גברתי הנאווה
ניסאן 370Z – קופה או רודסטר בן 2 דלתות ו- 2 מקומות ישיבה בעל מנוע קדמי והנעה אחורית, מיוצר מאז שנת 2009 על ידי יצרנית רכב היפנית Nissan. בישראל ובשאר העולם נמכר הדור הראשון למכונית שעברה יותר ממתיחת פנים אחת ונהנית מביקוש קטן אך יציב למדי בשל מאפייניה ומחירה הנמוך.
דור ראשון
נמצא בייצור משנת 2009 עד עתה, עבר מתיחת פנים לא פעם אחת (נתונים לשנת 2021). קופה ניסאן 370Z בעל הנעה אחורית נמכרת ביפן תחת השם «Fairlady Z» שפירושו "גברת נאווה". באותה שנה הופיעה גם גרסה פתוחה במרכב רודסטר המצוידת בגג רך בעל מנגנון חשמלי. למען הפחתת משקל המכונית חלק מדפני המרכב יוצרו מאלומיניום. הקופה מאת ניסאן, על אף אופיו, נראה מתון ואלגנטי.
מימדיה של ניסאן 370Z הם: 4250 מ"מ לאורך, 1845 מ"מ לרוחב, 1310 מ"מ לגובה, בסיס גלגלים – 2550 מ"מ, ומרווח גחון – 125 מ"מ. מרווח כגון כזה אופייני למכוניות ספורט ומספק מרכז כובד נמוך. הודות לכך המכונית אוחזת בכביש היטב ונוטה פחות להתהפך. תא המטען של 370Z לא יכול להתרברב בנפח גדול, 235 ליטר בלבד של מרווח פנוי. אך גם לא תצפו תא מטען נדיב מקופה.
המנוע של 370Z הוא V6 אטמוספרי גדול מסדרת VQ בעל מערכת תזמון שסתומים משתנה ומערכת הרמת שסתומים. למנוע נפח של 3696 סמ"ק והספק של 331 כ"ס בעת 7000 סל"ד ו- 366Nm מומנט בעת 5200 סל"ד (בגרסה עבור השוק האמריקאי אותו מנוע מפיק 337 כ"ס). תיבות הילוכים – 6 היל' ידנית או 7 היל' אוטומטית. הקופה מזנק מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 5,5 שניות ומהירותו המרבית עומדת על 250 קמ"ש. הגרסה בעלת גיר אוטומטי מאיצה ל- 100 קמ"ש לאט יותר ב- 0,3 שניות. ל- 370Z צריכת דלק של 15,4 ליטר ל- 100 ק"מ בעיר ו- 7,8 בכביש מהיר.
ניסאן 370Z נמכרת ביפן תחת השם «Fairlady Z» שפירושו "גברת נאווה".
מערך המתלים של הקופה היא, בוודאי, עצמאית לחלוטין, למבניה השתמשו בסכמות המספקות התנהגות כביש ראויה: מלפנים – עצמות עצה כפולות, מאחורה – מערך רב-חיבורי. ניסאן 370Z מצוידת באופציית Sport Package הכוללת חישוקי אלומיניום ייצוקים עם צמיגי חתך נמוך (245/40 R19 קדמיים ו- 275/35 R19 אחוריים), קליפרים 4 בוכנות קדמיים בצוותא עם צלחות בלם 355 מ"מ ו- 350,5 מ"מ מאחורה, ונוסף על כך יחידת הינע סופית בעלת דיפרנציאל מוגבל החלקה עם מצמד ויסקוזי.
חומרים איכותיים, ארגונומיה מדוקדקת ורמת נוחות מרבית – מאפייניו העיקריים של תא הנוסעים. נסיעה לכל טווח לא תצליח לאתגר את הנהג בעת רמת נוחות הגלומה במכונית זו.
מעניינת גם גרסת 370Z Nismo עם הספק מוגבר עד 350-355 כ"ס, מתלים ספורטיביים נוקשים יותר, תיבת הילוכים ידנית, מערכת בלמים בעלת ביצועים משופרים ומערכת פליטה מיוחדת. יתר על כן, ברכבי גרסת NISMO מותקנים פגושים שונים וספוילר אווירודינמי. חלל הפנים מתאפיין במושבי ספורט קלים יותר ותפרי גימור אדומים על ההגה והפאנל הקדמי. עד שנת 2015 גרסת 370Z NISMO צוידה בתיבת הילוכים ידנית בלבד. עדכון ב- 2015 הביא פרטי מרכב חדשים (פגושים, חצאיות צד), ואפשרות בחירת תיבת הילוכים אוטומטית.
מתיחת פנים 2012
המודרניזציה חלה על הקופה, הרודסטר, ועל הגרסה המשודרגת מאת סדנת NISMO. חזותית, להבדיל את דגם 370Z שנת 2012/2013 ניתן באמצעות הפגוש הקדמי עם אורות יום אנכיים, הפגוש האחורי המעודכן וג'נטים 18 אינץ' בעיצוב חדש.
נוסף על כך המכונית זכתה לשתי אפשרויות צביעת מרכב חדשות – אדום Magma Red וכחול Midnight Blue. בתור אופציה נוספה חבילת Sport המכילה ג'נטים 19 אינץ', קליפרים בצבע המרכב וכיול בולמי זעזועים נוקשה יותר. מתחת למכסה המנוע נותר אותו V6 בנפח 3,7 ליטר המפיק 332 כ"ס ופועל יחד עם גיר 6 הילוכים ידני או 7 היל' אוטומטי.
גרסת NISMO 370Z המשודרגת יכולה להשוויץ בהספק מוגבר של 350 כ"ס, בודי קיט אווירודינמי, אגזוז ספורט, כיול מתלים חדש, מערכת שמע Bose Premium Audio בעלת שני סאבוופרים, וג'נטים ייצוקים R19.
מודרניזציה שנת 2017
בסוף קיץ 2017 ניסאן שוב הציגה את קופה 370Z בגרסה מעודכנת. הדגם הוותיק עבר מספר התאמות קלות בהופעתו, זכה לחומרה חדשה ולאבזור שונה. מבחוץ הגרסה החדשה נבדלת מקודמה ביחידות תאורה מוכהות (כמו לגרסת NISMO), בידיות דלת שחורות ובפגוש אחורי שונה. על גלגליה של הדו-מושבית הופיעו ג'נטים 19 אינץ' בעיצוב מקורי. החברה החליטה לא לקרוא למיקרו-מודרניזציה זו מתיחת פנים רשמית.
החל משנת 2017 נהייתה זמינה האפשרות להזמין מערכת מולטימדיה מודרנית NissanConnect בעלת צג 7 אינץ', נגן DVD, ניווט ומצלמה אחורית. את ניסאן 370Z שנת 2017/2018 מניע אותו V6 בנפח 3,7 ליטר אשר מפיק 328 כ"ס. למנוע משודכת תיבת 6 הילוכים ידנית או 7 הילוכים אוטומטית. נוסף על כך, הגיר הידני זכה למצמד מחוזק מחברת Exedy שהופך את העברת ההילוכים לנוחה יותר.