פורד קונסול הוא רכב קלאסי של שנות ה-70 של המאה ה-20. לדגם הזה עיצוב חיצוני מחושב וברור, מרכב חזק ותא נוסעים בעיצוב רגוע. הדגם הפופולרי הזה יוצר על-ידי המותג האמריקאי Ford, אך ורק באירופה ועבור אירופה והגיע בגרסאות בעלות צורת מרכב סדאן, קופה או סטיישן 5 דלתות. הקלאסיקה היורו-אמריקאית לא הייתה מיוחדת, אבל, קונסול כדג
פורד קונסול ‏1972. מרכב, צורה. סדאן, 1 דור
AUTOBOOM

פורד קונסול. הקלאסיקה היורו-אמריקאית

פורד קונסול ‏1972. מרכב, צורה. סדאן, 1 דור

פורד קונסול הוא רכב קלאסי של שנות ה-70 של המאה ה-20. לדגם הזה עיצוב חיצוני מחושב וברור, מרכב חזק ותא נוסעים בעיצוב רגוע. הדגם הפופולרי הזה יוצר על-ידי המותג האמריקאי Ford, אך ורק באירופה ועבור אירופה והגיע בגרסאות בעלות צורת מרכב סדאן, קופה או סטיישן 5 דלתות. הקלאסיקה היורו-אמריקאית לא הייתה מיוחדת, אבל, קונסול כדגם זכה להצלחה והגיע לנפח מכירות מרשים בסך 504 מיליון יחידות רכב.

הרכב זכה להערכה של אנשים פשוטים וגם לביקוש גבוה בתחנות מוניות, במרכזים להשכרת רכב ובתחנות משטרה. בנוסף היו לרכב גרסאות לימוזינת טקסים וקרון מתים - האחרונה הייתה מבוקשת במיוחד בגלל העיצוב הקלאסי והמדויק. אפילו צריכת הדלק הגבוהה לא פגעה בפופולריות של הדגם, הפשטות והתחזוקה הזולה קיזזו את עלות הבנזין. למעשה, פורד קונסול לא הפסיק את קיומו ובשנת 1975 שינה את השם לגרנדה והמשיך לנסוע בכל רחבי אירופה הענקית.

דור ראשון

Ford Consul 1972. Coupe, 1 generation.

גרסת הדור הראשון, שהייתה גם הדור האחרון, של פורד קונסול, יוצרה בין השנים 1972 - 1976. זהו היה למעשה דגם ידוע מאוד בשם פורד גראנדה אך ברמת הגימור הפשוטה והזולה יותר. באופן מפתיע, הפשרה על מספר מרכיבים ,שבהם צוידה גרנדה, הפכה את קונסול לקל יותר ולכן למהיר יותר. מבחינת העיצוב החיצוני, ההבדל בין קונסול לבין גרנדה היה ברשת גריל שונה. העיצוב החיצוני של הרכב אופיין בשמרנות ובסולידיות, כיאה לשמו.

Ford Consul 1972. Sedan, 1 generation.

הרכב פותח במיועד ללקוחות האירופאים על ידי חטיבות Ford Britain ו-Ford of Germany והוצע ברמות הגימור Consul, ConsulL ו-ConsulGT, בגרסאות בעלות מרכב סדאן 2 או 4 דלתות, קופה 2 דלתות או סטיישן 5 דלתות. העיצוב של תא הנוסעים היה השילוב בין הסגנון אירופאי לבין המרכיבים האמריקאים המסורתיים, כמו למשל לוח המחוונים, שהיה אמריקאי לחלוטין.

Ford Consul 1972. Estate 5-door, 1 generation.

הגרסאות הבריטיות של קונסול צוידו במנועי Essex עם הספק 77, 92, 118 או 138 כ''ס. הגרסאות הגרמניות הגעיו עם מנועי Ford Taunus בעלי הספק מ-50 עד 98 כ''ס. המאפיין המרכזי של הדגם הייתה שלדה המיועדת לנסיעה בכבישים אירופאים איכותיים בלבד והיא אכן הצליחה בכך. בזמן הנסיעה בשטח מחוספס, המתלים קרסו.

מה דעתכם על העיצוב של שנות ה-70?
13 קולות