בהתחשב בפופולריות ההולכת והגוברת של פלח הרכבים החשמליים, התאגיד הסיני GAC הקים תת-מותג חשמלי הנקרא Aion. תחת המותג הזה חברת GAC משווקת רכבים חשמליים לא זולים ומתקדמים: כדגם הראשון הושק רכב הסדאן S עוד לפני שלוש שנים, לאחר מכן הושקו רכב הפנאי LX ו-V. הגיע תורו של הדגם הרביעי, המשפחתית Y במרכב האצ'בק. GAC איון Y החד
אייון Y ‏2021. מרכב, צורה. האצ'בק 5 דלתות, 1 דור
AUTOBOOM

GAC איון Y. טרנדי ומגוון

אייון Y ‏2021. מרכב, צורה. האצ'בק 5 דלתות, 1 דור

בהתחשב בפופולריות ההולכת והגוברת של פלח הרכבים החשמליים, התאגיד הסיני GAC הקים תת-מותג חשמלי הנקרא Aion. תחת המותג הזה חברת GAC משווקת רכבים חשמליים לא זולים ומתקדמים: כדגם הראשון הושק רכב הסדאן S עוד לפני שלוש שנים, לאחר מכן הושקו רכב הפנאי LX ו-V. הגיע תורו של הדגם הרביעי, המשפחתית Y במרכב האצ'בק. GAC איון Y החדש דומה מאוד לקונספט שלו. הוא נחשף בשנת 2020 ויצא לשוק במרץ 2021. הדגם מיועד לצעירים ומוצע עם שלושה טווחי נסיעה: 410, 500 או 600 ק"מ. נחקור את איון Y הטרנדי והמגוון.

GAC GE3 2017. SUV 5-door, 1 generation.

בישראל כבר מוצע אחד מהרכבים החשמליים של GAC, רכב הפנאי GE3. הוא הפך לרכב החשמלי הסיני הראשון שהושק בישראל בשנת 2020. המחיר שלו מתחיל ב-140,437 ₪ (כולל אגרת רישוי). ניתן להכיר אותו כאן.

עובדה מעניינת

עיצוב חיצוני

המימדים של GAC איון Y החדש הם הבאים: 4,410 מ"מ אורך, 1,870 מ"מ רוחב, 1,545 מ"מ גובה, מה שמקרב אותו לקרוסאוברים. בסיס הגלגלים הוא גדול יחסית – 2,750 מ"מ. מרווח הגחון הוא 150 מ"מ. החלק הקדמי של הרכב מזכיר את "קרובי משפחתו", אך יש לו מאפיין בולט ייחודי: אורות היום בצורת כנפיים של ציפור. דרך אגב, כברירת מחדל הדגם צויד בתאורת לד מלאה. בפנים יש לנו: פלטפורמה פשוטה המבוססת על הנעה קדמית, תמוכות מק'פרסון בסרן הקדמי, קורת פיתול מאחור. הגלגלים מגיעים בקוטר 17 או 19 אינץ', הקשתות מודגשות באמצעות תוספות חדות.

חלל פנימי ואבזור

תא הנוסעים של GAC איון Y שנת 2023/2022 קיבל עיצוב צעיר ושמח, אך חומרי הגימור שלו הם מפלח החסכוני. ההאצ'בק קיבל עיצוב דו-גוני, חלק מהמרכיבים הפנימיים הם בצבע כתום בוהק, בהתאם למרכב. הרכב מגיע עם משטח רצפה חלק, צורת ישיבה כמו במיניוואן ומרווח מול מושבי השורה האחורית. היצרן מציין שברכב ישנם שני מקומות לינה שמתקבלים לאחר פריסת המושבים הקדמיים. הפאנל הקדמי מעוטר במסך ענק של מערכת המדיה בגודל 14,6 אינץ' בכל רמות הגימור. גרסת הבסיס מגיעה עם מכשור אנלוגי, שאר רמות הגימור - עם מסך בגודל 10,25 אינץ'. סך הכל ישנן 6 רמות גימור.

הגרסה השנייה מבחינת יוקר המחיר נבדלת מגרסת הבסיס בריפוד מושבים מעור מלאכותי וכן בכוונון חשמלי של מושב הנהג. כל רמות הגימור כוללות מצלמה אחורית, חיישני חניה אחוריים, שתי כריות אוויר ומערכת שמע עם 6 רמקולים (אחת לכל הגרסאות). רמות הגימור היקרות יותר קיבלו ריפוד עור, גג פנורמי, סוללה בעלת קיבולת מוגברת, מצלמות ראות היקפית, ידיות דלת נשלפות וכו'. רמת הגימור הבכירה (במחיר 24 אלף דולר) מציעה אוורור וחימום של מושב הנהג, מערכת חניה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, פונקצית מניעת סטיה מנתיב ומערכת זיהוי פני הנהג המאפשרת לנטר את רמת העייפות שלו.

יחידות כוח

החל מדגם איון Y חברת GAC התחילה לראשונה להתקין ברכבים החשמליים שלה סוללות מתוצרת עצמית. הדגם הבסיסי מצא חן במיחד בעיני נהגי מוניות. הדגם מצויד בסוללת ליתיון-ברזל-פוספט זולה יחסית המספקת טווח נסיעה על טעינה בודדת עד 410 ק"מ (לפי מחזור NEDC). המנוע של האצ'בק כזה מפיק 136 כ"ס ו-225Nm, ההאצה מ-0 ל-50 קמ"ש לוקחת 4,1 שניות. שאר הגרסאות מצוידות בסוללות ליתיום-יון ובמנועים בהספק 184 כ"ס. גרסה בעלת סוללה בקיבולת 61,3 קוט"ש מספקת טווח נסיעה של 500 ק"מ, הגרסה הבכירה עם 76 קוט"ש מגיע ל-600 ק"מ. צריכת החשמל לאורך 100 ק"מ בעומס רגיל היא 13,8 קוט"ש בלבד.

מכונית מעניינת?
9 קולות