ביואיק חשמלי לסין
המיזם המשותף של התאגיד הסיני SAIC ו-GM האמריקאית הציג את ביואיק אלקטרה E5, הביואיק החשמלי הראשון עבור השוק הסיני. זהו קרוסאובר בגודל בינוני בעל 5 מושבים המצויד במנוע חשמלי בהספק 245 כ"ס. הקידומת האלפאנומרית בשם מרמזת שתחת השם "אלקטרה", בנוסף לקרוסאוברים, ישווקו מכוניות במרכב סדאן וגם מיניוואנים. משפחת הדגמים החדשה תתבסס על הפלטפורמה החשמלית המודולרית Ultium שפותחה במרכז הרכב הטכני הפאן-אסייתי (PATAC), שנמצא בבעלות משותפת של GM ו-SAIC. הקרוסאובר החשמלי הושק במחצית הראשונה של 2023.
השם "אלקטרה" כבר היה בשימוש אצל החברה האמריקאית, בין השנים 1959 – 1990, כך נקראו מכוניות סדאן, קופה וסטיישן מפוארות בגודל מלא. במאה ה-20 זו הייתה מכונית אמריקאית קלאסית, גדולה, חזקה מאוד גם בגרסה הסטנדרטית ונוחה לנהג ולנוסעים.
חייבים לתת קרדיט: ביואיק הסיני לא ממעיט בדגמים חדשים, המותג מנסה לחזור לזמנים המאושרים לפני הקורונה, כשהצליח למכור יותר ממיליון מכוניות בשנה בסין (בארה"ב, ביואיק לא הדגימה תוצאות אפילו קרובות לאלו במאה הנוכחית). מינואר עד אוקטובר 2022, היקף המכירות של ביואיק בסין, על פי CarSalesBase, הסתכם ב-538,428 רכבים; מדובר בירידה של 18% בהשוואה לאותה תקופה ב-2021.
עיצוב חיצוני
מבחוץ, ביואיק אלקטרה E5 החדש דומה לקרוסאובר-קופה ביואיק אנוויסטה, שהוצג בסין באוגוסט 2022. בגודלו, הביואיק הסיני מתקרב לדגמים המוכרים בישראל לקסוס RX או פולקסווגן טוארג. מימדי המרכב של הדגם: 4,892 × 1,905 × 1,655 מ"מ (אורך x רוחב x גובה), אורך בסיס הגלגלים הוא 2,954 מ"מ. הרכב מעוצב בסגנון Pure המקורי, הודגם מוקדם יותר על-ידי הקונספט Electra-X. באופן כללי, ה-E5 נראה כמו קרוסאובר סיני מודרני טיפוסי: חריצים צרים של אורות היום המלוכסנים ותחתיהם שקעים אנכיים שמסתירים את הפנסים הראשיים. כמו כן, נציין את מכסה המנוע הארוך ואת סרחי העודף הקצרים, כמו גם את ידיות הדלת הנשלפות. קוטר הגלגלים הוא 18 או 20 אינץ'.
שאר הנתונים
אלקטרה E5 שנת 2023 מצויד במנוע בהספק 245 כ"ס ומכיל 5 מושבים. מפרט האבזור כולל: גג פנורמי, פנסי לד, לוח מחוונים דיגיטלי ועדכון OTA של מערכת המולטימדיה. ראוי לציון גם הנהג האוטומטי Super Cruise – ביואיק זה הינו הדגם הסיני הראשון עם מערכת כזאת, שבעבר עבדה רק בארה"ב וקנדה.
בספטמבר 2022 הוצג בארה"ב שברולט אקווינוקס EV החדש, בעל בסיס גלגלים זהה לזה של ביואיק אלקטרה E5 ופרופורציות דומות. שני הקרוסאוברים מבוססים על פלטפורמת Ultium המודולרית, אך אקווינוקס EV פותח באמריקה, ואלקטרה E5 בסין, תוך התחשבות בטעמים והעדפות של הקהל הסיני. אולם הדבר אינו שולל את האפשרות של סיפוק הביואיק הסיני לשוק האמריקאי.