GMC Canyon – טנדר קומפקטי או בינוני המיוצר על ידי מותג GMC האמריקאי משנת 2003 עד היום (נכון לשנת 2021). זה פיתוח משותף של מפעלי GM באמריקה הצפונית ובברזיל בהשתתפות Isuzu. קניון מתאפיין ברמת גימור צנוע למדי, ובמספר קטן של גרסאות ועדכונים. למרות שקניון אינו+ מיוצר מחוץ לאמריקה, לו מעריצים בכל רחבי העולם, כולל ישראל.
ג'י.אם.סי קניון ‏2020. מרכב, צורה. טנדר תא כפול, 2 דור, שדרוג
AUTOBOOM

מקצוען דרכים האמריקאי

ג'י.אם.סי קניון ‏2020. מרכב, צורה. טנדר תא כפול, 2 דור, שדרוג

GMC Canyon – טנדר קומפקטי או בינוני המיוצר על ידי מותג GMC האמריקאי משנת 2003 עד היום (נכון לשנת 2021). זה פיתוח משותף של מפעלי GM באמריקה הצפונית ובברזיל בהשתתפות Isuzu. קניון מתאפיין ברמת גימור צנוע למדי, ובמספר קטן של גרסאות ועדכונים. למרות שקניון אינו+ מיוצר מחוץ לאמריקה, לו מעריצים בכל רחבי העולם, כולל ישראל.

דור ראשון

יוצר בין השנים 2003 ל- 2012. הדור הראשון של קניון הוצג בגרסאות הנעה אחורית או כפולה עם קבינת 2 דלתות סטנדרטית, קבינה מוארכת וקבינת 4 דלתות עבור נוסעים נוספים, ועם תיבת הילוכים ידנית או אוטומטית.

המנוע הבסיסי של קניון – LK5 I4 בנפח 2,8 ליטר בהספק 175 כ"ס – ברמת גימור הבסיסית. בתור אופציה זמין 3,5 I5 עוצמתי יותר בהספק 220 כ"ס. סך הכל היצע המנועים של קניון כולל 10 דגמים.

לדור הראשון של קניון היו מספר גרסאות שונות, למשל, "ספורטיבית" ZQ8 בעלת גלגלי R17 וכנפיים נמוכות, או גרסה מתקדמת עוד יותר עם פגושים משוכללים, כנפיים מורחבות, פנסים ספורטיביים וגלגלי R18.

בשנת 2007 הדור הראשון של קניון עבר מתיחת פנים. עבור הטנדר פותחו המנועים הבאים: 2,9 ליטר LLV I4 בהספק 185 כ"ס ו- 3,7 ליטר LLR I5 בהספק 242 כ"ס. מבחינת עיצוב קניון התחיל להזכיר את קרוב משפחתו המפורסם שברולט TrailBlazer.

מתיחת פנים השנייה התקיימה ב- 2009 – הוסף מנוע עוצמתי יותר 5,3 ליטר LH8 V8 בהספק 300 כ"ס. בין חידושים אחרים – חישוקי סגסוגת קלה ברמת גימור הבסיסית, גלגלי 16,17 או 18 אינץ' בהתאם לגרסה. הפרוגרס הביא עמו לתא הנוסעים מערכת דיבורית בלוטות.

קניון, בדומה לגרסאות שברולט ואיסוזו המקבילות, מבוסס על הפלטפורמה הטכנולוגית GMT355 הקשורה לפלטפורמת GMT 345 שמשמשת בסיס ל- Hummer H3.

בטיחות הקניון – לא הצד החזק שלו. במבחן על התנגשות חזיתית מאת הרשות לבטיחות בדרכים GMC קניון ושברולט קיבלו ציון "טוב", אולם תא הנוסעים קיבל ציון "בינוני", ובמבחן התנגשות צידית הקבינה בכלל קיבלה ציון גרוע. ווילונות בטיחות נוספו רק בגרסאות היקרות של קניון בשנת 2010, וכריות אוויר צדדיות לא הופיעו מעולם.

