GMC קניון – טנדר קומפקטי או בינוני המיוצר על ידי מותג GMC האמריקאי משנת 2003 עד היום (נכון לשנת 2021). זה פיתוח משותף של מפעלי GM באמריקה הצפונית ובברזיל בהשתתפות Isuzu. קניון מתאפיין ברמת גימור צנועה למדי, ובכמות קטנה יחסית של גרסאות ועדכונים. למרות שקניון אינו מיוצר מחוץ לאמריקה, לו מעריצים בכל רחבי העולם, כול
ג'י.אם.סי קניון ‏2020. מרכב, צורה. טנדר תא כפול, 2 דור, שדרוג
AUTOBOOM

טנדר GMC קניון דנאלי. דור 2 מתיחת פנים (2020)

ג'י.אם.סי קניון ‏2020. מרכב, צורה. טנדר תא כפול, 2 דור, שדרוג

GMC קניון – טנדר קומפקטי או בינוני המיוצר על ידי מותג GMC האמריקאי משנת 2003 עד היום (נכון לשנת 2021). זה פיתוח משותף של מפעלי GM באמריקה הצפונית ובברזיל בהשתתפות Isuzu. קניון מתאפיין ברמת גימור צנועה למדי, ובכמות קטנה יחסית של גרסאות ועדכונים. למרות שקניון אינו מיוצר מחוץ לאמריקה, לו מעריצים בכל רחבי העולם, כולל ישראל.

גרסת מתיחת הפנים של GMC קניון דנאלי שנת 2020 – רכב בעל הנעה אחורית או כפולה קטגוריית "K4" – טנדר עם שאסי שטחי. הופעת הבכורה של הרכב התקיימה ב- 12 בינואר 2020 בוייל (קולוראדו, ארה"ב). גרסת דנאלי נוצרה על מנת להוות תחרות במאבק עם מותגים יפנים ואמריקאים נועזים אחרים בפלח שוק האטרקטיבי במיוחד.

כבר לא "בסדר"

קניון פותח בתור טנדר בינוני, אולם השוק דרש הגדלת מימדים, ולכן דנאלי שנת 2020 – כבר רכב גדול למדי באורך 5,7 מטר. רוחב ארגז המטען בין הכנפיים מגיע ל- 1128 מ"מ, אורך הכולל של הארגז – 1428 מ"מ.

יתר על כן, זו משאית כוחנית, המסוגלת לגרור עד 3715 ק"ג, מה שגדול ב- 226 ק"ג מהמתחרה הקרוב טויוטה Tacoma. מבחינה זו דנאלי – המוביל בסגמנט. לטנדר כושר העמסה של 630 ק"ג, בערך כמו למתחרה חשוב אחר של דנאלי – הונדה Ridgeline.

הדגם מוצע בגרסת ארבע דלתות בלבד Crew Cab (5395 ו- 1567 מ"מ) ו- Crew Cab מוארך (5705 ו- 1880 מ"מ).

למרות העובדה ש- GMC קניון דנאלי שנת 2020 – גרסת נוחות מוגברת בכירה, הטנדר עדיין נשאר טנדר, רכב עבודה. ולכן, מלבד מרכב מרווח, הקבינה כוללת מושבים אחוריים מתקפלים המרחיבים את הנפח עבור מטען. בתא הנוסעים יש נפח נדיב עבור אחסון חפצים, בין היתר מתחת למושבים האחוריים.

המנוע הבסיסי עבור דנאלי הוא 3,6 ליטר V6 אטמוספרי בהספק 308 כ"ס. בתור אלטרנטיבה למנוע הבנזין מוצע טורבו דיזל 2,8 ליטר Duramax בהספק 181 כ"ס. למנוע העוצמתי ביותר משודכת תיבת 8 הילוכים אוטומטית, ליתר המנועים – 6 הילוכים.

גרסת All Terrain

GMC השיקה גם גרסת שטח – דנאלי AT4 – בעלת פונקציות ואבזור נוסף. חזותית AT4 נבדל משאר הדגמים בגריל שחור גדול ובעיני גרירה אדומות.

רכב השטח מצויד בגלגלי 31 אינץ', בהנעה כפולה עם הילוך כוח ונעילת דיפרנציאל אחורי, במתלים מתקדמים יותר ובעוזר אלקטרוני לירידה במדרון.

עיצוב ואופציות

עיצובו של GMC קניון דנאלי 2020/2021 לא עבר שינויים מהותיים, מאחר ועוד לא הספיק להתיישן מ- 2017, ובכל אופן הופיע גריל מאסיבי יותר, פגוש קדמי חדש וחישוקי 20 אינץ' ברמת גימור הבסיסית.

אולם שינויים גדולים בהרבה חלו במרכב ובתא הנוסעים של הטנדר. המרכב מצופה כרום כולו, ותא הנוסעים זכה לעיצוב בצבע "שוקולד" עם עיטורים מאלומיניום ועץ טבעי.

ברמת גימור הבסיסית ברכב מותקן צג 7 אינץ' של מערכת המולטימדיה השקוע לתוך הפאנל הקדמי, לו תמיכת אפל קארפליי ואנדרויד אוטו, בתור אופציה – גרסת 8 אינץ' עם ניווט.

ברמת גימור דנאלי כמו כן ישנם מיגון גחון מתכתי, מערכת פליטה מתקדמת, מושבים חשמליים עבור הנהג והנוסע הקדמי עם חימום ואוורור, חימום הגה, נקודת גישה וויי-פיי, טעינה אלחוטית, מצלמה אחורית עם זווית רחבה, חיישני חנייה אחוריים, מערכת התרעה על תאונה אפשרית ובקרת סטייה מנתיב. ברמת גימור הבסיסית – מערכת אינפוטיינמנט חדשה מאת GMC עם ממשק אינטואיטיבי.

בטיחות

HNTSA העניקו לקניון דנאלי 2020/2021 ארבעה כוכבים מתוך חמישה, IIHS נתנו לו ציון "טוב". חבילת הבטיחות בתא הנוסעים כוללת כריות אוויר קדמיות כפולות, כריות צדדיות עבור הנוסעים מלפנים ומאחור.

על כביש מהיר את הבטיחות מספקים מצלמה אחורית, מערכת התרעת סטייה מנתיב, התרעת התנגשות חזיתית וחיישני חנייה אחוריים.

טנדר — רכב עבודה, האם הוא צריך להיות מפואר — דעתכם?
8 קולות