו. מכוניות ספורט עם מנוע 6 ציל' פרארי ייצרה אך ורק תחת מותג הבת Dino, וגם רק לאורך תקופה קצרה בין השנים 1967 עד 1974. בהמשך, עד אמצע שנות ה- 70 מכוניות דגמי הכביש של המותג צוידו במנועי V12, לאחר מכן הופיעו מנועי V8. דרך אגב, ה"אורווה" הספורטיבית של פרארי (קבוצת מרוצים) בשנת 1981 הייתה הראשונה שיצאה למסלול פורמולה-1 עם מכונית טורבו 6 צילינדרים. ובכן, החל משנת 2014 מנועי V6 בנפח 1,6 ליטר בכלל הפכו לסטנדרט בפורמולה-1.

חזות

פרארי 296 GTB שנת 2021/2022 נראית… מאוד בסגנון של פרארי, מבחינה זו הקוסמים האיטלקים לא הציעו שום דבר חדש, פשוט לקחו ושכללו את העיצוב המוצלח של Ferrari 250 LM שנת 1963. וזה רק לטובה – לפחות משהו נצחי קיים בעולם הזה – צללית הדוקה לקרקע, גג מלוטש, גלגלים גדולים, גריל אגרסיבי במסגור של עיניים רוגזות, כונסי אוויר עצומים בכנפיים האחוריות, ספוילרים.

דגם 296 החדש – דגם גדול מימדים – בסיס הגלגלים של רכב הספורט הוא 2,6 מטר, אורך – 4,5 מטר, רוחב – 1,9 מטר, אולם כלל לא גבוה – 1,1 מטר לגובה בלבד, אם לא תשימו לב אפשר למעוד עליו בעת ירידה מהאוטובוס. פרופיל נמוך ושפע פונקציות אווירודינמיות יוצרות כוח הצמדה של 362 ק"ג בעת מהירות של 250 קמ"ש. עם זאת, המשקל העצמי הינו בינוני למדי, 1470 ק"ג.

מרחב פנימי

תא הנוסעים של פרארי 296 GTB – מעין הכלאה של העבר וההווה, המשלבת אופציות דיגיטליות מודרניות עם אלמנטים מסורתיים. הנהג סוקר את הפרמטרים על צג דיגיטלי, הנוסע המבוהל (מדוע מבוהל – נספר בהמשך) גם מצויד בצג אינפורמטיבי בעל גישה למערכת האינפוטיינמנט.

רוב הכפתורים, כולל כפתור התנעה, הם למעשה משטחי מגע. עם זאת, בורר מצבי נהיגה – מכני חביב, ובמרכז התא "cancelletto" הקלאסי – מודול להעברת הילוכים, המעוצב בסגנון בוררי הילוכים בצורת H מתקופת האיטלו-דיסקו. יתר חלל הפנים הינו טכנולוגי ולקוני, המושבים ספורטיביים, השליטה ברכב ארגונומית – הכל נעשה למטרת נוחות ודיוק קליטת המידע בעת תנועה במהירות גבוהה.

חטיבת הכוח

למרות שפרארי 296 GTB זה עתה יצאה לאור מהאורווה, בקורות נלהבות המוניות בנוגע לחטיבת כוח ההיברידית כבר הגיעו עד לאוזניו של צדק. כעת אפילו הוא יודע שעוצמתו של ה- V6 משתווה ל- V12 Competizione, והמפתחים, בינם לבין עצמם כמובן, מכנים את GTB 296 החדש "פיקולו V12"

חטיבת הכוח מאפשרת להאיץ עד 100 קמ"ש תוך 2,9 שניות ולהשיג מהירות מרבית של 330 קמ"ש

ובכן, ה- V6 בדגם F163 הינו מנוע טורבו בנפח 2,9 ליטר, מצויד בבלוק עשוי אלומיניום בעל זווית צילינדרים של 120°, שני מגדשי טורבו IHI במשקע הבלוק ובסעפות יניקה בצידיו. למנוע הספק של 663 כ"ס ומומנט של 740Nm. חטיבת הכוח מאפשרת להאיץ עד 100 קמ"ש תוך 2,9 שניות ולהשיג מהירות מרבית של 330 קמ"ש. המנוע החמשלי מסוגל להניע את הקופה הן במקביל עם מנוע בעירה פנימית והן באופן עצמאי בעת מהירות עד 296 קמ"ש, טווח הנסיעה הוא 25 ק"מ.

בסרטון: פרארי 296 GTB 2021 שנת. קופה.

דגם 296 – פרארי הראשון בעל ארכיטקוטרת PHEV עם הנעה אחורית, המשלבת מנוע בעירה פנימית עם מנוע חשמלי MGU-K המותקן מאחורה (Motor Generator Unit, Kinetic) בהספק 122 קילוואט (167 כ"ס) ו- 315Nm של מומנט. שני המנועים חולקים מידע דרך תמסורת Transition Manager Actuator (TMA), המאפשרת לשניהם לתפקד בו-זמנית ולהפיק הספק כולל עד 830 כ"ס. המנוע החשמלי מותקן בין ה- V6 לתיבת 8 הילוכים DCT.

המכונית מצוידת במערכת בלימה אלקטרונית חדשה שאינה מחוברת מכנית לדוושות. המערכת החכמה קובעת בעצמה את מידת הרגנרציה ואת הצורך בהפעלת הבלמים. ראויה לציון גם מערכת ABS החדשה המסוגלת לעקוב לא רק אחר מהירות סחרור הגלגל, אלא גם אחר תזוזה אנכית וזווית הפנייה. המפתחים מצהירים בגאווה שממהירות של 200 קמ"ש הפרארי מגיעה לעצירה תוך 107 מטר.

באיזה דגם מן המתחרים היית בוחר/ת?
8 קולות