פורד טורנאו קורייר זוהי גרסת הנוסעים של דגם טרנזיט קורייר המפורסם, אך בניגוד אליו הוא משווק באירופה ולא מגיע לארה''ב. מיניוואן 5 דלתות מיועד לשימוש יומיום ומיוצר ע''י Ford of Europe משנת 2014 ועד היום. הרכב עבר מתיחת פנים בשנת 2018. הוא מיועד ל-5 נוסעים. הדגם הורכב על בסיס פורד פיאסטה, לכן יש לו יכולת שליטה מעולה
פורד טורנאו קורייר ‏2014. מרכב, צורה. קומפקט וואן, 1 דור
AUTOBOOM

פורד טורנאו קורייר. הובלה ישר ולעניין

פורד טורנאו קורייר ‏2014. מרכב, צורה. קומפקט וואן, 1 דור

פורד טורנאו קורייר זוהי גרסת הנוסעים של דגם טרנזיט קורייר המפורסם, אך בניגוד אליו הוא משווק באירופה ולא מגיע לארה''ב. מיניוואן 5 דלתות מיועד לשימוש יומיום ומיוצר ע''י Ford of Europe משנת 2014 ועד היום. הרכב עבר מתיחת פנים בשנת 2018. הוא מיועד ל-5 נוסעים. הדגם הורכב על בסיס פורד פיאסטה, לכן יש לו יכולת שליטה מעולה. כמובן, לא ברמה של רכב הספורט, אמנם טורנאו קורייר הוא בסך הכל אפשרות הובלה פשוטה ועניינית של נוסעים וכבודה שלהם מנקודה א' לנקודה ב' והוא טוב במשימה שלו.

עיצוב חיצוני

העיצוב החיצוני מייצג את הסגנון הייחודי של קבוצת Ford. אפשר לראות את טורנאו קורייר כגרסה המשוכללת ומרווחת יותר של פיאסטה: מדובר ברכב במרכב קומפקטי שמרכז בתוכו תכונות של מיניוואן וסטיישן עם גג גבוה. אחרי מתיחת פנים של שנת 2018 החלק הקדמי של הרכב הפך לבולט יותר. להבדיל בין פורד טורנאו קורייר 2018/2019 לבין הגרסה הקודמת פשוט מאוד: הפנסים הפכו לצרים יותר בהשוואה לפנסים הקודמים, הרשת העליונה קיבלה 5 פסים אופקיים במקום ארבעה, הפגוש הפך לספורטיבי יותר ופנסי ערפל ,שמובנים בו, קיבלו מסגרת רב-זוויתית יפה. באופן כללי המראה החיצוני של הרכב הפך למודרני יותר.

עיצוב פנימי

העיצוב של תא הנוסעים הוא מעט מיושן, בסגנון של פיאסטה, אך הוא נוח ועמיד במיוחד. הרכב מגיע בשתי רמות גימור: Zetec ו-Titanium. רמת Zetec הצנועה יותר אך מציגה את כל הנדרש, כולל חלונות חשמל קדמיים, מיזוג אוויר, Bluetooth, רדיו DAB, מראות מחוממות. גרסת Titanium מצוידת בנוסף במסילות גג, פנסים ומגבים אוטומטיים ומסך מגע בגודל 6 אינץ' עם ניווט לוויני.

בתא הנוסעים מרחב ענק מעל הראש גם למושבים הקדמיים וגם לשורת מושבי הנוסעים האחורית ותא מטען ענק בנפח 708 ליטר. שורת המושבים אחורית היא מושב ספסל מפוצל ביחס 60/40. מאחוריו נמצא מדף מטען מכוון בגובה שמחלק את תא המטען. הדבר מאפשר למקם חפצים כבדים וקלים בנפרד. דלתות ההזזה מקלות על העמסה מאחור.

במסגרת העדכון קיבל הדגם פאנל קדמי משוכלל עם מסך מגע מובנה גדול של מערכת המדיה Sync 3 הממותגת (רק ברמות גימור מתקדמות) בגודל 10.1 או 15.2 אינץ', עם שליטה קולית מתקדמת, עם התאמה לסמארטפון ועם מערכת ניווט משופר שמספקת מידע בזמן אמת על פקקים.

מנועים ושלדה

סוג ההנעה הוא קדמי עם מתלים מסוג מק'פרסון, מתלה אחורי הוא קורת פיתול. המרכב מכוונן לאיזון הטוב ביותר בין נוחות לבין יכולת בשליטה, תוך כדי התחשבות ביכולת ההעמסה, שזה פרמטר חשוב ברכב משפחתי עם 5 מקומות. מנוע הבסיס בגרסת הדור הראשון הוא מנוע EcoBoost בנפח 1 ליטר עם 3 צילינדרים בעל הספק בסך 100 כ''ס. בנוסף למנוע בנזין מיוצגים שני מנועי דיזל: מנוע Duratorq בנפח 1.5 ליטר בעל הספק 75 כ''ס ומנוע Duratorq בנפח 1.6 ליטר בעל הספק 95 כ''ס. כל המנועים אפשר לצייד במערכת ''סטארט-סטופ'' לטובת ההפחתה של צריכת הדלק.

לאחר מתיחת הפנים של שנת 2018 פורד טורנאו קורייר החדש קיבל יחידות כוח משוכללות. מנוע טורבו דיזל בנפח 1.6 ליטר עם 4 צילינדרים עם מערכת Common Rail הזרקת דלק בלחץ גבוה בגרסתו החזקה ביותר מוצע עם הגברת כוח לכדי 100 כ''ס. נשאר גם המנוע TDCI הקודם בנפח 1.5 ליטר בעל הספק 75 כ''ס. עבור גרסאות דיזל מוצעת חבילה בשם ''חבילת יעילות'' עם כונסי אוויר מתכווננים - היא מקצרת זמן לחימום המנוע ומפחיתה התנגדות האוויר. אפשרות נוספת היא מנוע Ecoboost בנזין בנפח 1 ליטר עם 3 צילינדרים ועם מגדש טורבו. אחרי מתיחת הפנים הפך המנוע לחסכוני יותר, הדבר התאפשר לא רק בזכות תיבת 6 הילוכים ידנית חדשה (כמו של גרסאות דיזל), אלא גם בזכות מערכת נטרול צילינדר בעומס נמוך.

האם בקניית רכב אתה שם לב לרמת המודרניות של תא הנוסעים?
7 קולות