דרך אגב, קניון, בדומה לגרסאות שברולט ואיסוזו המקבילות, מבוסס על הפלטפורמה הטכנולוגית GMT355 הקשורה לפלטפורמת GMT 345 שמשמשת בסיס ל- Hummer H3.

דור שני

נמצא בייצור משנת 2011 עד עתה, עבר מתיחת פנים פעמיים – 2014/2015 ו- 2020 (נתונים ל- 2021). הדור השני של קניון נחשף יחד עם שברולט קולוראדו בתצוגת רכב בבנגקוק בשנת 2011. אלו הם גרסאות עם קבינת 2 דלתות או קבינה כפולה, עם הנעה אחורית או כפולה.

גרסת קניון הבסיסית מצוידת במנוע 2,5 ליטר בנזין (203 כ"ס), כמו כן זמין טורבו-דיזל 2,8 ליטר בהספק 184 כ"ס ו- V6 בנזין 3,6 ליטר בעל הזרקה ישירה בהספק 313 כ"ס. קניון מצויד בתיבות אוטומטיות בלבד, אך בהתאם לגרסה – 6 או 8 הילוכים.

GMC קניון לאחר מתיחת פנים הוצג בתצוגת רכב צפון-אמריקאית הבינלאומית בדטרויט בשנת 2014, ולמכירה המונית הושק ב- 2015.

גרסאות שנת 2015

רמת גימור הבסיסית של קניון לאחר עדכון שיוצרה בין השנים 2015-2020 כללה:

  • מנוע 4 ציל' בנזין EcoTec Inline (I4) בהספק 175 כ"ס
  • תיבת 6 הילוכים אוטומטית
  • חישוקי פלדה R16

WT: טנדר עבודה: חבילה בסיסית ואבזור חדש נוסף – מסך מגע 7 אינץ' צבעוני, חישוקי סגסוגת אלומיניום R16, גיר אוטומטי ומנוע V6 בנפח 3,6 ליטר.

LT: "רמה בינונית": הפופולארי ביותר, החבילה הבסיסית יחד עם חישוקי סגסוגת אלומיניום R17, מסך מגע 8 אינץ' צבעוני, אפשרות חיבור לרשת Wi-Fi 4G. בגרסה זו הופיעה אפשרות להתקין מנוע 2,8 ליטר 4 ציל' פרוגרסיבי Duramax Inline (I4) בעל מגדש, אופציית התנעה ממרחק, מצלמות אחוריות וכו'.

Z71: גרסת-פרימיום: נבדלת מרמת גימור הבסיסית בגימור פנים וחוץ איכותיים יותר ובתכונות שטח – מתלים גבוהים ב- 4 ס"מ משאר הקניונים, מפשק גלגלים מורחב ב- 6 ס"מ, צמיגים מיוחדים וג'נטים מסגסוגת אלומיניום, לוחות אלומיניום הגנתיות לרדיאטור, עוקת שמן ודיפרנציאל קדמי, נעילת דיפרנציאל קדמי ואחורי ועוד.

בשנת 2020 קניון עבר עדכון נוסף. הרכבים, בהתאם לרמת הגימור, זכו לגימור פנים יוקרתי בהרבה, אופציות לנהיגת שטח, מערכות אלקטרוניות נוספות, לדוגמה, סיוע בעת ירידה במדרון, מערכת הנעה כפולה בעלת דיפרנציאל ננעל עצמאית ומנועים נוספים – בנזין 3,6 ליטר V6 (313 כ"ס) בצמד עם גיר אוטומטי 8 הילוכים, וטורבו-דיזל 2,8 ליטר 4 ציל' Duramax (184 כ"ס) עם גיר אוטומטי 6 הילוכים.

מתיחת הפנים הבאה של קניון צפויה להתקיים בשנת 2021, כאשר הדור השלישי ייחשף בשנת 2023 או 2024.

עד כמה חשוב העיצוב בטנדר?
אף אחד לא הצביע