טנדר GMC סיירה. דור 4 (2018)
הדור הרביעי של GMC סיירה הוצג בדטרויט ב- 1 למרץ 2018 בתור גרסה יותר יקרה ומבחינות מסוימות מתקדמת לדגם המקביל שברולט סילברדו 1500. יש לציין כי במקורות רבים דור זה מופיע כחמישי בשל העובדה שסיירה מתעדכנת במקביל עם סילברדו, ולעתים קרובות ספירת הדורות הולכת לפי הדגם של שברולט. אולם הייצור של סיירה התחיל מוקדם יותר, ובפועל, הדור הרביעי של סיירה – באמת חמישי.
מבחוץ ומבפנים
לטנדר סיירה בדגם שנת 2018 בגרסאות שונות בסיס גלגלים בגודל 3023 עד 4242 מ"מ, אורך פלטפורמת מטען 1761-2383 מ"מ, רוחב – 1296 מ"מ, גובה דפנים – 536 מ"מ, מרווח גחון – מעל 20 מ"מ. לדגם 1500 הבסיסי כושר העמסה של 800 עד 950 ק"ג וכושר גרירה בסביבות 5,4 טון (תלוי בגרסה).
טנדר סיירה החדש הינו הראשון בסגמנט הטנדרים שזכה לפנים מרכב העשוי מסיבי פחמן, מה שהפך אותו לחזק וקל ככל האפשר. החלק החיצון של המרכב מיוצר מסגסוגת פלדה עמידה יותר מאשר בדור הקודם.
בתור מאפיין ייחודי בסיירה שנת 2018/2019 אפשר לציין דלת אחורית רב-תכליתית MultiPro המסוגלת להיכנס לשישה מצבים – מלבד לפתוח/לסגור הסטנדרטי, את מחציתה העליונה ניתן לקפל בכדי להוביל חפצים ארוכים, החלק התחתון מסוגל להפוך למדרגה שתעזור לטפס פנימה. ובנוסף, ניתן להציב את הדלת בתור שולחן, לעבודה או ולפנאי.
סיירה הינו הראשון בקטגוריית טנדרים עצומים אשר קיבל מסך תצוגה עילית צבעוני בגודל 5×18 ס"מ, המשדר את הנתונים העיקריים על גבי השמשה מול הנהג. לראשונה הותקנה גם מראת פנים בעלת מצלמת HD. כבר ברמת גימור הבסיסית זמין מבחר רחב של אופציות מולטימדיה – מערכות אפל קארפליי ואנדרויד אוטו, דיבורית בלוטוס, הזרמת שמע אלחוטית A2DP.
מתוך אופציות שימושיות ביותר – חלונות ונעילת דלתות חשמליים, מזגן, ניווט GPS, ווי-פיי, חימום ואוורור מושבים, חימום הגה, מערכות סיוע לנהג בעת נהיגה טכנולוגיות במיוחד ושפע פונקציות אחרות. הטנדר צויד בספקטרום המלא של מערכות בטיחות הסטנדרטיות עבור רכבים מודרניים: מניעת התנגשות, זיהוי הולכי רגל, מצלמות 360° וכו'.
מנועים ושאסי
חטיבות הכוח של סיירה דור 4 – גרסאות משוכללות של מנועי בנזין EcoTec3 V8 בנפח 5,3 או 6,2 ליטר, מנוע טורבו דיזל I6 Duramax מעודכן בנפח 3,0 ליטר. והמנוע הבסיסי הינו 4,3 ליטר V6 בהספק 285 כ"ס הפועל בצוותא עם תיבת 6 הילוכים אוטומטית.
כעת בסדרת המנועים זמין מנוע טורבו 4 צילינדרים חדש בנפח 2,7 ליטר המפיק 310 כ"ס, אליו מצטרפת תיבת 8 היל' אוטומטית. ישנם שני מנועי V8 נוספים – 5,3 ליטר בהספק 355 כ"ס עם תיבת 6 או 8 היל' אוטומטית ו- 6,2 ליטר עם תיבת 10 היל' אוטומטית המפיק 420 כ"ס.
מתלים קדמיים – עצמות עצה כפולות עצמאיות, אחוריים – סרן חי עם קפיצי עלים המספקים את כושר העמסה הנחוץ. הבסיס של סיירה – שלדת סולם חזקה במיוחד מפלדה המאפשרת להוביל נגרר במשקל עד 13,6 טון, לעומת הדור הקודם שסיפק כושר גרירה מרבי של 10,6 טון.
GMC Sierra HD
גרסת HD הכבדה של סיירה (2500HD ו- 3500HD) התרחבה והתארכה בבסיס הגלגלים, גבהה, והתרווחה מבפנים הודות להגדלת הרווח בין המושבים ב- 76 מ"מ. במקביל, רצפת פלטפורמת המטען הונמכה ב- 25 מ"מ כדי להקל העמסה.
בטנדרים כבדים, וכן בבסיסיים, סיפקו אפשרות התקנת דלת אחורית MultiPro בעלת מקטע מתקפל. כל יחידות תאורה החיצוניות בדור החמישי לגרסאות הכבדות של סיירה הפכו ללדים, כולל פנסי חנייה על הקבינה.
עיצוב הפנים של סיירה HD שנת 2019/2020 – רגיל, אולם HD הינו בין טנדרים כבדים הראשונים שצוידו במסך תצוגה עילית 15 אינץ', במראה פנימית עם מצב צג המשדרת את התמונה ממצלמה אחורית ומחליפה לחלוטין את ההשתקפות השגרתית. מערכת ProGrade Trailering אופציונאלית מאפשרת לחבר למערך מדיה עד 15 מצלמות חיצוניות להובלת נגררים גדולים.
עבור הדור הרביעי של סיירה HD שוכלל מנוע טורבו-דיזל Duramax V8 בנפח 6,6 ליטר, הוא נהיה חסכוני יותר, אך שמר על עוצמתו של 451 כ"ס. את תיבת 6 הילוכים האוטומטית החליפה תיבת 10 הילוכים במטרת צמצום צרכת הדלק כמו כן. למרות שטנדר HD ואף בגרסתו הבסיסית עמיד וחזק להפליא, עבורו פיתחו בנוסף חבילת אופציות שטח נוספות הכוללת מתלים מחוזקים, צמיגים משוכללים, דיפרנציאל אחורי ננעל, מצבים נוספים במערכות העזר.
השורה התחתונה
הדור האחרון של GMC סיירה ו"אחיו" שברולט סילברדו – אחד מדגמי General Motors הפופולאריים ביותר. בין יתרונות של טנדרים אלו – מגוון רחב מאוד של גרסאות ותצורות מרכב, נוכחות של גרסאות מופשטות, בינוניות, יקרות ומפוארות בהיצע. מעניין שרוכשי סיירה לעתים קרובות יותר אינם בוחרים את גרסת HD העוצמתית ביותר, אלא את גרסת היוקרה Denali בדגם 1500 הבסיסי – סילברדו אינו מציע דגם כה מפואר.