פרארי Monza SP – מכונית ספורט קטגוריית S בייצור מוגבל במרכב Speedster מבית מותג Ferrari האיטלקי. נמצאת בייצור משנת 2019 בתצורה חד- או דו-מושבית. למונזה SP1 חד-מקומית מושב נהג בלבד, מונזה SP2 כוללת בנוסף מושב נוסע. נכון לשנת 2020 בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור הראשון למכונית ספורט ייחודית זו.
פרארי מונזה 1SP ‏2019. מרכב, צורה. ספידסטר, 1 דור
AUTOBOOM

פרארי מונזה SP. להרגיש את עצמך נהג פורמולה-1

פרארי מונזה 1SP ‏2019. מרכב, צורה. ספידסטר, 1 דור

פרארי Monza SP – מכונית ספורט קטגוריית S בייצור מוגבל במרכב Speedster מבית מותג Ferrari האיטלקי. נמצאת בייצור משנת 2019 בתצורה חד- או דו-מושבית. למונזה SP1 חד-מקומית מושב נהג בלבד, מונזה SP2 כוללת בנוסף מושב נוסע. נכון לשנת 2020 בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור הראשון למכונית ספורט ייחודית זו.

ספידסטר פרארי מונזה SP פותחת שושלת דגמים בלעדיים עם סוס גזעי חופז. מכונית על מהמהדורה המיוחדת מצוידת בטכנולוגיות המתקדמות ביותר מעולם רכבי ספורט ושואבת השראה מדגמי שנות ה- 50 – פרארי Racing Barchetta האגדיים – Ferrari 166 MM שנת 1948, מונזה 750 ומונזה 860 של שנות ה- 50.

פרארי מונזה SP מגלמת שילוב מושלם בין אלגנטיות העבר והגישה המודרנית ליצירת מכוניות על מפוארות. מכונית העל פונה אל קטגוריית לקוחות ייעודית ואספנים. עבור בעליה לעתיד מוצע סט בגדים שעוצב במיוחד מבית מותגי Loro Piana ו- Berluti – חליפות מרוצים, טריקו, קסדה, כפפות, צעיף ונעליים שנועדו לספק את מרב הנוחות וחופש תנועה. בתוכניות לייצר 499 עותקי דגם מונזה, התמחור – בסביבות 1,6 מילון יורו.

דור ראשון

למונזה הראשונה שהורכבה על בסיס קופה פרארי 812 Superfast העניקו מרכב קרבון מקורי לחלוטין בסגנון מכוניות מרוץ של שנות ה- 50. הדלתות הקטנות נפתחות לצדדים וכלפי מעלה, וגג ושמשה – כלל חסרים. מרכב מקורי נטול גג ושמשה לא תרם במיוחד לחסכון במשקל, מה שמעיד בעקיפין על אמצעי חיזוק נוספים התומכים במרכב.

מבחוץ ומבפנים

מרכב פרארי מונזה SP מיוצר מקרבון המצוי גם בגימור חלל הפנים. מדגם 812 נותרו לוח המחוונים ופתחי המיזוג. השראתם הראשית של מעצבי מונזה SP היה בבירור עיקרון המינימליזם. בעיצובה החיצוני של המכונית – קווים נקיים וכמות מינימאלית של פתחים ועיקולים. אצל הנהג אמורה להיווצר הרגשה של מונולית העוטף את הקוקפיט. מכסה המנוע וכנפיים מעוצבים כחלק אחיד.

מאחר ואין שמשה קונבנציונאלית, המהנדסים התקינו דיפלקטור שתפקידו לתעל את זרם הרוח מעל ראשו של הנהג. בתצורה דו-מקומית מול מושב הנוסע ישנה זכוכית קטנה. עבור הספידסטרים בחרו אופן פתיחת דלתות די נדיר – הן נפתחות כלפי מעלה.

מנועים ועוצמה

מתחת למכסה המנוע מותקנת חטיבת כוח בנזין 6,5 ליטר V12 אטמוספרית בהספק מוגדל של 800-810 כ"ס. גיר – 7 הילוכים רובוטי, הנעה – אחורית. מכונית הספורט מסוגלת לזנק מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 2,9 שניות, ובכדי להשיג 200 קמ"ש לה נדרש 7,9 שניות. מהירות מרבית מוצהרת כ"מעל 300 קמ"ש" (לשם השוואה, 812 Superfast מגיעה ל- 340 קמ"ש).

אבל המספרים – לא העיקר. הרעיון של היוצרים הוא להעביר לנהג רגיל את ההרגשה של נהג פורמולה-1. אפילו שהדינאמיקה מפסידה לרכבים מהמרוצים הממלכתיים, אך הקרבה לקרקע, תא נוסעים הפתוח, תגובות מחודדות של המכונית – משחקים את התדמית הספורטיבית. הגרסה עבור שוקי אירופה תקבל אישור לכבישים ציבוריים, אולם הגרסה האמריקאית תהיה זמינה עבור מסלולי מרוץ סגורים בלבד.

מכוניות פורמולה-1, איזו מהן המגניבה ביותר?
1 קול