בתערוכת IAA Mobility במינכן הוצג ה-Concept CLA Class, אב טיפוס של מרצדס CLA העתידית. מכונית הסדאן החשמלית מבוססת על הפלטפורמה המודולרית החדשה MMA בעלת מערכת חשמל 800 וולט. CLA כזאת עוד לא ראינו: הנעה אחורית במקום קדמית והמון כוכבים תלת-קודקודיים בכל מקום אפשרי.
מרצדס CLA העתידית: רכב חשמלי עם הנעה אחורית והמון כוכבים
AUTOBOOM

מרצדס CLA העתידית: רכב חשמלי עם הנעה אחורית והמון כוכבים

מרצדס CLA העתידית: רכב חשמלי עם הנעה אחורית והמון כוכבים

בתערוכת IAA Mobility במינכן הוצג ה-Concept CLA Class, אב טיפוס של מרצדס CLA העתידית. מכונית הסדאן החשמלית מבוססת על הפלטפורמה המודולרית החדשה MMA בעלת מערכת חשמל 800 וולט. CLA כזאת עוד לא ראינו: הנעה אחורית במקום קדמית והמון כוכבים תלת-קודקודיים בכל מקום אפשרי.

מרצדס A-קלאס שנת 2018. סדאן, דור 4.

הוכרז רשמית שמכונית התערוכה היא המבשרת של משפחת הדגמים החדשה שתפתח את ההיצע של מותג היוקרה. השקת הדור השלישי של מרצדס CLA צפויה להתקיים בסוף שנת 2024. המכונית תחליף את A-קלאס ו-B-קלאס שפרשו לפנסיה. לכן דווקא CLA החדשה תמלא את התפקיד של המכונית הכי נגישה של מרצדס.

מרצדס CLA שנת 2023. סדאן, דור 2.

הדור השני של מרצדס CLA הוצג בשנת 2019, אז הופיע גם המרכב בצורת קופה, הדלתות נטולות המסגרת ושפע חידושים אחרים. בתחילת שנת 2023 דגמי הסדאן והסטיישן הקומפקטיים עברו עדכון: רענון קל של העיצוב החיצוני, הרחבת מפרט האבזור ושכלול המנועים.

להזכירכם

הקונספט Concept CLA Class הוא התפתחות של אב הטיפוס Vision EQXX שהוצג בינואר 2023. המרצדס ה"זול" יתבסס על הפלטפורמה המודולרית החדשה MMA (ר"ת Mercedes Modular Architecture) בעלת מערכת חשמל 800 וולט. הסדאן החשמלית תגיעה עם הנעה אחורית או כפולה (מנוע אחד או שניים, בהתאם).

מערכת ההנעה מעוצבת כאלמנט אחיד ומכילה את המנוע החשמלי, את הממירים, את תיבת ההילוכים והאלקטרוניקה. המנוע בהספק 238 כ"ס מממש את יכולותיו דרך תיבה דו-הילוכית המגבירה את יעילות צריכת האנרגיה. ולמרות שהדגש העיקרי הוא על CLA החשמלית, יש הטוענים בתקשורת הגרמנית שיופיעו גם גרסאות עם מנוע בעירה פנימית בקו Entry Luxury.

הפלטפורמה MMA מצוידת במערכת חשמל 800 וולט, המנוע החשמלי הראשי מותקן בסרן האחורי, אבל יוצעו גם גרסאות עם הנעה כפולה הודות למנוע נוסף בסרן הקדמי.

הבהרה

גרסאות הכניסה של מכונית הייצור יקבלו סוללת ליתיום-ברזל-פוספט, בעוד הגרסאות הבכירות יגיעו עם סוללות סיליקון. הקיבולת האפקטיבית מגיעה ל-90 קוט"ש. הפיתוח המקצועי של האווירודינמיקה מבטיח צריכה ממוצעת של 12 קוט"ש בלבד ל-100 ק"מ. לפיכך, טווח הנסיעה יהיה לפחות 750 ק"מ (לפי WLTP), מטען בהספק 250 קילוואט יאפשר להוסיף כ-400 ק"מ של טווח נסיעה תוך 15 דקות.

מרצדס CLA העתידית מעוצבת בסגנון קופה 4 דלתות – שיפוע הגג הוא אלגנטי, אך כלל לא פרקטי. אורכו של הקונספט הוא 4,74 מ', רוחב 1,95 מ', כלומר, מדובר בצמיחה ניכרת במימדים. אבל ניכרת עוד יותר השאיפה ליצור רושם באמצעות שפע הכוכבים התלת-קודקודיים: הם נמצאים בכל מקום, הכמות שלהם עולה על 2,500 יחידות!

את תפקיד הפנסים הראשיים מבצעים חצי-מעגלי הלד עם כוכב באמצע, כוכבים תלת מימדיים זוהרים מפוזרים על פני כל הפאנל האטום המדמה את הגריל. החרטום והחלק האחורי מוקפים על-ידי פסי תאורה. לאב הטיפוס יש גג זכוכית וגלגלי R21. מעל השמשה הקדמית ניתן לראות לידאר המספק את המידע הדרוש למערכת הנהיגה האוטונומית ברמה 2.

מרצדס CLA. מושבים אחוריים.

שלושה מסכים גדולים משולבים לפאנל אחד (MBUX Superscreen) ותאורה אווירה בשפע – כל זה אמור לעבור בירושה לדגם הייצור. "פתחי האוורור" העגולים בצדדים הם למעשה מסכי מגע שדרכם שולטים בטמפרטורה; הפתחים האמיתיים ממוקמים מתחת ללוח אחד. למטה, במרכז, יש "חלון ראווה" קטן עם שבב ביצועים גבוהים בעל קירור מים מבית Nvidia: "הלב" של מערכת ההפעלה החדשה MB.OS.

נותר רק לחכות קצת יותר משנה ולראות איך היופי הזה יתממש במציאות!

למטה, במרכז, יש "חלון ראווה" קטן עם שבב ביצועים גבוהים בעל קירור מים מבית Nvidia: "הלב" של מערכת ההפעלה החדשה MB.OS.

בתקשורת בגרמניה מאמינים כי מחירה של מרצדס CLA העתידית יהיה לפחות 50,000 יורו, בעוד שה-CLA הנוכחית עולה היום בגרמניה החל מ-42,000 יורו.

מחיר
מה הכי אהבתם בקונספט?
15 קולות