ג'ילי גלקסי. בטיחות בראש סדר העדיפויות
ג'ילי גלקסי L7 הוא קרוסאובר יוקרתי במימדים בינוניים עם יחידת כוח היברידית. הנציג הראשון של קו הדגמים החדש ג'ילי גלקסי, שהוצג בפברואר 2023 ונבדל מהדגמים השגרתיים של התאגיד הסיני: בטיחות, פרקטיות וחיסכון דלק בראש סדר העדיפויות. הדגם ייצא לשוק הסיני ברבעון השני של 2023. התוכניות לייצוא ייחשפו מאוחר יותר.
מתחיל מ-$29,000. בצעו הפקדה של $86 וקבלו זיכוי גדול פי עשרה מהסכום.
לפי נתוני Autohome.com קו הדגמים החדש ג'ילי גלקסי יכלול רכבים חשמליים והיברידיים יוקרתיים בטווח מחירים של 22 – 44 אלף דולר. הדגמים יבוססו על פלטפורמות שפותחו בשיתוף פעולה עם וולוו: SPA, CMA, e-CMA ו-SEA עבור רכבים חשמליים.
עיצוב חיצוני
ג'ילי גלקסי L7 ההיברידי נראה כמו רכב חשמלי: במקום גריל מותקן פאנל אטום, אבל אין לדאוג לגבי חימום יתר של המנוע מאחר וכונסי האוויר בחלק התחתון של הפגוש ליד הפנסים אחראים על קירור. לרכב יחידות תאורה עתידניות וצורות אווירודינמיות, אך ידיות הדלת הן לא מוסוות, אלא מסורתיות: ג'ילי נטשה את הידיות הנשלפות מטעמי בטיחות. מימדי המרכב: 4700×1905×1685 מ"מ. בסיס הגלגלים המכובד באורך 2,785 מ"מ מספק מרווח פנימי נדיב.
חלל פנימי
יש כפתורים פיזיים אבל רק על ההגה. תיבת ההילוכים נשלטת ממנוף מאחורי ההגה. על הפאנל הקדמי מותקנים 4 צגים: לוח מחוונים דיגיטלי בגודל "10,25, טאבלט אנכי של מערכת המולטימדיה בגודל "13,2, מסך "16,2 לנוסע הקדמי ותצוגה עילית בגודל "25,6 (אופציונלי). על מהירות העיבוד אחראי שבב Qualcomm Snapdragon 8155. מערכת ההפעלה החדשה Galaxy N-OS משפרת את פעולת האפליקציות והעוזר הקולי. לכן אפשר לא לדאוג לגבי האינטליגנציה של גלקסי L7.
יחידות כוח
יחידת הכוח ההיברידית פלאג-אין פועלת במצב טורי או מקביל: מנוע הבנזין במצב גנרטור מטעין את הסוללה בשביל המנועים החשמליים או מסובב את הגלגלים בעצמו. למנוע הטורבו 1,5 ליטר בהספק 163 כ"ס מקדם שיא של יעילות תרמית העומד על 44,26%, הוא עובד בשילוב עם מנוע חשמלי אחד ותיבת 3 הילוכים DHT Pro, ההספק הכולל הוא 390 כ"ס. האצה ל-100 קמ"ש לוקחת 6,9 שניות, מהירות מרבית – 200 קמ"ש. מערכת ההנעה היא קדמית, אך בהמשך תופיע הנעה כפולה (עם שני מנועים חשמליים בהספק כללי של 664 כ"ס).
יחידת הכוח נקראה NordThor Hi-X 8848, משמעות המספרים היא הגובה של הר האוורסט, כרמז ליכולות השיא שלה.
הסוללה תצויד במערכת הבטיחות Aegis המונעת התלקחות ספונטנית ומאריכה את חיי הסוללה ב-20%. צריכת דלק לפי הדרכון – 5,2 ליטר ל-100 ק"מ (WLTC). טווח הנסיעה עם סוללה טעונה ומיכל דלק מלא – 1,370 ק"מ (CLTC).