פחות השקעה במכוניות הקטנות, יותר השקעה במפוארות. Mercedes-Benz מוותרת על A ו-B קלאס
Mercedes-Benz מוותרת על A ו-B קלאס: לפי Handelsblatt, כל משפחת A קלאס והקומפקט-ואן B קלאס יבואו אל סופם, ההיפרדות מתוכננת לשנת 2025. "פחות מכוניות קטנות, יותר מכוניות מפוארות" היא האסטרטגיה החדשה של החברה המתכוונת לעדכן את היצע הדגמים שלה על-ידי צמצום מספר המכוניות ברמת כניסה והגדלת מספר מכוניות הפאר.
נכון להיום כל הדגמים של המותג מחולקים לשלושה קטגוריות: רמת הכניסה Entry Luxury שאליה משתייכים A-Class, B-Class וכו', הרמה הבינונית Core Luxury (הכוללת את C-Class, E-Class ואת EQC ו-EQE החשמליים) והרמה הבכירה Top-End Luxury (כל מוצרי AMG ו-Maybach וכן S-Class, G-Class ו-GLS).
לפי האסטרטגיה החדשה של יצרנית הרכב, 75% מההשקעות ילכו להתפתחות קטגוריות Top-End Luxury ו-Core Luxury, בעוד שקו Entry Luxury יצומצם משבעה הדגמים הנוכחים לארבעה. בעוד שבהתחלה הדגמים יעברו מתיחת פנים ורק לאחר מכן יוסרו מההיצע. באשר לקרוסאוברים GLA ו-GLB וכן [דגם הסטיישן CLA], הם הולכים להישאר בהיצע הדגמים אך יחוו שינוי: כל הדגמים יועברו מפלטפורמת MFA לפלטפורמת MMA שפותחה במיוחד לרכבים חשמליים, אך מתאימה גם לדגמים עם מנוע בעירה פנימית שגרתי. גורלו של הסדאן A קלאס עם בסיס הגלגלים הארוך בשביל השוק הסיני עדיין לא ידוע. בסין הוא מתחרה עם ב.מ.וו סדרה 1, לכן הסדאן צפוי להישאר במכירה.
המודרניזציה של קו הדגמים האירופאי של המותג הגרמני תתחיל מהשדרוג של A קלאס ו-B קלאס, הרכבים המעודכנים כעת עוברים מבחני דרכים וקרוב לוודאי יצאו לשוק במהלך שנת 2023. שני הדגמים, סביר להניח, יעברו מתיחת פנים קלה: ישתנו יחידות התאורה והפגושים, יתרחב מפרט האבזור.
לשנת 2026 היקף המכירות של רכבי Top-End Luxury אמור לעלות ב-60% בהשוואה לשנת 2019. החברה מצפה להשיג נתון כזה, בין היתר, באמצעות מרצדס EQS החדש. יתר על כן, המותג אימת כי מתבצעות עבודות על מרצדס-מייבאך SL. בנוגע לקטגורית Core Luxury, כל הדגמים הנכללים בה יועברו לפלטפורמה החשמלית EVA2 ולאחר מכן ל-MB.EA המבטיחה. כך שהופעת הבכורה של הדור החדש ל-E קלאס מתוארכת לשנת 2023.