דגם חדש ומעניין נוסף שהוצג בתערוכת הניידות של יפן בטוקיו, הנערכת בסוף אוקטובר – גלגולו החדש של הונדה פרלוד האגדית. מכונית הספורט שקמה לתחייה היא מעין "אקדמה לדגמי הונדה העתידיים", כך הצהיר מנכ"ל החברה, טושיהירו מיבה.
הונדה פרלוד: אקדמה לדגמים העתידיים של הונדה
AUTOBOOM

הונדה פרלוד: אקדמה לדגמים העתידיים של הונדה

הונדה פרלוד: אקדמה לדגמים העתידיים של הונדה

דגם חדש ומעניין נוסף שהוצג בתערוכת הניידות של יפן בטוקיו, הנערכת בסוף אוקטובר – גלגולו החדש של הונדה פרלוד האגדית. מכונית הספורט שקמה לתחייה היא מעין "אקדמה לדגמי הונדה העתידיים", כך הצהיר מנכ"ל החברה, טושיהירו מיבה.

הונדה פרלוד שנת 1996. קופה, דור 5.

בסתיו 2022 נודעו התוכניות להחיות את מכונית הקופה הספורטיבית האייקונית פרלוד בצורה כזו או אחרת. אז טענו אינסיידרים שעד 2028 החברה היפנית תשיק מכונית ספורט תחת שם זה. הונדה פרלוד המקורית יוצרה בין השנים 1978 – 2001. מכונית הספורט עם הנעה קדמית צוידה רק במנועי בנזין, החזק שביניהם הפיק 217 כ"ס. בנוסף לכך, זהו הדגם הראשון של הונדה בעל סאנרוף.

פרלוד הנוכחית, או ליתר דיוק, אב הטיפוס שלה, נראית כמעט מוכנה לייצור המוני.

הונדה. מרכב, צורה.

הקופה זכתה לעיצוב רגוע למדי בסגנון העדכני של המותג, ללא פרטים "אופנתיים": מראות צד רגילות (ולא מצלמות, כמקובל בקונספטים), ג'נטים R20 עם קליפרים כחולים (לא אדומים!). דגש כחול עדין ניכר גם על הפגוש הקדמי. ייתכן שזהו רמז לאופי החשמלי של הפרלוד. החלונות מוחשכים לחלוטין, כנראה מסתירים את תא הנוסעים מעיניים סקרניות.

הונדה. מרכב, צורה.

מכונית הספורט קיבלה מכסה מנוע ארוך, אורות יום בצורת בומרנגים, מתחתיהם – הפנסים הראשיים ופס זוהר המחבר ביניהם. בחלק התחתון של הפגוש הקדמי משולב כונס אוויר, הפנסים האחוריים מעוצבים כפס דק יחיד העובר לכל רוחב החלק האחורי. אב הטיפוס קיבל ידיות דלת נשלפות, גג משופע שחור ובתי מראות ומסגור חלונות הצד באותו הצבע.

הונדה. מרכב, צורה.

לא נחשפו כמעט שום פרטים טכניים, פרט לכך שהפרלוד החדשה "נועדה לשלב חשמול והנאה מנהיגה". ייתכן שמדובר במערכת הנעה חשמלית לחלוטין.

הונדה. מרכב, צורה.

מנכ"ל הונדה טושיהירו מיבה שיתף כמה הערות מעניינות לאחר הצגת הפרלוד. הוא הדגיש את המסירות של החברה לדגמים ספורטיביים, והכריז כי הקונספט הוא "מבשר הדגם העתידי שלנו, שיירש את השמחה מנהיגה בעתיד מחושמל לחלוטין ויגלם את החשיבה הספורטיבית הבלתי משתנה של הונדה". לדבריו, החברה כבר עובדת על הדגם, ויש לקחת את הרעיון כרמז חד-משמעי לרצינות כוונותיה של הונדה.

הונדה מתכננת לנטוש לחלוטין את מנועי הבעירה הפנימית עד שנת 2040

תוכניות

בעיית המשאבים המוגבלים הייתה אחד הנושאים המרכזיים באקספוזיציה של הונדה בתערוכת הניידות של יפן 2023, הנערכת בטוקיו בין ה-26 באוקטובר ל-5 בנובמבר. לכן דווקא שם תתקיים הופעת הבכורה של שלוש מכוניות חשמליות חדשות מאת החברה היפנית.

מה דעתכם על תחיית הפרלוד האייקונית?
13 קולות