הרודסטר החשמלי MG Cyberster. חזרה לשורשים ההיסטוריים
המותג הבריטי האגדי MG, שנמצא כיום בבעלות ענקית הרכב הסינית SAIC Motor, חוזר לשורשים ההיסטוריים, כלומר, למכוניות ספורט. בתערוכת הרכב בשנחאי התקיימה הופעת הבכורה של הרודסטר הדו-מקומי החשמלי החדש MG סייברסטר בעל עיצוב נועז, טכנולוגיות מתקדמות ומאפיינים מרשימים. בתדמיתו מורגשת הקרבה המשפחתית לרודסטר הבריטי האחרון, MG F/TF (יוצר 1995 – 2011).
MG טרם פרסמה את המחיר הרשמי של הרודסטר החדש. אך צפוי, שמחירו יהיה נגיש יחסית, ולדברי המשווקים של MG, אפילו "טוב להפליא" עבור מגוון רחב של צרכנים. המסירות הראשונות לקונים יתחילו ברבעון הראשון של 2024.
תחת ניהולו של SAIC, המותג MG כעת מייצר בעיקר דגמים המוניים – קרואסוברים, סדאנים, האצ'בקים וסטיישנים. עם זאת, במהלך השנים האחרונות, ניכרת מגמת פיתוח ברורה הנוטה לתחום הספורט, עם דגמים חדשים עוצמתיים ואגרסיביים למראה דוגמת ה-MG7 במרכב ליפטבק. סייברסטר תהפוך לספינת הדגל של מגמה זו. הרודסטר החשמלי של MG הוצגה בגרסתה הסופית רק שנתיים לאחר הופעת הבכורה של דגם הקונספט.
עיצוב
MG סייברסטר החדשה חזקה וגדולה באופן ניכר מקודמה MG F, שאורכה לא עלה על 4 מטרים. יש לה עיצוב נועז ומרשים המשלב תווים קלאסיים של MG עם אלמנטים עתידניים. הרודסטר הסדרתי נבדל מהקונספט בפרופורציות מאוזנות יותר, בגלגלים "רגילים" ובמראות שגרתיות. מאפיין מיוחד של המכונית הם הפנסים האחוריים בצורת חץ, התורמים לייחודיות של התדמית.
מימדי המרכב הם: 4,535 × 1,913 × 1,329 מ"מ (אורך x רוחב x גובה), אורך בסיס הגלגלים – 2,690 מ"מ. הגג המתקפל הוא גג בד מסורתי. גודל הצמיגים הסטנדרטי המרבי הוא 245/40 R 20 מלפנים ו-275/35 R 20 מאחור. המשקל העצמי לפי הדרכון הוא 1,985 ק"ג, המשקל הכולל הוא 2,210 ק"ג (כרגע לא ברור באיזו גרסה בדיוק מדובר). נכון להיום, המתחרה האפשרית היחידה לסייברסטר היא טסלה רודסטר, אולם ברור שהיא תהיה יקרה יותר.
חלל פנימי
תא הנוסעים הדו-מושבי הארגונומי מרופד בחומרים איכותיים. מאחורי משענות הראש מותקנות שתי קשתות התהפכות חזקות. פונקציות בקרה שונות משולבות בהגה הספורטיבי. מול הנהג והנוסע ממוקם מסך מגע רחב, המעניק גישה לכל ההגדרות והשירותים הבסיסיים. לוח המחוונים מציג אלמנטים גרפיים בהירים וברורים המקלים על קריאת המידע אודות מצב הרכב ומאפייניו.
בנוסף לכך, הסייברסטר החדש מצויד במערכות עזר אלקטרוניות רבות: מערכת נהיגה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת למניעת התנגשות, ניטור שטחים ואפשרויות ופונקציות אחרות שיהפכו את הנהיגה לבטיחותית ונוחה.
מאפיינים טכניים
ישנן שתי גרסאות של MG סייברסטר שנת 2023:
- הבסיסית עם הנעה אחורית מצוידת במנוע חשמלי אחד בהספק 314 או 340 כ"ס.
- הבכירה עם הנעה כפולה בעלת שני מנועים חשמליים בהספק 204 כ"ס (קדמי) ו-340 כ"ס (אחורי). ההספק הכולל – 544 כ"ס.
קיבולת הסוללה ושאר הפרטים הטכניים טרם פורסמו. להזכירכם, הוצהר שטווח הנסיעה של מכונית הקונספט על טעינה בודדת הוא 800 ק"מ (אם כי לפי מחזור ה-NEDC המיושן). נתון זה הושג הודות לסוללה עוצמתית שפותחה במיוחד עבור דגם זה. בנוסף לכך, טעינה מהירה תאפשר למלא 80% מהסוללה תוך 30 דקות בלבד (לפי מקורות אחרים – תוך 15 דקות), מה שהופך את הרודסטר החדש לנוח מאוד בנסיעות ארוכות.
בשנת 2023 אנו מצפים בישראל להשקתו של MG 4 אלקטריק החדש, האצ'בק חשמלי קומפקטי בעל טווח נסיעה של 350 או 450 ק"מ.