טויוטה התחילה לייצר את המכונית החיננית במרכב קופה בשנת 1970, מאז המכונית החליפה שבעה דורות. כבר מהדור הראשון החלה להיווצר התמדית האופיינית עם יחידות התאורה הכפולות וקווי המתאר שנוצרו בהשראת מכוניות השרירים האמריקאיות שצברו פופולריות באותה תקופה. הדגם הפך לפופולרי הודות למנועים בהספק שונה ולמבחר הרחב של גרסאות לכל טעם
טויוטה. סליקה תחזור בתור מכונית חשמלית
AUTOBOOM

טויוטה. סליקה תחזור בתור מכונית חשמלית

טויוטה. סליקה תחזור בתור מכונית חשמלית

טויוטה התחילה לייצר את המכונית החיננית במרכב קופה בשנת 1970, מאז המכונית החליפה שבעה דורות. כבר מהדור הראשון החלה להיווצר התמדית האופיינית עם יחידות התאורה הכפולות וקווי המתאר שנוצרו בהשראת מכוניות השרירים האמריקאיות שצברו פופולריות באותה תקופה. הדגם הפך לפופולרי הודות למנועים בהספק שונה ולמבחר הרחב של גרסאות לכל טעם, אבל בשנת 2006 ייצור הדגם הסתיים. או שרק נעצר לתקופה מסוימת? ב-2023 נודע כי סליקה תחזור בתור מכונית חשמלית!

שמועות על כך שטויוטה מתכננת להחזיר את השם המפורסם של מכונית הקופה סליקה מסתובבות כבר יותר מ-10 שנים, אבל עד כה לא הייתה שום התקדמות בנושא זה.

משעשע
טויוטה סליקה 1970. דור 1.

הדור הראשון של טויוטה סליקה התבסס על הפלטפורמה של המכונית המשפחתית קרינה עם הנעה אחורית וצויד במנועי בנפח 1,4 ו-1,6 ליטר. גרסת ה-GT הספורטיבית קיבלה מנוע 1,6 ליטר בהספק 116 כ"ס או 2 ליטר בהספק 145 כ"ס. תיבות – 4 או 5 הילוכים ידנית ו-3 הילוכים אוטומטית. המכונית נמכרה לא רק בשוק הפנימי, אלא גם יוצאה באופן אקטיבי: אחרי שש שנים היקף המכירות הגיע למיליון יחידות!

טויוטה סליקה 1977. דור 2.

הדור השני יוצר בין השנים 1977 – 1981. נפח המנועים גדל והגיע ל-2,8 ליטר בארה"ב. ההצלחה המסחרית והספורטיבית של סליקה הראשונה המשיכה גם בדור השני.

טויוטה סליקה 1981. דור 3.

הדור השלישי יצא ספורטיבי יותר: מרכב אווירודינמי, מנועי 6 צילינדרים בנפח מ-2 ליטר. וגרסאות עם מגדש טורבו אפשרו לזכות בארה"ב בפרס "Import Car of the Year" מאת חבר השופטים של מגזין Motor Trend.

טויוטה סליקה 1985. דור 4.

הדור הרביעי שיוצר בין השנים 1985 – 1989 קיבל הנעה קדמית ופנסים נשלפים.

טויוטה סליקה 1989. דור 5.

הדור החמישי הפך להתפתחות מעוגלת ומועדנת יותר של הדור הרביעי וצויד במתלי Toyota Actively Controlled Suspension. זוהי הייתה המערכת הראשונה בעולם עם ארבעה בולמי זעזועים הידרופנאומטים אלקטרוניים. בנוסף לכך, גרסת הראלי סליקה GT-Four RC ממש ריסקה את היריבים.

טויוטה סליקה 1993. דור 6.

הדור השישי של מכונית הספורט קיבלה עיצוב "ארבע עיניים" ואת הירושה של הדגמים הקודמים.

טויוטה סליקה 1999. דור 7.

הדור השביעי והסופי של סליקה העיף את העולם עם התדמית החדשה בסגנון הנועז בעל הקצוות החדים. מכונית זו יוצרה בין השנים 1999 – 2006 ונפרדה ממנועי טורבו ומערכת הנעה כפולה.

"החייה של סליקה הוא רעיון טוב. הייתי רוצה לראות את היורשת של המכונית המפורסמת בקו הדגמים הנוכחי של טויוטה".
קוג'י סאטו, נשיא טויוטה מוטור

במאי של 2023 צץ מידע לגבי ההחייה של הדגם האגדי: נשיא טויוטה החדש ויו"ר ההנהלה אקיו טויודה, הידוע במסירות שלו לספורט מוטורי, דיברו על הסיכוי להחזיר את הדגם האגדי. מנהלי טויוטה טרם חשפו פרטים על המכונית החדשה, אבל הודו שאם סליקה הפופולרית תצא שוב, זו תהיה מכונית חשמלית.

טויוטה סליקה. מרכב, צורה.
רנדר לא רשמי של טויוטה סליקה העתידית.

עם זאת, המעצבים כבר הספיקו להכין סדרת רנדרים המדגימים את העיצוב האפשרי של המכונית. החלק הקדמי של דגם הקופה בתמונה מעוצב בסגנון הדור השישי של סליקה עם פנסי חזית מפוצלים בצדדים וכן צורת כונס האוויר התחתון בפגוש. החלק האחורי מעוצב בסגנון מודרני עם פנסים בצורת C ופגוש המזכיר במידה את טויוטה סופרה האחרונה.

זוכרים את סליקה?
17 קולות