פרארי Monza SP – מכונית ספורט קטגוריית S בייצור מוגבל במרכב Speedster מבית מותג Ferrari האיטלקי. נמצאת בייצור משנת 2019 בתצורה חד-או דו-מושבית. למונזה SP1 חד-מקומית מושב נהג בלבד, מונזה SP2 כוללת בנוסף מושב נוסע. נכון לשנת 2020 בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור הראשון למכונית ספורט ייחודית זו.
פרארי מונזה 1SP ‏2019. מרכב, צורה. ספידסטר, 1 דור
AUTOBOOM

ספידסטר פרארי מונזה SP. דור 1 (2019)

פרארי מונזה 1SP ‏2019. מרכב, צורה. ספידסטר, 1 דור

פרארי Monza SP – מכונית ספורט קטגוריית S בייצור מוגבל במרכב Speedster מבית מותג Ferrari האיטלקי. נמצאת בייצור משנת 2019 בתצורה חד-או דו-מושבית. למונזה SP1 חד-מקומית מושב נהג בלבד, מונזה SP2 כוללת בנוסף מושב נוסע. נכון לשנת 2020 בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור הראשון למכונית ספורט ייחודית זו.

מימדי המכונית בשנת דגם 2019/2020: 4657 מ"מ לאורך, 1996 מ"מ לרוחב, 1155 מ"מ לגובה. בסיס גלגלים – 2720 מ"מ. סגנון מרהיב ואווירת פרארי מיוחדת במינה מתמזגים היטב עם דינאמיקה יוצאת מן הכלל, עוצמה מרשימה וטכנולוגיות מתקדמות ביותר.

מבחוץ

פרארי מונזה SP מגלמת שילוב מושלם בין אלגנטיות העבר והגישה המודרנית ליצירת מכוניות על מפוארות. למונזה הראשונה העניקו מרכב קרבון מקורי לחלוטין בסגנון מכוניות מרוץ של שנות ה- 50. הדלתות הקטנות נפתחות לצדדים וכלפי מעלה, וגג ושמשה – כלל חסרים. מרכב המכונית המיוצר מסיבי פחמן מבוסס על תצורה מונוליתית בעלת פרופיל כנף אווירודינמי. מכסה מנוע ארוך וכנפיים שרירניות מעניקים לספידסטר הופעה ייחודית של מכונית מרוץ אותנטית.

בעיצובה החיצוני של המכונית – קווים נקיים וכמות מינימאלית של פתחים ועיקולים. אצל הנהג אמורה להיווצר הרגשה של מונולית העוטף את הקוקפיט. מכסה המנוע וכנפיים מעוצבים כחלק אחיד.

מאחר ואין שמשה קונבנציונאלית, המהנדסים התקינו דיפלקטור שתפקידו לתעל את זרם הרוח מעל ראש הנהג. הוא ממוקם מתחת לקו הראייה של הנהג לנוחות מרבית בזמן נהיגה במהירות גבוהה, המספקת את חוויית נהיגה המשכרת שלא ניתן להשוות לכלום. בתצורה דו-מקומית מול מושב הנוסע ישנה זכוכית קטנה.

מבפנים

עיצוב חלל הפנים של ספידסטר פרארי מונזה SP עולה בקנה אחד עם אישיותה האקסטרימלית. הכניסה לתא נוסעים הקומפקטי מתבצעת דרך דלתות הנפתחות לצדדים. הקוקפיט הקלאסי מתאפיין בארגונומיה נהדרת ומעביר באופן אופטימלי את אטמוספרת המרוצים. מונזה SP2 מצוידת בשני מושבים, מול הנוסע מותקנת שמשה מיניאטורית, ומאחורי משענת הראש התמקם פיירינג נוסף. לנוחות תורמים גם מושבים ספורטיביים בריפוד עור מנוקב והגה בעל שלושה חישורים.

מנועים ועוצמה

מתחת למכסה המנוע מותקנת חטיבת כוח בנזין 6,5 ליטר V12 אטמוספרית בהספק מוגדל של 800-810 כ"ס. גיר – 7 הילוכים רובוטי כפול מצמד, הנעה – אחורית. מכונית הספורט מסוגלת לזנק מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 2,9 שניות, ובכדי להשיג 200 קמ"ש לה נדרש 7,9 שניות. מהירות מרבית מוצהרת כ"מעל 300 קמ"ש" (לשם השוואה, 812 Superfast מגיעה ל- 340 קמ"ש).

איזו פרארי אייקונית אגדית של שנות ה- 50 הינה הכי-הכי האגדית?
2 קולות